Olen tosi järkyttynyt! Onko teistä muka ok, jos 12 v. harrastaa seksiä??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V

"vieras"

Vieras
Mitä teen? 12-vuotias harrastaa seksiä! - Keskustelut - Vauva.fi

Tuollainen ketju oli aihe vapaalla ja moni piti ketjussa ihan ok:na, että 12 v. harrastaa seksiä! Tuon kyseisen ketjun ap:lla on todella pahoinvoiva lapsi, joka harrastaa seksiä, lyö sisaruksiaan, varastaa, tupakoi, juo alkoholia jne jne.

Olen järkyttynyt! Oma lapsi on 11 v. ja vielä leikkii Littlest pet shopeilla. Ja toivon, että ei vielä PITKÄÄN aikaan edes ajattele tupakkaa, alkoa ja seksiä!

Miten joku voi sanoa, että on aivan normaalia, jos 12 v. harrastaa seksiä??? Ovatko aihe vapaan äidit aivan seonneet lopullisesti(oli siellä joukossa onneksi fiksujakin vastauksia ja käskettiin tuon tytön äidin hakea heti apua lastensuojelusta, samaa mieltä olen minäkin!!!!)

Osa äideistä on varmaan itse ollut yhtä sekopää lapsena että eikai se uutta ole jos omena ei kauas puusta putoa. Mutta kysymykseen, ei todellakaan ole ok että LAPSI harrastaa seksiä!

ei todellakaan ole. Ei todellakaan ole normaalia, että lapsi harrastaa seksiä. Mutta tämän palstan mielestä on ihan normaalia, että 14v-15v tulee äidiksi ja että se kumppani ( joka häipyy yleensä raskaustestin tekemisen jälkeen ) on sellainen lähemmäs 30 vee

Aivan sairasta tuollainen. Ja jos partneri on vanhempi, tuo on hyväksikäyttöä. Lapsille kun tulee asettaa rajat, vaikka kuinka kiinnostaisi aikuisten leikit.

Jotkut alottaa nuorina (12 v kyllä liian nuori) muttei se tarkoita että lapsi olis pahoinvoiva, pahoinpitelis ketään tai jois tai polttais. Tietysti kumppani ei saa olla täysi-ikäinen, silloin pedofiliaa ja poliisiasia. Nuorten seksissä helposti nähdään sellaistakin mitä siinä ei välttämättä ole: aikuisen kaipuuta ym.

[QUOTE="Vieras";25218271]Jotkut alottaa nuorina (12 v kyllä liian nuori) muttei se tarkoita että lapsi olis pahoinvoiva, pahoinpitelis ketään tai jois tai polttais. Tietysti kumppani ei saa olla täysi-ikäinen, silloin pedofiliaa ja poliisiasia. Nuorten seksissä helposti nähdään sellaistakin mitä siinä ei välttämättä ole: aikuisen kaipuuta ym.[/QUOTE]

No voi hyvä ihme sentään! Jos 12-vuotias lapsi harrastaa seksiä sen takia, että kaipaa aikuista lähelleen, niin ei todellakaan silloin ole hyvinvointi paras mahdollinen! Kyllä terve ja hyvinvoiva tyttö hakee ja saa aikuisen läheisyyttä ihan muuten kuin seksiä harrastamalla.

No ei ole, mutta meidän aikuisten tulee ymmärtää se että jotkut aloittavat noin nuorena. Kaikista idioottimaisinta vanhemmalta on alkaa kohtelemaan lastaan niinkuin jotain maailman erilaisinta, pahinta, syntisintä nuorta. Siinä ei jeesustelu ja klo 19 kotiintuloajat auta; tarvitaan järkevää, hyvässä hengessä pidettävää keskustelua, jossa lapsi ymmärtää että seksiä ei todellakaan ole vielä tarvis harrastaa ja se kannattaisi säästää siihen että tuntee sekä henkisesti että fyysisesti olevansa valmis.

On totta että 12 -vuotias on lapsi, mutta jokaisen järkevän aikuisen tulisi ymmärtää että jopa lapsella on seksuaalisia haluja Jos noinkin ikävästi käy, että niitä alkaa toteuttaan jo tuossa iässä, tulisi aikuisen pyrkiä olemaan järkevä eikä heti syyttää lasta maailman kamalimmaksi ihmiseksi. Silloin lapsi tarvitsee rakastavia vanhempia ja järkevää -ei hysteeristä ja vihaavaa- keskustelukumppania.

Itse menetin neitsyyteni 13 -vuotiaana samanikäiselle poikaystävälle. Niin siinä vain joku kerta kävi että suuteleminen meni pidemmälle ja halut olivat kovat ja samanlaiset kuin nyt. Tämä tulisi jokaisen vanhemman ymmärtää: jo lapsella on haluja, aihetta ei voi käsitellä hyväksymättä sitä. Todellakin koen että tuli harrastettua liian aikaisin. Seuraava kerta (erottiin 14 -vuotiana) olikin vasta täysi-ikäisenä. Minun vanhempani ovat olleet hyviä kasvattajia, olemme olleet suhteellisen avoimia toisillemme (paitsi tuosta en toki heille kertonut), eikä muita toilailuja liioin ole ollut), kyse oli puhtaasti rakastumisesta (ei ihan rakkaudesta kuitenkaan) ja haluista.

• Tykkää
Reactions: Esiteini
Ei ole ok, ei missään nimessä. Ihminen on valmis seksiin siinä vaiheessa, kun oikeasti ja todellakin ymmärtää mistä siinä on kyse ja mitä siitä voi seurata. Sen lisäksi pitää ymmärtää, että seksi on aina vapaaehtoista, siihen ei saa painostaa ketään eikä siihen pidä ryhtyä painostettuna, aina saa sanoa ei jos ei tunnu oikealta ja toisen pitää se uskoa. Ja vaikka tuntuisi siltä, että kaikki muut jo sitä harrastaa, se on valetta. Tähän viitaten 12-vuotias on liian nuori, koska sen ikäinen ei kykene ymmärtämään kaikkea sitä mitä asiaan liittyen pitäisi ymmärtää. Sitä paitsi jos 12-vuotiaan olisi ihan ok harrastaa seksiä, niin eikö hänen pitäisi sitten olla myös valmis vanhemmaksi? Sehän seksin ensisijainen tarkoitus on kautta aikojen ollut, siittää lapsia.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Minulla on puolitoista vuotta vanhempi tytär, joka on ulkoisesti naisellisempi kuin minä, mutta pieni tyttöhän hän on vielä. Vaikka haluja on jo pikkulapsena, niitä ei t o d e l l a k a a n toteuteta tuossa iässä miesten kanssa. Ei edes poikien.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä