Olen rupsahtanut kotiäiti koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurppanaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurppanaama

Vieras
... meillä OIKEASTI ei ole rahaa yhtään mihinkään.

Farkut on kurjassa kunnossa, kaapissa on paljon käytettyjä ja paljosta käytöstä kulahtaneita trikoopuseroita. Näitä käytän arjessa. Kun lähden täältä maaseutukylästä isoon kaupunkiin, laitan parempaa päälle, myös laitan hiukset ja meikkaan.

Tuonne hiekkalaatikolle en viitsi.

... en ole olemassakaan mikään kaunotar. Laittautuminen ihmisen näköiseksi vaatisi aikaa ja vaivaa.

Kampaajalla kävin pari viikkoa sitten, mutta näitä hiuksia on tosi vaikea laittaa. Ja jotta ennen uloslähtöä olisin ihmisen näköinen, pitäisi minun tälltä itseäni, ja silloin pitäisi 1 vuotias laittaa syöttötuoliin vöillä kiinni. On sen verran touhukas tapaus, että purkaa sinä aikana aivan kaiken.

... minulla on ikää jo niin paljon, että huonosti nukuttu yö näkyy minun naamassa heti. Ei ole nuoruutta puolellaan enää

... meillä on valtavan raskas vaihe elämssä menossa, se rasittaa. Talous on niin tiukilla, ettei oikein ole rahaa mihinkään. Ruokaan. Laskut on rästissä, kun ei ole millä maksaa.
Nyt olemme laittamassa toimeentulohakemusta, mutta heilläkin on omat normistonsa. ja vaativat valtavasti lappuja ja lippuja, eikä takuita ole mitä saadaan tai saadaanko mitään.

Nykyään saa ihania värikkäitä ja vähän ´hienompia´vaatteita ihan pilkkahintaan.Eihän sen puseron tarvi olla ku vaikka värikäs niin johan piristää.Ja ihan perusfarkut ei paljon kustanna.Ja sitten voi värjätä kulmat ja ripset niin ehostaa kummasti.Ja ne värjäysaineet maksaa ehkä kympin.Ja nyt kun tulee kesä niin ihmiset kaunistuu muutenkin kun saa vähän väriä naamaan.Mä laitan lapseni aina kattomaan lastenohjelmia kun haluan meikata rauhassa :whistle:

Ei rupsahtamisella oo mitään tekemistä rahan kanssa! Herkut voi olla syömättä köyhänäkin ja vanhojakin vaatteita saa muokattua trendikkäiksi. Lisäksi paljon muotivaatteita löytyy esim. kirppiksiltä. Muodin ei tartte olla kallista.

Lihomiseen ei ainakaan rahanpuute vaikuta. "En voi pitää huolta itsestäni kun ei oo varaa salikorttiiin"-tekosyitä on jo aivan liikaa. Kotonakin voi jumpata.

Ja musta suomessa ei kauheen köyhä voi olla, kun on niin hyvät tuet. Ja opiskelijana tiedän mitä ne pienet tulot on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joillekin se kymppikin on iso raha, joka käytetään muuhun kuin ittensä laittamiseen.

Peesi !! kun on oikein tiukoilla niin rahat riittää just laskujen ja lainojen maksuun ja ruokaan ym välttämättömään. Tuet on suomessa pienet ei niillä kunnolla pärjää. Kokemusta on.

ettekö puusilmät osaa lukea, että ap:lla hvyin vaikeaa, ei siinä tilanteessa ensimmäisenä ole mielessä niiden vähäisten rahojen törsääminen omiin kuteisiin. Ensinnäkään silloin ei ole mielessä minkäänlaiset pinnalliset asiat, ajatukset pyörivät hengissä selviämiseen.

terveisin saman kokenut, siitä helvetistä päästy ja nyt alettu panostamaan itseensä (mutta ei koskaan väheksytä ihmisiä, jotka eivät panosta ulkonäköönsä-siihen on aina syynsä)

mää en kyllä ymmärrä ihmiä jotka päästää ittensä tommoseks eikä edes välitä!!!
mun mielestä se on kauheeta katottavaa.
Anteeksi nyt vaan,koska se on totta ja mitä vähemmän itteensä panostaa niin sitä vähemmän se kiinnostaa!
itelläni on 3 pientä alle 5v lasta ja teen perus meikin ja hiukseni laitan päivittäin,lisäksi katon mitä päälleni laitan koska ajattelen miestäni jos hän joutus mua kattoon päivät ja illat ihan kummajaisena.
Asumme melkein 300 neliöisessä omakotitalossa ja pyöritän koko huushollin yksinäni kun mieheni painaa töissä meille rahaa....
SE ON ASENNE KYSYMYS!

