olen varmaan tunteeton ja kylmä (lapset&häät-yhdistelmä)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maddy:
Alkuperäinen kirjoittaja kille:
Kirkko on menossa tässäkiN asiassa metsään;Jeesus sanoi; - Tuokaa lapset minun tyköni.Vaan miksi kirkko ammottaa tyhjyyttä ja mummot vaan istuu penkeissä?
Johtunee siitä, että ei ne lapset sinne itsekseen mene. Kyllä kirkon pitäisi ensin saada lapsiperheiden vanhemmat lähtemään jumalanpalvelukseen, jotta sinne voisi lapsiakin tulla. ;)
No onneksi on seurakuntia mitkä ovat lapsiystävällisiä,ja sielä näkeeki paljo perheellisiä lastenhoitotiloineen jne
 
Ystäväni katsoi mua tämän näköisenä :eek: , kun kysyin voidaanko ottaa poika mukaan häihin. Ei ollut edes ajatellut lapsetonta vaihtoehtoa. Huh, nyt kuitenkin vähän jännittää miten meidän ikiliikkuja 1v8kk häissä pärjää. :ashamed:
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit olisivat voineet tehdä asiat toisin lapsiensa kanssa...niin ja kyllä lapsi pitää "kouluttaa" siihen, että tottelee.
Riippuu lapsen iästä, vauvaa tai uhmaikäistä kun ei vielä kouluteta. Ne huutaa jos huutaa ja juoksee jos juoksee.. meillä ainakin jos pitää väkisin kiinni niin huutaa ja kovaa. Eriasia jos joku 5 vuotias vaikka.
Niin, että huutaa jos huutaa, ei voi mitään. Pilataan vaan muiden häät, kunhan meidän kullannuput saa olla esillä joka paikassa?
Lapset voi mennä vanhempiensa kanssa ulos juoksemaan. Ei puheiden aikana voi antaa lasten juosta ja mekastaa. Pitää olla tilannetajua vanhemmilla. Lapsillahan sitä ei ole...siis taaperoilla tai sitä nuoremmilla.
 
Meillä häihin meno parin viikon päästä. JA anoppi mulkoili mua pahasti ku ilmoitin ettei meidän lapsilla ole asiaa kirkkoon. Juhlapaikalle kylläkin. Säälin kyl sen verran muita vieraita että kuulevat kirkossa jotain. Hääpaikalla on sit tilaa pitää ääntä.
 
Onhan se harmi jos ei kuule kaikkia hauskoja leikkejä eikä papin puhetta, mutta koska kyseessä ei ollut sinun hääsi olit siellä vaan vieraana niele mielipahasi.
Lapset on lapsia ja heille on oikeasti vaikeaa pysyä paikoillaan se että vanhemmat eivät keksineet tapaa saada lapsiaan kuriin on tietysti ikävää.

Olisihan kummassakin tilanteessa (kirkossa ja juhlapaikalla) voinut lähteä ulos. Mutta ehkä heidänkin vanhempansa halusivat kuulla papin puheen sekä leikit.

Huvitti myös kommenti siitä lapsia saaneen naisen prinsessa leikeistä.. eikö muka saisi mennä kirkossa naimisiin kun on jo saanut lapsia?
Outo ajatus..
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Käsittämättömän usein se on just ne aikuiset, jotka aikaansaa sen häsläyksen ja hälinän lasten kanssa...Pakkoko sitä on korotkopisten toistuvasti juosta perässä, jos lapsi ei pysy penkkirivissä hiljaa, niin vois kai sen viedä ulos tai jäädä sen taakse takaosaan, se lapsi sylissä, ettei tarvi korot kopisten juosta.
Mutta mä en ole viellä ollu sellasissa häissä, joissa juhlapaikalla kaikki kuulis jotain puheista ja leikeistä.
Tätä peesaan. Jos meidät nyt kutsuttaisiin häihin, järjestäisimme varmaankin 1,5v hoitoon ainakin kirkon ajaksi. Miksi viedä pieniä sinne, joiden tietää kyllästyvän jo ennen toimituksen alkamista.
 
Lyylikki
Olin viikonloppuna häissä, joissa oli yhteensä 80 ihmistä. Näistä 18 alaikäisiä, ikähaitarilla 1-13 vee. Kirkossa toimitusta häiritsi yksivuotiaan YKSI kiljahdus. Ei peittänyt keltään mitään tärkeää. Hääpaikalla lapsilla oli puuhanurkka ja heidät oli huomioitu tarjoilun puolesta hienosti. Suurimman osan aikaa kirmasivat pihalla koko poppoo, mitä nyt välillä kävivät tanssahtelemassa (no pikkutytöt vaan ;D). Okei, häiriöksi voi katsoa melody pops -tikkareiden soiton, sekin tapahtui pihalla (ja ne tarjottiin lapsille hääparin puolesta, syyttäköön itseään ;) ).

Lapset lähtivät pois n. klo 21 ja sen jälkeen alkoi aikuisten ohjelma. Jokainen päätelköön itse mitä se piti sisällään, ääntä oli sen jälkeen ehkä vähän enemmän kuin lasten läsnäollessa mutta häiriöittä sujui sekin.

En ole vielä nähnyt häitä, joita lapsi olisi pilannut sopimattomalla käytöksellään. Ehkä tuttavapiirini osaa sitten huolehtia lapsistaan keskivertoa paremmin??? Olen osallistunut useampiinkin häihin, jotka ovat päättyneet humalaisten örvellykseen tai käsirysyihin. Lapsia niihin ei ole osallistunut mutta tunnelma on ollut pilalla.

 
-
[quote="hipsuvarvas"Hiukan naurettavaa jo kenties parikin tenavaa pyöräyttäneen naisimmeisen on leikkiä mitään prinsessaa.[/quote]

Eli siis lapsettomat naisimmeiset saavat jostain ihmeen syystä leikkiä prinsessaa, mutta lapsen saaneet eivät? Mikä logiikka?

Aloittajan kanssa olen osilteen samaa mieltä. Eniten raivostuttaa ne perheet, joiden lapset juoksee pitkin kirkkoa ja äityli ja/tai isi istuvat edessä eivätkä välitä jälkikasvustaan. Tai sitten pikku-Aaroni parkuu sylissä viimeistä päivää, mutta kyllähän se on aikuisen paikalla istuttava, ei voi poistua kirkosta.. *mutinaa*

 

Yhteistyössä