Olen varmaan pahasti traumatisoitunut ja tilanne vaan jatkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Mietin itse mikä ihme minua vaivaa kun en muista mitään. Ei ole kyse pelkästään lapsuusasioista. Lapsuudesta en muista kuin pari vilahdusta -en muuta. Teini-ikä ja sen jälkeenkään vain muutamia pieniä muistoja. Nyt olen huomannut etten muista enää edes eilispäivän asioita tai muitakaan lähiaikojen asioita. Jouduin lopettamaan autolla ajamisen kun risteyksessä iski paniikki enkä tiennyt kummalla puolella tietä pitäisi ajaa ja mitä ihmettä liikennemerkki tarkoitti risteyksessä. Ajokortti ollut yli 20-vuotta... Lapsille unohdin antaa ruokaa jne.
Kai minua ei ahdista tai en ainakaan tunne mitään. Elämä hyvin stressaavaa vaikka en työelämässä olekaan. Pää on tutkittu ja ei ollut kasvaimiakaan(muun syyn takia katsottiin magneetti). Voinko vaan pyytää lähetettä psykiatrille sen vuoksi kun en muista? Joku kuva minulla on lapsuudesta enkä ehkä halua muistaakaan sitä mitä se on ollut ja kuka syyllinen. Mutta pakko noita olisi kai muistaa jotta voisin parantua jos kyse jostain kamalasti joka traumatisoinut ja vienyt muistini ja tekee sitä koko ajan. En vaan haluaisi muistaa mitään pahaa koska sitten tulee varmaan ahdistus, mutta ei kai tässä muutakaan vaihtoehtoa ole.

Tee tästä muistitesti http://www.muisti.com/nettitestit/muistitesti/ ... ja hakeudu lääkärille. Kova stressi voi viedä muistin sairauden lisäksi. Mittauta kortisolitasot.

Menisin pikaisesti lääkäriin. Joko olet todella pahan akuutin ylikuormituksen alla, tai huonompana vaihtoehtona oireet tosiaan selittyvät jollain neurologisella sairaudella.

Lääkärisi voi antaa lähetteen neuropsykologille, joka pystyy testellä tarkentamaan, minkälaisia muistiongelmasi ovat. Itsellä työmuisti vaurioitunut ja kaikki muu toimii normaalisti. Kun tietää, mikä osa muistia on heikko, on helpompi kehitellä strategioita, joiden avulla päivittäinen elämä sujuu pienestä muistihäiriöstä huolimatta. Älä ota tuosta turhaa stressiä -- stressi on kognitiivsesti kuormittavaa, ja pahentaa asiaa, ja myös aiheuttaa muistihäiriöitä. Pienet muistiongelmat eivät ole mitenkään harvinaisia, ja niiden kanssa voi ihan hyvin elää.

Mene lääkäriin tutkivat sinut kunnolla sillä tuon takana voi olla fyysinenkin asia, esin kilpirauhasen toiminnassa vo olla vikaa, työuupumus voi pahimmillaan aiheuttaa tuollaista,posttraumaattinen stressireaktio,alkava muistisairaus, tai moni muu asia voi olla tasutalla. Jokin syy tuolle kuitenkin on joten hakeudu heti lääkäriiin jotta saat kunnon tutkmukset.

Epäilen jotain muistsairautta. Ei mikään lapsuuden trauma vie lähimuistia

Itse asiassa saattaa viedä. Esim. vakava lpsuuden trauma, jonka jälkiseuraamuksena kehittyy jakautunut persoonallisuushäiriö. Monta persoonaa, joista alkuperäinen persoona ei ole tietoinen, ja näin ei muista esim. eilispäivän asioita.

Mutta: ehdottomasti sinun tulisi keskustelun aloittaja varata aika lääkäriin. Voi olla että psyykeesi on hetkellisesti ylikuormittunut, mutta tutkimukset olisivat paikallaan.

Tuo, että kerront, ettet edes halua muistaa yhtä tapahtumaa, tekijää- viittaa johonkin vakavaan. Mieli haluaa sulkea ikävän tapahtuman pois, joka on ihan normaalia. Mitä ei pysty mieli kohtaamaan, se sulkee sen pois. Mieleen tulee valitettavasti lapsena koettu seksuaalinen hyväksikäyttö. Puhun tarkoituksella suoraan, itselle on käynyt samalla lailla. Toki voi olla, että sinun taustatekijä tai tapahtuma on joku muu. Mutta sitä ei voi pakottaa palautumaan mieleen, tulee kun aika on sopiva ja kun olet valmis sen kohtaamaan.

Voimia sinulle ja toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin :)

Tee tästä muistitesti Muistikeskus ... ja hakeudu lääkärille. Kova stressi voi viedä muistin sairauden lisäksi. Mittauta kortisolitasot.

Kortisolitasot on mitattu erääseen muuhun tutkimukseen liittyen pari vuotta sitten ja mulla se vuorokausiarvo oli noin 200 kun normi-ihmisellä se on jotain noin 90-100. Ei lisätutkimuksia ja lääkäri vaan sano että se on ihan ok noin ja löydy syytä miksi on noin korkea arvo.

Alkuperäinen kirjoittaja jkjöjl;30497484:
Mene lääkäriin tutkivat sinut kunnolla sillä tuon takana voi olla fyysinenkin asia, esin kilpirauhasen toiminnassa vo olla vikaa, työuupumus voi pahimmillaan aiheuttaa tuollaista,posttraumaattinen stressireaktio,alkava muistisairaus, tai moni muu asia voi olla tasutalla. Jokin syy tuolle kuitenkin on joten hakeudu heti lääkäriiin jotta saat kunnon tutkmukset.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on, mutta se on hoidossa ollut jo yli 10vuotta.

Itse asiassa saattaa viedä. Esim. vakava lpsuuden trauma, jonka jälkiseuraamuksena kehittyy jakautunut persoonallisuushäiriö. Monta persoonaa, joista alkuperäinen persoona ei ole tietoinen, ja näin ei muista esim. eilispäivän asioita.

Mutta: ehdottomasti sinun tulisi keskustelun aloittaja varata aika lääkäriin. Voi olla että psyykeesi on hetkellisesti ylikuormittunut, mutta tutkimukset olisivat paikallaan.

Tuo, että kerront, ettet edes halua muistaa yhtä tapahtumaa, tekijää- viittaa johonkin vakavaan. Mieli haluaa sulkea ikävän tapahtuman pois, joka on ihan normaalia. Mitä ei pysty mieli kohtaamaan, se sulkee sen pois. Mieleen tulee valitettavasti lapsena koettu seksuaalinen hyväksikäyttö. Puhun tarkoituksella suoraan, itselle on käynyt samalla lailla. Toki voi olla, että sinun taustatekijä tai tapahtuma on joku muu. Mutta sitä ei voi pakottaa palautumaan mieleen, tulee kun aika on sopiva ja kun olet valmis sen kohtaamaan.

Voimia sinulle ja toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin :)

Valitettavasti epäilynä on juuri tuo seksuaalinen hyväksikäyttö. Liittyy siihen kuinka pelkäsin ensimmäistä kertaani ja olin hyvin helpottunut kun selvisi, että olinkin neitsyt. Myöhemmin vasta ymmärsin, että ei neitsyys mene seksuaalisesta hyväksikäytöstä joka tapauksessa.

Yhteistyössä