Mä olen rupsahtanut koska en vaan jaksa tälläytyä. En tiedä milloin ja miten tämä muutos tapahtui, mutta niin vaan kävi. Mutta toisaalta mun mielestä mulla on oikeus olla just niin rupsahtanut kuin olen ja haluan. Sen ei pitäisi kuulua yhtikäs kenellekään.

Jos mies alkais kovasti valittaa mun rupsahtaneesta olemuksesta, niin ehkä silloin koittaisin pakolla ryhdistäytyä. Mutta kun tuo mieskin viihtyy täällä kotona rönttävaatteissa ja tukka pystyssä. Ei sille tulis mieleenkään harmitella mun rupsahtamista, eikä kyllä mullekaan merkkaa pätkääkään miltä se näyttää.

Mikä ihme siinä onkin että omaa rupsahtamista tarvitsee selitellä toistensa tuomitseville mammoille? Ja mikä on omassa elämässä pielessä kun jaksaa nähdä vaivaa toisten ihmisten ulkonäöstä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras...:
Anteeksi nyt vaan,koska se on totta ja mitä vähemmän itteensä panostaa niin sitä vähemmän se kiinnostaa!
itelläni on 3 pientä alle 5v lasta ja teen perus meikin ja hiukseni laitan päivittäin,lisäksi katon mitä päälleni laitan koska ajattelen miestäni jos hän joutus mua kattoon päivät ja illat ihan kummajaisena.
Asumme melkein 300 neliöisessä omakotitalossa ja pyöritän koko huushollin yksinäni kun mieheni painaa töissä meille rahaa....
SE ON ASENNE KYSYMYS!

näinhän se on , kuten masennuskin

SE ON ASENNE KYSYMYS!

300 neliön talo on aikamoinen palatsi mun mielestä.. teillä on rahaa millä mällätä, kaikilla ei ole! se ei aina ole pelkästä asenteesta kiinni!

SE ON ASENNE KYSYMYS!
Vai että oikein 300 neliötä ja mies tahkoaa rahaa. Helppohan siinä on sitten itteensä laittaa, kun näkyy olevan varaakin. Pitäis vähän miettiä mitä kirjoittaa, kun toisella on vaikeaa. Tää on sitten tätä naisten solidaarisuutta.
Etpä ole sitten varmaan paljon köyhyyttä kokenut. Jos ei asiasta tiedä ei kannata tulla leuhkimaan. Myötätuntoa joskus peräisin hyvät naiset.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ei rupsahtamisella oo mitään tekemistä rahan kanssa! Herkut voi olla syömättä köyhänäkin ja vanhojakin vaatteita saa muokattua trendikkäiksi. Lisäksi paljon muotivaatteita löytyy esim. kirppiksiltä. Muodin ei tartte olla kallista.

Lihomiseen ei ainakaan rahanpuute vaikuta. "En voi pitää huolta itsestäni kun ei oo varaa salikorttiiin"-tekosyitä on jo aivan liikaa. Kotonakin voi jumpata.

Ja musta suomessa ei kauheen köyhä voi olla, kun on niin hyvät tuet. Ja opiskelijana tiedän mitä ne pienet tulot on.

pikkasen oon erimieltä tuosta asiasta. Moni voisi haluat tehdä tuoresalaatteja jotka tulee aika hintoihin. Lenkin saat hintaan 80 senttiä.
Ranskanleipä on halpaa, ruisleipä kalliinpaa. Lauantaimakkara on halvempaa kuin joku täysleikkele. Esimerkkejä on monia joissa se kevyempi vaihtoehto on kalliimpi.

