olen vihainen miehelleni,hän on päivät kotona yksin, eikä siivoa yhtään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maisa"

Vieras
ja minä taas olen töissä parhaimmillaan sen 8tuntia päivässä, ja sitten saan kotia tulla siivoamaan.

Eikä tartte tulla paijaa miestä päähän ja selittää kuinka se on masentunut tms. ihan nauttii jouten olosta ja siitä että ei oo velvollisuuksia=töitä(vaikka tietty ottaa vastaan jos sellaista löytyy) että ei oo kyse millään tavalla siitä etteikö pystyisi.

Mä oon 5vaille valmis lähtee tästä suhteesta. Ärsyttää niin paljon!! mä kuvittelin että kun mun kotihoidontuki päättyy ja mä lähen töihin takas,niin ukko siivoaa kaiken jos on vielä se tilanne että hänellä ei oo töitä ja makaa vaan kotona sen 8tuntia,yksin,kun lapsikin on hoidossa.

Mikään ei muuta tilannetta.

[QUOTE="maisa";25623914]mä kuvittelin että kun mun kotihoidontuki päättyy ja mä lähen töihin takas,niin ukko siivoaa kaiken jos on vielä se tilanne että hänellä ei oo töitä ja makaa vaan kotona sen 8tuntia,yksin,kun lapsikin on hoidossa.[/QUOTE]

Älä kuvittele, keskustele.

Miksi oletat miehen olevan ajatustenlukija?

Ettekö pysty sopimaan, että mitä olisi hyvä olla tehtynä päivän aikana? Ei ne kotityöt vie edes paljoa aikaa jos yksin on kotona.. Miksi se lapsi on hoidossa..?

no miski lapsi ei olisi hoidossa? Mihis se sitten pistettäisiin jos mies saisi töitä? ja oisko reilua lapselle pompotella hoitopaikasta toiseen? Kyllä 3v voi olla hoidossa,eikä sillä oikeastaan ole mitään tekemistä aloitukseni kanssa,sillä se ei liity siivoamiseen mitenkään.

Ja jos mä oon miehelle jo kertonut että miten minusta asiat pitää hoitua ja miltä minusta tuntuu se että hänellä on vapaa-aikaa vaikak kuinka mimnulla ei,ja silti minun täytyy olla se joka siivoaa jaksan tai en. Mutta ei se mitään muuta miehen toiminnassa vaikka tietää miltä musta tuntuu.

Ja minä en olle mikään siivousnatsi, aika kaukana siitä. Mut jos ei sohville mahdu istumaan kun niillä on vaatteita lehtiä yms. ja lattia pinta-ala on täynnä tavaraa 10com-30cm välein. niin eiköhän ois aika tehä jotain??? Pöydät täynnä lehtiä, astiapöytä täynnä likaisia astioita. aamupala astiat keittiönpöydällä yms!

Joo myönnän en oo pariin pv tehnyt yhtään mitään siisteyden eteen,odotan että mies alkaa tekemään,mutta ilmeisesti ei tee,eikä varmaan tu ikinä tekemään.

eikä pystytä sopimaan,koska aikuinen ihminen ei voi olla niin lapsi etteikö osaa oma-alotteisesti tehä asioita. Mä en halua olla äiti miehelleni(vaikka osittain taidan sitä ollakkin kun siivoan hänenkin edestä,tai no en nyt oo pariin pv siivonnut).

Ilmeisesti miehesi ei tiedä miten kotia pyöritetään. Anna lista kotitöistä, jotka viikon aikana on tehtävä esim. keittiön siivous, wc imurointipäivät x kertaa/viikko, lattian pyyhintä, pölyjen pyyhintä pinnoilta, pyykkipäivät... Mitä nyt kotinne hoitoon kuuluu. Keskustele miehesi kanssa miksi nuo tehtävät on tehtävä ja anna miehesi itse suunnittelee mitä minäkin päivänä tekee.

Oikeasti, jos miehesi ei tiedä, että kotia täytyy siivota, vaikka se ei nyt niin sotkuinen olisikaan, kun kohta se sitten on oikea läävä.

