Olen sairaalloisen lihava.apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jättinorsuläskikasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jättinorsuläskikasa

Vieras
Juu siis todella.
Tiedän että päivän ateriat koostuvat kokojyväleivästä, höyrytetyistä vihanneksista ja vähärasvaisesta lihasta..
Mutta mitä tämä käytännössä on?
Siis muuta kuin pakaste kruunuvihanneksia ja grillattu kanan rintafile??

Aineenvaihdunta on olematon, vettä yritän juoda päivittäin, mitään sairautta minulla ei ihmekyllä ole.
Pullia ym en enää syö paljoakaan, joskus kahvin kanssa niinkuin muutkin ihmiset.
Kaipaisin neuvoja, ateria ehdotuksia, maukkaita ja yksinkertaisia. Alkaa jo oikeasti seiti ja kananfileet tympiä. Paino putosi ensin n.10kg mutta nyt on pysähtynyt, varmasti juuri aineenvaihdunnantakia. allergioita minulla ei ole, liikuntaa koitan lisätä pikkuhiljaa sen mukaan kuin jaksan. kävely hengästyttää joten en varsinaisesti lenkkeile.

Onko muita joilla ylipaino tarkoittaa yli 40kiloa?
Ja kuinka tästä selviää, ettei terveys mene. Painonvartioihin en enää mene ihmeteltäväksi. Olen 30v, näytän ikäistäni ainakin 10v vanhemmalta eikä se tunnut mukavalta.

Minulla olisi oikeastaan vain vähän reseptipuolta, koska tiedät varmaan mitä määriä syödä... niin, ja tsemppiä! vaatii paljon itsekuria, laihduttaminen.
Tässä ihana tonnikalakastike, sopii vaikka (täysjyvä?) riisin , pastan tai perunan kanssa, miksei ihan vihannestenkin päällä.
SIPULI TAI KAKSI
+ VALKOSIPULIA
kuullotetaan
TOMAATTIMURSKAA 1-2 PRK
lisätään ja annetaan kiehua n. 10 min
VIHREITÄ OLIIVEJA PIENI PURKILLINEN (PAPRIKATÄYTTEISET OVAT HYVIÄ)
SEKÄ
1-2 PRK TONNIKALAA VEDESSÄ (valuta vesi pois)
lisätään. Yleensä en laita lisää suolaa koska oliivit ja tonnikala itsessään ovat suolaisia, mutta hiukan
MUSTAPIPPURIA JA TABASCOA
kylläkin.
Anna kiehua vielä n. 5 min, ja voilá, onpa ihanan hyvä, helppo ja kevyt kastike :)

Eikös se ole loistava alku, kun olet jo kympin saanut pois? alussa lähtee nopeammin ja sitten voi tulla taas suvantovaiheita, ennen kun notkahtaa taas. malttia siis matkaan.

kaalia, ruisleseitä kevyt viiliin, mustikkakeitoa (vähäkalorista), kaikki rasvat ja öljyt minimiin, samoin suola ja sokeri. vesi oikein hyvä!

wokkivihanneksia on vaikka minkalaisia, on herkkusienillä ja valkosipulin versoilla ja vaikka miten. kannattaa tehdä höyryttämällä tai uunissa, ei paistinpannulla. kaikki grilli hommelit kannattaa varmaan vähäksi aikaa jättää, tee keittoja ja laatikoita ja muuntele niistä mieleisiä ja muista maustaa, että makuakin on. lautasmallinkin olet varmaan muistanut? eli puolet vihreitä, neljännes pottua tai vastaavata ja neljännes lihaa tms. possua, kalkkunaa, oikeestaan mitä vaan, mutta vasta pisteenä ö:n päällä, pohjana ne kasvikset ja pari palaa ruisleipää joka aterialla.

lanttuu, naurista, kaalia, sipulii, tomaattii...elä vaarallisesti ja kokeile kaikki palsternakasta avokadoon(ei mene viel kyl ruudun tällä puolen toi viimonen).

kaikki pastat ja riisit tummina... kyllä se siitä!
:hug:
olet sie sokeriklubin ruokavaliota käynyt katsomassa? se on siinä etusivulla... (mie sain sillä parikymmentä kiloa pois nälkää näkemättä).

tietoo siulla taitaa kyllä olla, nyt vaan samalla linjalla ja kyllä sie sen tavoitteesi viel saavutat! jos mie kerran pystyn, niin sit pystyy kyllä kaikki!
:hug:

ps. ja sie et ole mikään jättinorsuläskikasa! kaiva vaan se onnellisen painon immeinen sieltä esiin!

Yhteistyössä