olen vähän huolissani isästäni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sangria

Vieras
on ruvennut unohtelemaan asioita, muutama päivä sitten oli mennyt käymään kaupassa autolla ja jättänyt auton normaalisti parkkiin. takaisin tullessa ihmetteli että missä aivaimet ovat. meni autolle ja huomasi että auton ovet auki ja auto käynnissä yksinään avaimet virtalukossa ollut koko kauppareissun ajan :o ja lisäksi jalkoja särkee kovin ja on nyt onneksi menossa verikoisiin. pelottaa vaan että ei kai mitään vakava. isäni on 58v. lisään vielä sen että normaalisti isäni on ihan super tarkka että ovet kiinni. aina painottanut minullekin että muista laittaa ovet kiinni jos käyn heillä yksin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Stressi yksistään voi vaikuttaa lähimuistiin. Eli ei aina ole hirmuisista asioista kyse.

toivottavasti näin. hän ei ole kyllä enää työelämässä, mutta ehkä hänellä sitten jotain muuta stressiä...

Seuraa ja jos tilanne pahenee koita saada isäsi muistiklinikalle, tietyt aivorappeuma/dementia sairaudet saadaan pidettyä hyvin kurissa kun lääkitys aloitetaan riittävän varhain.

Tuo 58v ei ole edes nuorimmasta päästä tän ajan dementoitumis iäksi. Tiedän yhden 45vuotiaan joka on jo ihan laitoshoidossa. Eli suhtaudu vakavasti ja koita saada lääkäriin. Toki stressi, masennus ja muut ympäristö paineet vaikuttaa muistiin ja myös jotkut muutkin fyysisest sairaudet..ms, parkinson, kilpirauhas häiriöt jne..

Toivottavasti tilanne kohenee!

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Seuraa ja jos tilanne pahenee koita saada isäsi muistiklinikalle, tietyt aivorappeuma/dementia sairaudet saadaan pidettyä hyvin kurissa kun lääkitys aloitetaan riittävän varhain.

Tuo 58v ei ole edes nuorimmasta päästä tän ajan dementoitumis iäksi. Tiedän yhden 45vuotiaan joka on jo ihan laitoshoidossa. Eli suhtaudu vakavasti ja koita saada lääkäriin. Toki stressi, masennus ja muut ympäristö paineet vaikuttaa muistiin ja myös jotkut muutkin fyysisest sairaudet..ms, parkinson, kilpirauhas häiriöt jne..

Toivottavasti tilanne kohenee!

:flower: kiitos. seuraan tilannetta. mä olin ihan äimänä kun kuulin ton, kun se on ihan tosi tosi paljon vastoin mun isän normaalia käytöstä.hän on normaalisti niin tarkka. jotain muitakin pienempiä juttuja on ollut.

Meidän äiti on 62-vuotias, ja sillä todettiin Alzheimerin tauti neljä vuotta sitten. Tällä hetkellä se pärjää jotenkuten (melko huonosti) kotona yksin, ja tarvitsee jo mm. edunvalvojan, kun ei osaa enää itse huolehtia raha-asioistaan.

Ensimmäiset oireet oli sellaisia, että äiti ei esim. oppinut millään käyttämään tietokoneita, kun niiden työpaikalle tuli sellaiset. Töissä tuli muitakin vaikeuksia. Äiti huolestui tilanteesta itse, meni ensin julkiselle ja viimein sitten yksityisellä puolella pääsi kunnon tutkimuksiin ja sai oikean diagnoosin. Julkisella puolella asiaa vain vähäteltiin ja kuitattiin sillä, että kyse on vaan jostain psyykkisistä ongelmista!

Alkuperäinen kirjoittaja Dementoituvan tytär:
Meidän äiti on 62-vuotias, ja sillä todettiin Alzheimerin tauti neljä vuotta sitten. Tällä hetkellä se pärjää jotenkuten (melko huonosti) kotona yksin, ja tarvitsee jo mm. edunvalvojan, kun ei osaa enää itse huolehtia raha-asioistaan.

Ensimmäiset oireet oli sellaisia, että äiti ei esim. oppinut millään käyttämään tietokoneita, kun niiden työpaikalle tuli sellaiset. Töissä tuli muitakin vaikeuksia. Äiti huolestui tilanteesta itse, meni ensin julkiselle ja viimein sitten yksityisellä puolella pääsi kunnon tutkimuksiin ja sai oikean diagnoosin. Julkisella puolella asiaa vain vähäteltiin ja kuitattiin sillä, että kyse on vaan jostain psyykkisistä ongelmista!

tota mää pelkäänkin :( vaikeaa varmasti kun läheinen sairastuu. mekin ollaan niin läheisiä..

Yhteistyössä