[QUOTE="maisa";25624295]
Joo myönnän en oo pariin pv tehnyt yhtään mitään siisteyden eteen,odotan että mies alkaa tekemään,mutta ilmeisesti ei tee,eikä varmaan tu ikinä tekemään.[/QUOTE]
Sano viikonloppuna, että nyt siivotaan yhdessä. Etkä anna miehen luistaa. Ei se ehkä itse tajua, että sinusta on liian sotkuista, mutta jos alkuun yhdessä tekemällä siitä tulisi välillä oma-aloitteinen. Jos se ei osaa, niin opeta sille vähitellen, älä vain vaadi tekemään jotain.

eikai kukaan voi olla niin tyhmä aikuisena ettei tiedä että siisteys ei tuu itsekseen??

että ne tavarat täytyy laittaa pois esim.sohvalta, jos ei niitten siinä tarvitse olla jostain välttämättömästä syystä(esim. lapselle valmiiksi katsotut vaatteet voi mun puolesta ollla sohvalla) tai lehti jos se on kesken,mutta sitten luettuna se pistetään siitä pois(no ainakin enneku siinä on 10lehteä pitkin).

Mun mies on kans semmoinen,että ei siivoa ennen kuin on oikeasti todella todella sekaista.Se on tosi ärsyttävää.Olen koittanut sille selittää,että sitä kaaosta ei edes tulisi jos hoitaisi ne pikkuasiat AINA HETI kuntoon.Eli ei jätä astioita lojumaan tai vaatteita ja lehtiä yms.Roskat roskiin ja tavarat paikoilleen.Kun tekee vähän joka päivä,säästyy suursivoukselta kokonaan.Sitten kun on hänen sukulaisiaan tulossa kylään niin se menee täällä kuin pyörremyrsky ja siivoaa paikkoja.Tosin sillä se usein tarkoittaa sitä,että laittaa kaiken siistin näköiseksi,mutta oikeasti vain siirtää tavaroita pois silmistä.

Tsemppiä ap:lle..

Sun pitää esittää asia sille jotenkin eri tavalla. Yritä olla nalkuttamatta. Sano, että jos sä olisit itse kotona, pitäisit mielelläsi kodin siistinä ja laittaisit ruoat valmiiksi ennen miehen kotiin tuloa. Sano, että olis ihanaa tulla siistiin kotiin työpäivän päätteeksi. Monilla miehillä tulee väliaikainen kuulonmenetys, jos niitä kritisoi :D Yritä esittää asia jotenkin positiivisemmin.

[QUOTE="maisa";25623914]ja minä taas olen töissä parhaimmillaan sen 8tuntia päivässä, ja sitten saan kotia tulla siivoamaan.

Eikä tartte tulla paijaa miestä päähän ja selittää kuinka se on masentunut tms. ihan nauttii jouten olosta ja siitä että ei oo velvollisuuksia=töitä(vaikka tietty ottaa vastaan jos sellaista löytyy) että ei oo kyse millään tavalla siitä etteikö pystyisi.

Mä oon 5vaille valmis lähtee tästä suhteesta. Ärsyttää niin paljon!! mä kuvittelin että kun mun kotihoidontuki päättyy ja mä lähen töihin takas,niin ukko siivoaa kaiken jos on vielä se tilanne että hänellä ei oo töitä ja makaa vaan kotona sen 8tuntia,yksin,kun lapsikin on hoidossa.

Mikään ei muuta tilannetta.[/QUOTE]

päivät pitkät tein muuta kuin siivosin! Niin exä tuli töistä ja valitti kun eiollut ruokaa eikä siivottu. No seuraavana viikonloppuna sovin että teen ruuan kun sinä siivoat. "Kyllä hyvin siivos"! voi hyvä päivä! imuroi, luuttus. Mutta ei poistanut mattoja niin miten hää siivos! Roskat maton alla! Itse siivoan perusteellisesti ja vielä ilkes valittaa kun kupit pöydällä! Eikä tiski koneessa! Hei haloo!

Yhteistyössä