Olen varastomies, ja mun vuositulot on 37k

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miksi se on niin kova paikka kouluja käyneille ihmisille? Kyllä mä veroni maksan ihan niin kuin muutkin. Eikä mulla ollut mitään koulutuksen tuomaa ohituskaistaa työtä haettaessa, vaan ihan omalla osaamisellani olen kaiken ansainnut. Nyt pärjään ihan ok, ja hieman saan sijoitettuakin, mutta miksi se tuntuu olevan niin väärin minua huonommin pärjäävien ja paremmin koulutettujen mielestä? Eihän työnantajat siitä todistuksesta maksa, vaan työpanoksesta. Eikö tätä opeteta siellä koulussa?

Kirurgi ja lähihoitaja eivät ole saman tason työtehtäviä. Toisin kuin varastomies ja lähihoitaja.

Huomasitko, että ap totesi näin: "Eihän työnantajat siitä todistuksesta maksa, vaan työpanoksesta." Siksi varastomies yksityisessä yrityksessä ja verorahoilla elätettävä lähihoitaja eivät ole samalla tasolla. Toinen myös tuo rahaa yhteiseen pottiin, toinen pelkästään vie.

Kirurgi ja lähihoitaja eivät ole saman tason työtehtäviä. Toisin kuin varastomies ja lähihoitaja.
Yritä nyt sitten kerralla selittää mitä sä tarkoitat. Jos sun pointtisi on länkyttää tasa-arvosta, niin miksi helvetissä sä vingut lähihoitajan ja varastomiehen palkasta etkä samalla alalla työskentevien henkilöiden palkoista?
Ja tuo tasosta ruikuttaminen nyt on aivan naurettavaa. Niin kuin nämä "tasojen" palkkaukset johtuisivat sukupuolesta. No ehkä femakkokokouksissa niin hoetaankin, kun eri mieltä olevilta on pääsy kielletty.

Ei ikinä pidä verrata kuin saman alan työntekijöitä, ja silloinkin pitää pitää mielessä erot. Kuten esimerkiksi se, että miesten työura on pidempi ja miesten työviikko on pidempi. No onko se nyt sitten vittu mikään ihme, jos miesten ansiotkin ovat suuremmat, kun kerran he duuniakin enemmän painavat? Tähän ei toki saa vastausta naisasiajärjestöiltä, kuten me kaikki ymmärrämme.

Ei palkkaa makseta "samantasoisista" työtehtävistä. Mitä se edes tarkoittaa? Onko olemassa virasto joka määrittelee tasot, vai mitä? Palkkaa maksetaan tuottavuudesta. Aina kun olet valtiolla tai kunnalla töissä, olet kulu. Valtio kun ei ole business-laitos ja se ei tuota. Se vain vie toisten (kansalaisten) rahoja. Mutta kun olet yksityisellä, olet tuottava yksikkö. Jos et olisi, saisit välittömästi kenkää. Valtiolla ei muuten saa kenkää, vaikka onkin kulu. Mutta yksityisellä se peli ei vetele. Siksi siitä maksetaan.

Huomasitko, että ap totesi näin: "Eihän työnantajat siitä todistuksesta maksa, vaan työpanoksesta." Siksi varastomies yksityisessä yrityksessä ja verorahoilla elätettävä lähihoitaja eivät ole samalla tasolla. Toinen myös tuo rahaa yhteiseen pottiin, toinen pelkästään vie.

Hieman jyrkästi koet asian. Se lähihoitaja hoitaa kenties sinun vanhempasi, kun sinä et kerkeä. Se hoitaa sinun lapsiasi, kun sinä käyt töissä. Se notkuu yöt sairaalassa vahtimassa sairaita...
Kyllä, lähihoitajan palkka maksetaan verovaroista, jotta me kaikki päästään helpommalla kun joku läheisemme tai me itse sairastutaan ja kaikenlisäksi saadaan vielä vähän ammattitaitoisempaa hoitoa.

Mä en ihan kamalasti tykkää tällaisesta dissaamisesta erityisesti sellaisissa duuneissa, joissa tehdään sitä, mitä sinä et haluaisi tehdä. Sinä et haluaisi vahtia dementoituneita vanhempiasi ja ottaa heitä kotiisi asumaan, siivota heidän vaippa jätöksiään ja käyttää suihkussa... joten jonkinlaista kiitollisuutta pyydän tätäkin ammattiryhmää kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Fantzu
Ei palkkaa makseta "samantasoisista" työtehtävistä. Mitä se edes tarkoittaa? Onko olemassa virasto joka määrittelee tasot, vai mitä? Palkkaa maksetaan tuottavuudesta. Aina kun olet valtiolla tai kunnalla töissä, olet kulu. Valtio kun ei ole business-laitos ja se ei tuota. Se vain vie toisten (kansalaisten) rahoja. Mutta kun olet yksityisellä, olet tuottava yksikkö. Jos et olisi, saisit välittömästi kenkää. Valtiolla ei muuten saa kenkää, vaikka onkin kulu. Mutta yksityisellä se peli ei vetele. Siksi siitä maksetaan.

Paitsi, että palkkaa maksetaan vastuusta, ei tuottavuudesta.

