olen tosi väsynyt mun mieheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadsam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadsam

Vieras
aina missä vaan ja koska vaan ja ihan mitä vaan niin AINA pitää juoda olutta

olisi kiva tehdä jotain yhdessä,( ilman lapsia ) mutta
mies ei voi tehdä, mennä tai olla missään ilman kaljaa

mua harmittaa ja ärsyttää se suunnattomasti

miten saan miehen lopettamaan tuon kaljoittelun ja jos en saa sitä lopettamaan niin miten osaan ja pystyn lähtemään ja lopettamaan tämän avioliiton? yhteisiä vuosia takana jo melkein 20 :(

miehen juominen on mennyt pahempaan suuntaan jo pidemmän aikaa, lisääntyy ja lisääntyy vaan

ei ole mukavaa kun mies on töissä, on niin väsynyt ja kiukkuinen, äksyilee lapsille ja minulle
ei ole mukavaa kun on vapaapäiviä kun mies juo kaljaa, ei äksyile mutta minä en vaan sidä sitä juomista :(

Minun exällä oli samaa ongelmaa. Ei siihen oikeen mikään auttanut kun oikeasti se oluen juonti ei ole se ongelma vaan se syy miksi juo olutta. Exä ei koskaan tunnustanut sitä syytä ja hoki vaan miten hänellä on "oikeus ottaa". Siksipä onkin exä...

Teillä lähes 20 vuotta yhdessäoloa, yritä nyt ottaa selvää kuitenkin että miksi sitä olutta menee. Ymmärrän senkin että kun toinen sitä tarpeeksi juo, siitä nousee semmoinen inhoreaktio itsellekin. Ehkä joku tempaus sun puoleltasi (lähtisitte lasten kanssa viikonlopuksi johonkin "karkuun" miehen juomisen takia tms.) vois herättää...?

Miten itse olit ajatellut että asia kehkeytyy juomisen suhteen tulevan 5 vuoden kuluessa? Onko sinulla vakaa uskomus siihen että tilanne muuttuu parempaan?

Jos et usko että viihdyt yllä mainittua 5 vuotta suhteessa jonka tulevaisuutta varjostaa päivittäinen murehtimisesi alkoholista, niin tee asialle jo tänään jotain. 5 vuoden kuluttua yhteisiä vuosia on takana jo melkein 25 vuotta.

taidan olla vain kovin typerä kun kuvittelen miehen lopettavan ainaisin kaljan litkimisen

lapsten kanssa "karkuun" lähteminen ei auttaisi mitään, mies olisi vain hyvillään kun saa kerrankin olla viikolopun ihan rauhassa ja olla ja tehdä mitä haluaa, eli juoda ja kenties kutsua kavereita saunomaan
se olisi minun puolelta jo melkein yllytys juomaan

Alkuperäinen kirjoittaja sadsam:
taidan olla vain kovin typerä kun kuvittelen miehen lopettavan ainaisin kaljan litkimisen

lapsten kanssa "karkuun" lähteminen ei auttaisi mitään, mies olisi vain hyvillään kun saa kerrankin olla viikolopun ihan rauhassa ja olla ja tehdä mitä haluaa, eli juoda ja kenties kutsua kavereita saunomaan
se olisi minun puolelta jo melkein yllytys juomaan

Jos tuo on mitä elämältäsi haluat, niin oma on valintasi :) Kukaan muu ei tee elämänvalintoja puolestasi.
Rakkaudella!

Yhteistyössä