Olenko ainoa joka ei aio opettaa lapsiaan syömään sokeria, valkoisia vehnäjauhoja tms. ravintoköyhää ruokaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lopettakaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Lopettakaa:
Juu, toki toki...pelkillä mustikoillahan me elämme...:headwall: Katsopa nyt niiden kasvistenkin hhmäärät (ja nimenomaan imeytyvän hh:n määrät). Ja kuten sanoin, meillä HYVÄkarpataan. Jostain ylläolevasta vastauksestani näet, mitä se tarkoittaa.

Tervetuloa katsomaan meidän kolmea tervettä ja reipasta poikaa; sosiaalisia, koulussa menestyviä, pienintä lukuun ottamatta urheilevat jo kilpaa. Ja voivat hyvin (ihan virallisillakin mittareilla mitattuna)!

Ja edelleen; sun EI TARVI lapsellesi syöttää yhtään mitään, mitä et halua. Minä puhun yleisellä tasolla asiasta ja sä jankkaat koko ajan lapsestasi.
Voi en lapsestani, vaan ylipäätään lapsista.

Ja jos sulla on KOULUIKÄISIÄ lapsia, ne varmaan syö koulussa perunaa, pastaa, riisiä, leipää, vai onko ne kiellettyjä.

Eli saavat hiilareita. ;)
Kyllä ne syövät ihan karppiruokaa koulussakin, kun ovat jo siinä iässä, että osaavat itse valkata ruokansa. Ja heidän koulussaan saavat itse ottaa annoksensa. Perunasta menee kummallakin vatsa ihan sekaisin, samoin valkoisista viljatuotteista.

Ja edelleen, saavat niitä hiilareita muualtakin kuin perunasta ja valkoisesta riisistä/jauhoista yms. Vielä kerran väännän rautalangasta: meillä HYVÄKARPATAAN!! Ota nyt tuon jankkauksen sijaan jo vihdoin viimein selvää, mitä se tarkoittaa. Mä en enää viitsi tämän jälkeen vastata sulle, se on ihan turhaa.
No KERRO mulle sitten jooko? =)

Kun en asiasta niin tarkkaan tiedä. Jos kävis hyvä-karpattaa muuta perhettä.

Että mitä te syötte esim sunnutaisin aamusta asti?

Sitten kun kerkeät joskus, ei tarvi nyt heti.

(Ja mä en ihan oikeasti ymmärrä, miksi ei asiosta voi keskustella tarkemmin, ilman että hermostutaan. Ite otin fakta-otteita netistä.) ;) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1200 kaloria tekis mulle heikkoa. Värjärin hommas kuluu reilusti yli 2000 kaloria. Eli pitäis syödä 14 munaa viikossa :$ Yök.. Lisäksi mulla on raudan ja b12-vitamiinin imeytymishäiriö eli munia pitäis varmaan syödä vielä enemmän.
Minä saatan pistellä iltapalaksi 7 munaa :whistle: Eli nopeasti tuo 14 tulee täyteen.
Varnaan jos tykkää munan mausta. Itse en tykkää keitetyistä enkä paistetuista munista.. Jotenkin puistattaa ajatus et joka päivä pitäis syödä valtavasti munia.
Mä syön normaalisti lähes joka aamu munakasta, eli tulee 10-14 munaa viikossa syötyä. :p
 
Ok, tämä löytyi siis tuolta karppaussivuilta, ja kuulostaa aika samalta, mistä olen tässä ketjussa kirjoittanutkin.

Hyväkarppaus tarkoittaa ruokavaliota, jossa pyritään välttämään nopeasti sokeristuvia hiilihydraatteja. Hyväkarppaaja ei syö sokeria tai vain vähän mikroravinteita sisältäviä tärkkelyskasveja kuten perunaa tai maissia. Viljoihin suhtautuminen vaihtelee hyväkarppaajien keskuudessa. Mikäli elimistö sen sietää, monet käyttävät maltillisesti täysjyväviljoja. Kuorittujen viljojen käyttöä pyritään kuitenkin välttämään. Toisin kuin alakarppaaja, hyväkarppaja ei kuitenkaan pyri ketoosiin, mutta ravinnosta saatavien hiilihydraattien määrä jää yleensä huomattavasti virallisterveellistä ruokavaliota alhaisemmaksi.

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Miten sä kehtaat sanoa ruoasta et se on täyttä paskaa??
Miten se sua loukkaa jos joku sanoo einespizzan tai mäkkiruoan olevan täyttä paskaa? Ei se munkaan mielestä oikein mitää muuta ole...
Se on ruokaa. Ei paskaa. Mitä moni raukka tekisikään tuolla muissa maissa einespizzan eteen? Opetatte lapsillenne melko huonot arvot ruoan suhteen sanomalla ruokaa paskaksi. Mut kaippas tämäkin asia on sellainen et sitten havahtuisitte jos itse näkisitte nälkää ja olis vain einespizza nokan edessä niin kyllä varmasti kelpais se "paskakin". :|
 
Helekutti
Mä en oikeesti halua että kukaan kokeilee hiilarien vähentämistä ilman että perehtyy aiheeseen kunnolla. Ihan liian paljon on nähty näitä jotka sanoo et "ei atkinssin dieetti sopinu mulle, mä haluun muutakin kuin pekonia ja kermaa". Sitte toiset voi huonosti kun eivät tajua että rasvaa ja vihanneksia ei säästellä ja edelleen jatkavat kalorien rajoittamista jonnekin alle tuhannen paikkeille. Tää homma toimii just päinvastoin.

Muutenkin kannattaisi perehtyä vähän elintarvikekemiaan ja biokemiaan noin niinkuin yleisesti, ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä media toitottaa. Jonkun roiskeläpän ravintoarvo on yhtä hyvä kuin pahvinpalan. Pahvissa vaan on kuituakin.
 
sivusta seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Vai olenko ihan outo tapaus? Joskus tuntuu että olen...
No ei kai teillä ole varaa syöttää lapsille kohta mitään kun kaikki rahat menee turhamaisen äidin rintojen laittoon edustuskuntoon..
No tuskin on samasta ihmisestä kyse, kun kerran on terveysintoilija. Ei kukaan järkevä ihminen laitata itteensä ylimääräistä rompetta. Miten sen sitten selität mukuloille että äiskän rintavarustus kasvoi yhdessä yössä.
Sä sekoitat tän ketjun AP:n johonkin toiseen.
Enpä usko...
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1178356
 

Yhteistyössä