Olen unohtanut hakea lapsilisät 3. ja 4. lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ole tosikaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ole tosikaan

Vieras
Ei tää voi olla totta.

Mulle valkeni juuri että olen unohtanut hakea 3. ja 4. lapsesta lapsilisää kokonaan... ja ne on jo sentään melkein kolme ja melkein yks.

Ei hitto...

En kahden ekan kohdalla kiinnittänyt hakemiseen mitään huomiota, kai se rasti sitten vain unohtui noiden kohdalla.

Ja että voin olla huomaamatta koko asiaa!!!!

Tottakai rahat on olleet välillä käyttötililtä loppu, sitten vain säästötililtä vähän lisää.

Se oli sitten sellainen lama-ajan tuki valtiolle.

Pitäis olla paperiset tiliotteet niin huomais.

Ei voi olla... ei voi näin paljon harmittaa, ei voi...

Hakemusta tässä täyttelen. 6kk saa takautuvasti, mutta koska yritän tietysti koko tukea niin en voi hakea verkossa. Voi kela kela kun tekisit just mun kohdalla poikkeuksen...

(Joo. Antakaa tulla vaan. ei tää vitutus tästä pahemmaksi muutu vaikka haukkuisittekin.)

Ai miksi joku tuntematon kanssaeläjä haukkuis sut tästä hyvästä? Omahan on tappiosi. Jos kuitenkaan ei oo laskut jääneet maksamatta ja lapset nälkäisiksi, niin hittojako tuo ketään muuta haittaa kuin sua?

No ajattelin enemmän sellaista "toisilla sitä ei oo rahasta puutetta" haukkumista.

Mutta sellainen pieni, eikä ihan pienikään lohtu tässä että olenkin unohtanut vain 4. lapsesta hakea. Eli tulee takkiin ehkä vain neljä kuukautta.

Ehkä se ei 17 vuodessa niin paljon tunnu.

Enkä enää ikinä hauku miestäni kun se unohtaa hakea omia isyysrahojaan ajoissa...

Mä olin unohtanut hakea kuopuksesta kotihoidontukea aikoinaan. Ihmettelin vaan että oonpas mä shoppaillut kun tilin saldo laskee ja oli joulukin siinä.. Säästötililtä siirrelin kunnes hoksasin.. Se perustuki on niin pieni ettei muutenkaan huvittanut tiliotetta tutkailla.

Kyllä se siitä ap!

Tämänkertaisessa jaksossa Antti suosittelee selvittämään, että onko mahdollisuutta saada takautuvasti menetettyjä lapsilisiä tilille, ja kuinka pitkältä ajalta niitä on mahdollista saada.

Hyvää illanjatkoa!

Noo.. aika huolettomalta talouden hoidolta kuulostaa. Tai kehnolta elämänhallinnalta. Siis jos ensin muistat että unohdit hakea kahdesta lapsesta lapsilisää, ja nyt asiaa tutkailtuasi muistit että oletkin unohtanut hakea vain yhdestä... ja tiukoillakin oltu. No, toivottavasti jäi pieneksi tappioksi. Ehkä jonkinlainen budjetti paperille ois sullekkin hyvä, tai siis.. perusasia sekin on. Vaikka moni ei sellaista koskaan teekkään...

Yhteistyössä