olen työtön..voivatko työkkäristä tyrkyttää mulle paikan mistä en tykkäiskään.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi pakottaa töihin mihin ei tykkää mennä, tai tulee karenssi niinkuin aikaisemminkin jo todettu..mutta voiko työkkäriin antaa jotain perusteita kuten että ei voi ottaa vastaan 3 vuorotyötä lasten hoidon järjestämisen vuoksi?

sisko on lähäri ja niin se vaan on että vain siajisuuksia on saanut. Nykyään siivoaa kun kyllästyi ettimään töitä. Lähäreitä valmistuu kokoajan ja työmarkkinoilla heitä riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
voi pakottaa töihin mihin ei tykkää mennä, tai tulee karenssi niinkuin aikaisemminkin jo todettu..mutta voiko työkkäriin antaa jotain perusteita kuten että ei voi ottaa vastaan 3 vuorotyötä lasten hoidon järjestämisen vuoksi?

Mä olen ainakin ilmoittanut, että en voi ottaa vastaan vuorotyötä koska olen 2 lapsen yksinhuoltaja, toinen koululainen ja toinen eskarissa. Tästä eivät ole halunneet ihme kyllä mitään todistusta :laugh:

Periaatteessa koska kunnalla on hoidon järjestämisen velvollisuus niin se ei ole pätevä peruste. Jos sulla on kunnalta lausunto ettei hoito onnistu niin sit voit kieltäytyä. Ei kai ne osoituksia ihan pieleen tee jos ei osi vit***ainen virkailija.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Periaatteessa koska kunnalla on hoidon järjestämisen velvollisuus niin se ei ole pätevä peruste. Jos sulla on kunnalta lausunto ettei hoito onnistu niin sit voit kieltäytyä. Ei kai ne osoituksia ihan pieleen tee jos ei osi vit***ainen virkailija.

Meillä täytyis kuskata lapset hoitoon eri paikkakunnalla mikäli pystyisi tekeen yövuoroja, eli yöhoitoa ei järjestetty meidän paikkakunnalla lainkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Liz:
No voi ei, tyokkari pakottaa toihin! Mikahan se tyokkarin virka sitten on, jos ei tyon tarjoaminen, ilmaisen rahan antaminen?

Onhan se kamalaa kun työkkäri tarjoaa töitä. Melkein ihmisoikeuksien loukkaus!!

juu, työkkärin oikuista ei aina tiiä;) tutulle tarjottiin paikkaa jossa oma auto välttämätön, rassulla ei edes ajokorttia.. vaan pakkohan sinne oli hakea, kun oikein osoitus oli.
juu, itselläni tarjottiin aikoinaan parin kuukauden hommaa 80 kilsan päähän täältä meiltä (asumme keskellä-ei-mitään) yötyö, 4 tuntia töitä. mulla ei autoa tai korttia ja julkiset kulkee täältä vaan päiväsaikaan plus pienen lapsen hoito järjestettävä (täällä ei tod. ole mitään vuorohoitoa, tasan 1 päiväkoti ja pph). kävi kumminkin niin että löysin töitä täältä lähempää, eikä tarvinnut jäädä katsomaan lätkäseekö ne karenssin mulle vai ei.

Sehan on selvio etta jos tyota tarjotaan, se otetaan vastaan tai sitten ei oteta yhteiskunnan rahoja vastaan. Ei tyoton voi olla valikoiva, tai sitten saa parjata omillaan.

Mun milestäni aluksi pari kolme kuukautta voivat tarjota vain oman ammatin mukaista työtä (mutta kylläkin kaikkea lähihoitajan työtä, mutta sen jälkeen voivat laittaa vaikka toisen alan töihin.

Voi ap, kuulostat niin kovin nuorelta... On luonnollista että sellaiset työtehtävät jännittävät joita ei ole aikaisemmin tehnyt. Enemmän tai vähemmän. Jos yhtään ajattelet tulevaisuuttasi pidemmälle, niin huomaat että sulle on pelkästään etua jos pääset (huom! PÄÄSET) sellaisiin hommiin joita et ole aikaisemmin tehnyt. Tällä tavoin sulle karttuu kokemusta eri paikoista, ja olet jatkossa vahvemmilla työpaikkaa hakiessasi.

Hei jännittäjä. VAlmistuin aikuisena, 9 v sitten sh:ksi. Olen tehnyt duunia sekä määräaikaisena että vakituisena vanhus-, kehitysvamma- ja psykiatrian avo- ja laitoshoidon sektoreilla. Nyt olen poissa hoitotyöstä. En saa mitään työkkäristä, koska lähdin itse virasta veke. Nyt teen eri alan hommia keikkaillen ja haen parempaa työpaikkaa. Jännityksestä voin sanoa, että kyllä vanhempaakin hoitajaa jännittää aina uusi työpaikka, mutta kokemuksesta voin sanoa, että aina on kahdessa - 4 viikossa kotiutunut ja homma alkaa luistaa. Ei pidä pyrkiä perfektionistiksi, löysää hihnaa, kamuseni. Olet kyllä hyvä, osaat homman hetken päästä, ja susta pidetään. Luota vaan nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
omalla toiminnalla on tyyliin myöhässä, krapulassa, muuten antaa ymmärtää ettei kiinnosta, kysyy lomat, tauot edut jne ekana tms.

Rehellinen taka-ajatukseton toiminta on erikseen.
Oukei. Kuullostaa reilulta. Ap:lle suosittelen siis rehellisyyttä työhaastattelussa.

mä olin joskus lukion jälkeen puolisen vuotta työttömänä ja haastatteluissa kerroin aina rehellisesti aloittavani opinnot seuraavana syksynä ja lopettavani työn silloin, niin ylläri kukaan ei halunnut töihin kun just kun olis kerenny homman oppia, niin olisin lähtenyt :whistle: