Musta se on tekosyy, jonka varjolla ei tarvitse liikkua ja voi herkutella mielin määrin.
Mielipiteitä?
=)
Mielipiteitä?
=)
Mutta ah,miten vastuusta vapauttava tekosyy! Toinen on tämä, että mulla on lihavuus geeneissä ja vielä päälle raskaat luut.Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:40 merenneitonen kirjoitti:Musta se on tekosyy, jonka varjolla ei tarvitse liikkua ja voi herkutella mielin määrin.
Mielipiteitä?
=)
Ei vaan kyllä geenit selvästi vaikuttavat painoon...jotkut voivat liikkua yhtä paljon ja syödä yhtä terveellisesti, mutta silti toinen vaan lihoaa enemmän. Tunnen yhden naisen, jolla ylipainoa mm. siksi, että kolesteroli on luonnostaan korkea (geenien takia), syö muuten terveellisesti ja liikkuu.Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:40 merenneitonen kirjoitti:Musta se on tekosyy, jonka varjolla ei tarvitse liikkua ja voi herkutella mielin määrin.
Mielipiteitä?
=)
Niin, tai sitten toinen lapsi tykkää syödä paljon. Toinen keksii kaikkea muuta tekemistä.Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:43 sähläri kirjoitti:no mä en tuohon tekosyyhyn nyt puutu mutta
on perheitä missä on äiti vaik pullempi kun isä ja kaksi lasta toinen langan laiha ja toinen pulskempi,vaikka syödään samoja eväitä ja herkkuja
eli toiset kyl lihoo helpommin en tiiä onko geeneissä vai aineenvaihdunta
juuri näin!Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:42 chrissy kirjoitti:lihavuus ei ole geeneissä vaan taipumus helposti lihomiseen on.
Taipumus rasvan keräytymiseen/rasvan imeytymiseen on geeneissä. Ihmiset hyödyntävän eri tavalla ravintoaan, ja toiset pysyvät "pienemmällä vaivalla" hoikkina kuin toiset mutta kenen tahansa perusterveen ihminen on mahdollista pysyä normaalipainoisena. Toiset eivät viitsi nähdä vaivaa, ja näkevät muidenkin puolesta.Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:40 merenneitonen kirjoitti:Musta se on tekosyy, jonka varjolla ei tarvitse liikkua ja voi herkutella mielin määrin.
Mielipiteitä?
=)
mun faijal o korkee kolesteroli ja se o sellanen viuhuheinä.....Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:10 nasa kirjoitti:Mä en taas oikeen ymmärrä tätä lihavuusgeeni-juttua. Eikö se ole ihmiselle ihan "rodunomaista" varastoida ylimääräinen energia rasvaksi, jota sitten keho käyttää jos ruoasta ei sitä energiaa tarpeeksi irtoa? Niin eikös tältä pohjalta ajateltuna sitten ole "geenivirhe" ennemminkin se, että ei liho vaikka mitä söisi? Nykyaikanahan tuolla ei ole paljon enää merkitystä, mutta joskus ennenvanhaan niille extrakiloille on varmasti ollut tarvetta esim. talvisaikaan.
Ja siis kyllähän näitä ihmisiä oikeasti on, jotka ei liho. Heillekin varmasti tulee kolesterolia yms. ongelmia huonoista ruokailutottumuksista, mutta he eivät vaan kerää sitä läskiä siinä määrin mitä me "normaalit" ihmiset.
ei välttämättä geenivirhe, koska rasvan varastoituminen on runsaampaa artisen perimän ihmisillä. Siksi voisi ajatella, että ne joilla rasvan varastoituminen on heikompaa kuin toisilla, eivät ole perimältään arktisia =)Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:10 nasa kirjoitti:Mä en taas oikeen ymmärrä tätä lihavuusgeeni-juttua. Eikö se ole ihmiselle ihan "rodunomaista" varastoida ylimääräinen energia rasvaksi, jota sitten keho käyttää jos ruoasta ei sitä energiaa tarpeeksi irtoa? Niin eikös tältä pohjalta ajateltuna sitten ole "geenivirhe" ennemminkin se, että ei liho vaikka mitä söisi? Nykyaikanahan tuolla ei ole paljon enää merkitystä, mutta joskus ennenvanhaan niille extrakiloille on varmasti ollut tarvetta esim. talvisaikaan.
Ja siis kyllähän näitä ihmisiä oikeasti on, jotka ei liho. Heillekin varmasti tulee kolesterolia yms. ongelmia huonoista ruokailutottumuksista, mutta he eivät vaan kerää sitä läskiä siinä määrin mitä me "normaalit" ihmiset.