olen raskaana viikolla 8 ja pitäis ottaa sikapiikki?

  • Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti
Mutta kukin omantuntonsa mukaan
Älkää peloteltu keskenmenolla uutta odottajaa! Kun MIKÄÄN tutkimuksissa ei viittaa että rokote aiheuttaisi keskenmenoa. Miksi pitää valehdella? Ei tämä rokotteen ottaminen ole helppoa meille odottajille kun ei sitä mielellään piikittäisi itseään kun mahassa on vauva. Silti rokotetta on annettu kymmenille miljoonille odottajille ympäri maailmaa yli puoli vuotta eikä keskenmenotilastoissa ole huippuja saatu vammaisia lapsia synnytetty.

Tulevasta emme voi tietää mutta niin on kaikkien asioiden kanssa. Kukaan ei voi tehdä kuin parhaansa ja nykytiedolla tuo rokote on pienempi riski odottajalle kuin itse tauti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
No jos haluat lisätä keskenmenonriskiä, niin ota.
Mikäli et halua, niin älä ota.
Itse en ikinä ottaisi.
Musta tuntuu, viime syksystä asti tätä samaa keskustelua lukeneena, että ne jotka ovat jättäneet piikin väliin, pitävät palstalla yllä tätä pelkoa, että piikki lisää keskenmenoriskiä. Me jotka olemme piikin ottaneet raskaana ollessamme, olemme huomanneet, että kaikki on kunnossa. Tee kuitenkin niin kuin parhaaksi näet.
Kysymyshän on tietysti enemmän tilastoista kuin yksittäisistä kokemuksista. Mutta ei kai terkkari voi ap:ta pakottaa? Monet eivät tuossa välissä vielä ole edes käyneet neuvolassa.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta kukin omantuntonsa mukaan:
Älkää peloteltu keskenmenolla uutta odottajaa! Kun MIKÄÄN tutkimuksissa ei viittaa että rokote aiheuttaisi keskenmenoa. Miksi pitää valehdella? Ei tämä rokotteen ottaminen ole helppoa meille odottajille kun ei sitä mielellään piikittäisi itseään kun mahassa on vauva. Silti rokotetta on annettu kymmenille miljoonille odottajille ympäri maailmaa yli puoli vuotta eikä keskenmenotilastoissa ole huippuja saatu vammaisia lapsia synnytetty.

Tulevasta emme voi tietää mutta niin on kaikkien asioiden kanssa. Kukaan ei voi tehdä kuin parhaansa ja nykytiedolla tuo rokote on pienempi riski odottajalle kuin itse tauti.
On täysin turhaa vedota siihen, että mitään ei ole todistettu!
Ei ole, ei, eikä varmaan koskaan tulla todistamaan, koska siinähän menisi maine niin WHO:lta kuin monelta muultakin isolta pampulta. :flower:
 
aika jännä että monen terkka on painostanu rokotteeseen. ite ku olin eka neuvolakäynnillä 9+3 viikolla ja asia otettiin puheeksi niin sanoin että ainakaan ekan kolmanneksen aikana en ota sitä. terkka sanoi siihen, että hän on samaa mieltä että ei kannata ottaa ekan kolmanneksen aikana. Nyt viikkoja 17 enkä oo vieläkää ottanu sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
aika jännä että monen terkka on painostanu rokotteeseen. ite ku olin eka neuvolakäynnillä 9+3 viikolla ja asia otettiin puheeksi niin sanoin että ainakaan ekan kolmanneksen aikana en ota sitä. terkka sanoi siihen, että hän on samaa mieltä että ei kannata ottaa ekan kolmanneksen aikana. Nyt viikkoja 17 enkä oo vieläkää ottanu sitä.
Ihmettelen samaa. Mua ei ainakaan painostettu millään tavalla, terveydenhoitaja sanoi, että rokote on vapaaehtoinen.
 