Ja tämä ei minunkaan mielestä ole syy ylipainoon mutta heitinpä vaan että monesti lihottava ruoka on halvempaa.

SE ON ASENNE KYSYMYS!

voi elämä!

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä olen rupsahtanut koska en vaan jaksa tälläytyä. En tiedä milloin ja miten tämä muutos tapahtui, mutta niin vaan kävi. Mutta toisaalta mun mielestä mulla on oikeus olla just niin rupsahtanut kuin olen ja haluan. Sen ei pitäisi kuulua yhtikäs kenellekään.

Jos mies alkais kovasti valittaa mun rupsahtaneesta olemuksesta, niin ehkä silloin koittaisin pakolla ryhdistäytyä. Mutta kun tuo mieskin viihtyy täällä kotona rönttävaatteissa ja tukka pystyssä. Ei sille tulis mieleenkään harmitella mun rupsahtamista, eikä kyllä mullekaan merkkaa pätkääkään miltä se näyttää.

Mikä ihme siinä onkin että omaa rupsahtamista tarvitsee selitellä toistensa tuomitseville mammoille? Ja mikä on omassa elämässä pielessä kun jaksaa nähdä vaivaa toisten ihmisten ulkonäöstä?

Peesaan tätä.

Ja jos 300 neliön taloa yksin pyörittää niin kyllä siinä on millä pyörittää ja Lumenet maksaa. Entä jos kaikki rahat menis kaksion vuokraan?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Täys peesi !! mekin kelvataan toisillemme sellaisina kuin olemme. Joskus laitettuina joskus vähemmän. Jos pelkää rakkauden sillä lentävän ulos, että miltä nyt aina miehen/vaimon silmissä näyttää, niin köykäistä on.
Kuka sitä nyt vuosikaudet jaksaa kotona itseään jatkuvasti puleerata, kun jo toisemme tunnetaan. Ois se hirveetä, kun pitäs koko ajan pelätä, että kyllä se ukko nyt ottaa ton naapurin Hilman kun se on aina niin freesi.

SE ON ASENNE KYSYMYS!

Ja oot varmasti onnellinen siellä lukaalissas laittautuneena, jos vaikka se ukko raha tahkoamiseltaan ehtii (tai jaksaa) suhun päin vilkasta (miten se muuten kattelee sua päivät ja illat, niin ku väität ja kumminkin teet kaikki hommat kotona yksin kun ukko painaakin töitä rahan eteen :attn: ). Miten tää sun tarina ap:tä auttaa? Meinaatko, et hänellä on ASENNEongelma, kun elämä potkii päähän??

Ap:lle :hug: Älä ota paineita, ulkonäkö on lopultakin vaan ulkonäkö, toivottavasti saatte asiat järjestykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
SE ON ASENNE KYSYMYS!
Vai että oikein 300 neliötä ja mies tahkoaa rahaa. Helppohan siinä on sitten itteensä laittaa, kun näkyy olevan varaakin. Pitäis vähän miettiä mitä kirjoittaa, kun toisella on vaikeaa. Tää on sitten tätä naisten solidaarisuutta.
Etpä ole sitten varmaan paljon köyhyyttä kokenut. Jos ei asiasta tiedä ei kannata tulla leuhkimaan. Myötätuntoa joskus peräisin hyvät naiset.

Tossahan olikin ihan tarkoitus leuhkia ja puukottaa. Saattavat olla ihan mielikuvitus neliöt kyseessä. Älä ap välitä.

Tosi muuten on, että jos haluaa halvalla syödä, ei paljon salaatteja ja kevyruokia ostella, kuten yllä oli. Joskus isännänkin kanssa ajateltu, että nyt syödään vähän terveellisemmin ja ostetaan salaattia ja vihanneksia ym. Kaatui aina siihen, kun käy niin kalliiksi silloin, kun menoja on muutenkin paljon. :( Ap:lle muuten kaikkea hyvää elämääsi onni ei aina ole rahasta kiinni vaan rakkaudesta ja läheisistä ihmisistä. :hug:
Tähän ei sitten kande kenekään vastata sillä vanhalla sanonnalla, kun rahat loppuu rakkaus lentää ovesta ulos. Ei ainakaan meillä.