Riippuu työkokemuksesta, esim. 15v ylipalkattuna varastomiehenä samoja rutiineita tehneenä ei paina vaakakupissa paskaakaan.

Vielä nykypäivänä suurin osa duuneista on sitä rutiinia päivästä toiseen. Jos työnantajalla on tarjota rutiiniduunia, niin mieluusti se palkkaa siihen sellaisen tyypin, joka kestää rutiinin ja omaa pitkän työhistorian saman työnantajan alaisena.

Hieman jyrkästi koet asian. Se lähihoitaja hoitaa kenties sinun vanhempasi, kun sinä et kerkeä. Se hoitaa sinun lapsiasi, kun sinä käyt töissä. Se notkuu yöt sairaalassa vahtimassa sairaita...
Kyllä, lähihoitajan palkka maksetaan verovaroista, jotta me kaikki päästään helpommalla kun joku läheisemme tai me itse sairastutaan ja kaikenlisäksi saadaan vielä vähän ammattitaitoisempaa hoitoa.

Mä en ihan kamalasti tykkää tällaisesta dissaamisesta erityisesti sellaisissa duuneissa, joissa tehdään sitä, mitä sinä et haluaisi tehdä. Sinä et haluaisi vahtia dementoituneita vanhempiasi ja ottaa heitä kotiisi asumaan, siivota heidän vaippa jätöksiään ja käyttää suihkussa... joten jonkinlaista kiitollisuutta pyydän tätäkin ammattiryhmää kohtaan.
Tyhjää länkytystä, koska et jälleen kerran ymmärtänyt pointtia.
Työtehtävät ovat täysin erilaiset sekä toisen palkan maksaa valtio, toisen yksityinen firma joka säätelee itse palkkauksensa.

Olen itse tienannut varastossa lähemmäs 50 000 euroa vuodessa, mutta onhan siinä paljon ylitöitä.
Tehdyt tunnin vaikuttavat myös sekä se, että valtio ei maksele palkankorotuksia kenellekkään tietyn tason ylityttyä eikä se oli kovin suuri.

Mun täytyy sanoa, että olen kerrassaan hämmentynyt tämän ketjun jutuista. Jos joku on tyytyväinen perusduuniinsa ja tienaa siitä siten, että on tyytyväinen summaan, niin on se helvetti kumma, että jonkun on ihan pakko tulla dissaamaan ja vittuilemaan "tulevalla työttömyydellä, työn merkityksettömyydellä, ylipalkkauksella ym."

Olen itse "korkeakoulutettu" ja mulle ei ole tullut eläessäni mieleenikään, että alkaisin väheksyä jonkun muun tekemää työtä tai uraa siksi, että se on mun mielestä rutiinia tai ylipalkattua. Olen itse tyytyväinen omaan tulotasooni ja perheeni tulotasoon, joten mulle se on yksi vitun hailea vaikka siivooja tienaisi ilman minkäänlaista alan koulutusta 20 000 kuukaudessa. Hemmetin hienoa, jos tuohon on päässyt.

Tyhjää länkytystä, koska et jälleen kerran ymmärtänyt pointtia.
Työtehtävät ovat täysin erilaiset sekä toisen palkan maksaa valtio, toisen yksityinen firma joka säätelee itse palkkauksensa.

Olen itse tienannut varastossa lähemmäs 50 000 euroa vuodessa, mutta onhan siinä paljon ylitöitä.
Tehdyt tunnin vaikuttavat myös sekä se, että valtio ei maksele palkankorotuksia kenellekkään tietyn tason ylityttyä eikä se oli kovin suuri.

Ei ole tyhjää länkytystä. Mikäli sisäistäisi lukemasi, en suinkaan avautunut siitä, miksi yksityisellä puolella ja julkisella puolella on tuloeroja. Se on varsin ymmärrettävää.
Kerron näkemykseni siitä, miten en pidä siitä, että jonkun muun ammattia tai uraa pitää dissata.

Joten jos nyt rehellisiä ollaan, niin mulle on sekin ihan vitun se ja sama mitä sinä olet tienannut tai mitä se lähihoitaja on tienannut. Ja ens kerralla, ennenkuin tulet avautumaan "pointin ymmärtämisestä" niin pidä huoli, että olet itse ymmärtänyt pointin.

Ei ole tyhjää länkytystä. Mikäli sisäistäisi lukemasi, en suinkaan avautunut siitä, miksi yksityisellä puolella ja julkisella puolella on tuloeroja. Se on varsin ymmärrettävää.
Kerron näkemykseni siitä, miten en pidä siitä, että jonkun muun ammattia tai uraa pitää dissata.

Joten jos nyt rehellisiä ollaan, niin mulle on sekin ihan vitun se ja sama mitä sinä olet tienannut tai mitä se lähihoitaja on tienannut. Ja ens kerralla, ennenkuin tulet avautumaan "pointin ymmärtämisestä" niin pidä huoli, että olet itse ymmärtänyt pointin.
"Vittu saatana. Mä oon oikeessa."
Selkeesti sulta nyt menee yli hilseen etkä sitä pysty käsittelemään.