"nöppis"
Saankai nyt olla julkisestikin ylpeä itsestäni. Ei sillä, etteikö meillä kaikilla olisi omat aiheemme olla ylpeitä itsestämme.
Ei kai nyt omistusasuntoon kovapalkkaista työtä tarvita? Pankkilaina vain.Minua kyllä vähän ihmetyttää, kuinka olet ennättänyt tehdä tuon kaiken, siis opiskella täyspäiväisesti 5+ vuotta (mikä ala?), ja ilmeisesti tehnyt samalla kovapalkkaista työtäkin (sillä eihän omistusasuntoa muuten osteta), ja synnyttänyt ja kasvattanut samalla lapsen ihan yksin?
Oletan itse tuon olevan siis vitsiä. Kun nykyään opiskeluajat venyy ihan järkyttäväksi ilman hyviä syitä. Ihan järjettömillä asioilla selitetään, miksi nyt roikutaan koulussa ties monettako vuotta.Alkuperäinen kirjoittaja eikä!;25708918:Normaali opiskeluaika AMKssa viisi vuotta ja yliopistossa kaksitoista vuotta? Varmaan jossain tarkkisyliopistossa! Terveisiä sinne amikseen, tonttu!
Ei pidä paikkaansa.
No mutta eihän sitä lainaa saa ellei ole sitä alkupääomaa. Opintorahasta ei paljon säästellä.Ei kai nyt omistusasuntoon kovapalkkaista työtä tarvita? Pankkilaina vain.
No ei siihenkään kovapalkkaista työtä tarvita että saa alkupääoman. Eräs ystäväpariskuntani säästi alkupääoman toisen ollessa töissä n.1800:n palkalla ja toisen ollessa äitiyslomilla ja kotihoidontuilla kotona 1-4 lapsen kanssa. Ja ainakaan minun mielestäni tuo 1800 ei ole vielä mikään kova palkka. Toisaalta alkupääoman voi säästää hyvin pitkän ajan kuluessa, sen voi saada vanhemmiltaan tai jostain perintönä. En sano että aloittaja on näin toiminut, tuli vaan mieleeni, että ainoa tapa saada alkupääomaa asunnon ostoon ja lainan saamiseen ei suinkaan ole kovapalkkainen työ.No mutta eihän sitä lainaa saa ellei ole sitä alkupääomaa. Opintorahasta ei paljon säästellä.