Olen vl. Kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsotko televisiota? Onko se mielestäsi enemmän synti kuin netti? Miksi vl piireissä näin yleensä on? Onko joku keksinyt vaan säännön vai onko asia ihan raamatussa?

Ahdistaako sua yhtään, että tästä eteenpäin sitten saatat vaan olla melkein koko ajan raskaana ja koko ajan on pikkuvauva ja imetät yms? Mua ahdistais ihan hirveesti. Oon itse hellari ja olin ihan järkyttynyt Ristin Voitossa käytävästä keskustelusta yleisönosastossa. Kirjoittelu lähti siitä, että joku ehdotti ettei ehkäisyä saisi käyttää. Siihen sitten tuli vastauksia. Sellaisia, joisssa selitettiin, että kaikki ei jaksa niin montaa lasta yms. Mä en ymmärtänyt sitä selittelyä ja sitä, että pitäis olla syy, ettei halua lapsia. Mun mielestä siihen, että hankkii lapsia, pitäis ennemminkin olla joku hyvä syy.

Imetys ei kuitenkaan ole ehkäisyä, vaikka se saattaa estää raskaaksi tulon. (mitä se aina kuitenkaan tee)

En katso telkkaria, mutta jotain ohjelmia netistä. Minusta tuo tv kielto on aikansa elänyt. Joskus ajateltiin että, telkkaria, ei kannata sen takia hankkia, kun sieltä voi tulla myös huonoa ohjelmaa. Mutta tosiaan netistähän pustuu monia ohjelmia halutessaan katsoa, ja itse olen kyllä sitä mieltä että netti voi olla paljon pahempi, koska netistä voi halutessaan löytää vaikka mitä sairasta. Nettiä ei ei kai sen takia kielletty, koska jotkut voi tarvita sitä esim. työhönsä, ja se on myös hyvä yhteydenpito väline.

En tiedä kuinka paljon tulen lapsia saamaan, mutta aika näyttää.

Amatti ja koulutus löytyy.

Toimeentulotukeen ei ole tarvetta.

Yritän elää päivä kerrallaan, enkä turhia miettiä tulevaa, kun eihän siitä tiedä mitä se tuo tullessaan. Mutta täytyy myöntää että vielä tällä hetkellä ajatus suurperheestä tuntuu vieraalta.

Ootko sä keskustellut sun miehen kanssa siitä, ettet halua suurperhettä? Yleensä terve ihminen pamahtaa raskaaksi aina kun vaan kierto osuu sopivasti, joten eikö sitä kannattaisi miettiä?

Miksi te kuvittelette olevanne ainoita taivaaseen pääseviä uskovia? Voi tulla pikku ylläri kun sieltä löytyy helluntailaispastoreita ja muitakin. Ellei Jumala sitte ole valmistanu teille omaa karsinaa sinne niin että kuvittelette sieläkin olevanne yksin.

[QUOTE="Määmää";27900952]Miksi te kuvittelette olevanne ainoita taivaaseen pääseviä uskovia? Voi tulla pikku ylläri kun sieltä löytyy helluntailaispastoreita ja muitakin. Ellei Jumala sitte ole valmistanu teille omaa karsinaa sinne niin että kuvittelette sieläkin olevanne yksin.[/QUOTE]

Mä luulen kyllä että myös siellä helvetin puolella on isoja ylläreitä, kun muutamat lestapapit ja hellaripastorit kyselee, että onko tää nyt se taivas... Missä Päärlyportti sijaitsee?

Eikö tunnu ikävältä ajatus, että jos teidän uskontonne ei olekaan se ainoa ehdoton oikea, niin silloin "turhaan" uhraudutte kymmenille raskauksille, synnytyksille ja ison lapsijoukon kasvattajiksi ja elättäjiksi?

Olen päälle kakskymppinen

Olen miehelleni sanonut. Että 15 lasta ei välttämättä ole mikään haavekuva.

No satun nyt vain uskomaan että tämä usko on se jolla taivaaseen pääsee. Mutta toisaalta jumala sen vain yksin tietää. Ja vanhoillislestadiolaisuus ja uskovaisuus ei välttämättä ole synonyymejä. Itse toivon että taivaaseen pääsisi mahdollisimman paljon populaa.

En tässä viitsi enempää alkaa ruotia asioita jotka mietityttää.

Molemmilla meillä on yli kymmenan sisarusta.

Kumpikaan meistä ei ehkä ole tiukimman linjan vl.

Molemmat ollaan siinä 25 piekkeillä.

Empä usko että miehenikään välttämättä ihan 15 lapsesta haaveilee.