th
Alkuperäinen kirjoittaja hupsis.:
Itse otin sikapiikin jo ekalla raskausviikolla. En tosin tiennyt olevani raskaana ja työn takia oli pakko ottaa. Mutta kun kestää se kaks viikkoo että sikapiikki on täydes tehossaan niin ei harmita yhtään jälkikäteen. Olisin ottanut piikin vaikka olisin tiennytkin olevani raskaana..
Sama tarina täällä, eli piikin sain kun olin niin alussa etten vielä edes tiennyt olevani raskaana. Ja olisin kyllä ottanut piikin joka tapauksessa.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta kukin omantuntonsa mukaan:
Älkää peloteltu keskenmenolla uutta odottajaa! Kun MIKÄÄN tutkimuksissa ei viittaa että rokote aiheuttaisi keskenmenoa. Miksi pitää valehdella? Ei tämä rokotteen ottaminen ole helppoa meille odottajille kun ei sitä mielellään piikittäisi itseään kun mahassa on vauva. Silti rokotetta on annettu kymmenille miljoonille odottajille ympäri maailmaa yli puoli vuotta eikä keskenmenotilastoissa ole huippuja saatu vammaisia lapsia synnytetty.

Tulevasta emme voi tietää mutta niin on kaikkien asioiden kanssa. Kukaan ei voi tehdä kuin parhaansa ja nykytiedolla tuo rokote on pienempi riski odottajalle kuin itse tauti.
On täysin turhaa vedota siihen, että mitään ei ole todistettu!
Ei ole, ei, eikä varmaan koskaan tulla todistamaan, koska siinähän menisi maine niin WHO:lta kuin monelta muultakin isolta pampulta. :flower:
Jaahas, taitaa olla vastassa taas salaliittoteoreetikko. Jospa annetaan olla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja auttakee:
en millään uskalla, mutta terkkari kiilaa väliin.. :/ pelottaa kamalasti mitä siitä voi seurata! :(
Miten niin pitäisi ottaa? Voit varmaan jättää ottamattakin?
kun soitin ajan hänelle, niin se heti otti puheeksi tuon rokotteen. sanoin, että katon sitten, kun tulen pari viikon päästä eka käynnille. ei se tietenkään voi PAKOTTAA, mutta en jaksa, jos se alkaa painostamaan. :(
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja auttakee:
en millään uskalla, mutta terkkari kiilaa väliin.. :/ pelottaa kamalasti mitä siitä voi seurata! :(
Miten niin pitäisi ottaa? Voit varmaan jättää ottamattakin?
kun soitin ajan hänelle, niin se heti otti puheeksi tuon rokotteen. sanoin, että katon sitten, kun tulen pari viikon päästä eka käynnille. ei se tietenkään voi PAKOTTAA, mutta en jaksa, jos se alkaa painostamaan. :(
Ja ikää sulla oli?
Nämä asiat ovat jokaisen itse päätettävissä. Vaikka sua painostettais voit sanoa ei ja piste.

Itse otin rv 4 ja hengissä ollaan.
 
b
mä en ymmärrä että joku jättäis ottamatta kun on tiedossa että tauti sairastaa on vaarallisempi... mulla on 6 kaveria raskaana ollessa ottanut rokotteen 4 lapsista syntyny täysin terveenä ja 2 edelleen raskaana.
tautiin on kuollut ihmisiä mutta kenenkään ei ole todettu rokotteesta kuolleen tai saaneen keskenmenoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja auttakee:
en millään uskalla, mutta terkkari kiilaa väliin.. :/ pelottaa kamalasti mitä siitä voi seurata! :(
Miten niin pitäisi ottaa? Voit varmaan jättää ottamattakin?
kun soitin ajan hänelle, niin se heti otti puheeksi tuon rokotteen. sanoin, että katon sitten, kun tulen pari viikon päästä eka käynnille. ei se tietenkään voi PAKOTTAA, mutta en jaksa, jos se alkaa painostamaan. :(
No höpö höpö. Sanot tiukasti että et ota ja sillä selvä.

Itse otin ja ottaisin vieläkin, mutta en ymmärrä tuollaista tuputtamista. Aina voit vaihtaa tätiä myös jos tämä teidän välinne rikkoo.
 

Yhteistyössä