Olen täysin uupunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lasten kanssa. Lapset tappelevat paljon keskenään ja vielä ärsyttävät toisiaan.
Koko ajan saa olla selvittelemässä riitoja.
Pienin lapsi nukkuu huonosti yöt ja herää joka yö. Mies ei ymmärräsitä, että haluaisin lomailla vähän yksin tai jonkun lapsen kanssa en haluaisi olla koko loman kaikkien lapsien kanssa.

Mitä tehdä?

Ja sama täällä. Olen rättiväsynyt kun vauva heräilee 1-2h välein läpi yön ja esikoinen ei nuku päiväunia.
Välillä tuntuu että otan auton ja ajan niin kauaksi kuin pääsen enkä tule takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Ja sama täällä. Olen rättiväsynyt kun vauva heräilee 1-2h välein läpi yön ja esikoinen ei nuku päiväunia.
Välillä tuntuu että otan auton ja ajan niin kauaksi kuin pääsen enkä tule takaisin.

AP:llä on samanlaisia tuntemuksia. Mitenkähän aikaisemmin pärjättiin?

Samma här!

TUo tappelu.
Nyt meillä otettiin ihan tosissaan palaveri perheen kesken että sen on loputtava.Sanoin suoraan että mulla on paha olla kotona koska en kerkeä ruokaa tehdä en siivota tai nuorimman kanssa leikkiä koska isommat suurin piirtein nuijii toisensa. He pitävät todella kamalaa huutoa keskenään ja niin rumasti puhuvat. En tiedä mistä' tämä nyt juontunut tälläinen käytös kun me aikuiset ollaan rauhallisia ja johdonmukaisia ja on yhteiset säännöt.

Noh nyt on meillä niin että vain yksi varoitus kahden sijaan ja todellaki isoinkin menee jäähylle istuun. menee sinne niin kauan että pysyy-
Ja sinne mennään nyt todella herkästi,huudosta kun toinen vie lelun eli ÄIIITIII TUO VIE LELUN rääkynä loppuu. Jäähylle menee rääkyjä että viejäkin.
Suureellinen teatteri kiellosta jos jotain ei saa vaikka perusteltukin vie jäähylle. Asian voi ilmaista mutta se tyyli että kitarisat näkyy ja tavarat rikkoutuu loppuu nyt.'

Olkoon neuvolassa mitä mieltä tahansa että tunteita pitää saada näyttää mutta rajansa silläki.
Kyllä vihaa saa tuntea ja huutaakin mutta rajansa jos joka pettymys on kovaa huutoa ja itkua.

Surua saa tuntea mutta itku vääntäminen karjunnan kanssa kiukkuamalla saa loppua varsinkin jos leikitään yhdessä ja tulee erimielisyyttä. Samperi ne selvitetään rauhallisesti eikä huutamalla toisilleen . Tämä periaate on ollut mutta nyt lapsilla on mennyt aivan mahdottomaksi tämä tappelu. Ja rangasitus tulee huudosta vaikka olsii uhri ja samalla tekijälle.

ja tietenki nämä tehdään ilman meidän vanhempien huutoa silä olemme mallina.

Käytäntä on ollut jo pari viikkoa ja toimii. Lapset on hillinneet tunteitaan ja pukeeneet niitä sanoiksi joista puhumme.Itkeneet ovat kun sattuu ja harmittaa mutta äänen taso on nyt normija rauhoittuvat helpommin lohdutuksesta. Itkun tirauttavat ja pian selvittävät jo yhdessä isommat ikä meni pieleen leikissä jos ei onnistu ja lelut silti lentää on aika mennä taas miettiin ja jonka jälkeen olen apuna selvittämään.

voimia!

joskus kaikki väsyy. minä en tänään jaksanut muuta kuin maata sängyssä kun lapsi oli kaatanut ruokansa lattialle omassa huoneessaan, kaikki johdot makkarakastikkeessa. on jo isompi joskus annan syödä siellä. kamala päänsärky alkoi siitä. nyt se lapsi lähti illaksi hoitoon mutta mun kaikki suunnitelmat meni pilalle kun sain tän stressipäänsäryn.

Eivätkö toiset sitten huomaa että lastenhoito on helvetin rankkaa duunia jo kun on 2 lasta?

Minä ainakin huomasin ja päätin toisen jälkeen että tässä on lapset. Helvetin rankkaa jos yksin hoitaa 2 lasta, ja pukea pientä vauvaa ja kuljetella isompaa kerhoon ja ei oikein tiedä kumman tarpeet tärkeämmät. Jatkuva väsymys ja riittämättömyyden tunne.

Kummallista että kaikki eivät huomaa sitä. Itse ajattelin että nyt on tehty nämä kaksi ja nyt kärsitään niin kauan kuin kärsiä pitää ja sitten joskus helpottaa.

Toiset tekevät lauman kakaroita ja ovat iloisia jos ne menevät jonkun toisen riesana noin 3-vuotiaasta saakka toisten pihoilla. Hyvä vaan kun on pois silmistä, vaikka varmaa on, että ilman valvontaa jotain pahantekoa aivan varmasti tehdään jossain. Ja jos niitä ei itse jaksa katsoa ja kuunnella, niin luullaan että joku muu jaksaa. Ei jaksa kukaan.

Tekee sen verraan kakaroita että jaksaa. 1 lasta harvemin mesoaa, 2 lasta ehkä ja silloin tarvitaan molempien vanhempien täysi työpanostus noin 5 vuoden ajan. ei omia harrastuksia ei mitään. jos siis ei tukiverkkoja.

Uusimmat

Yhteistyössä