Olen pilannut paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rikki

Vieras
Vihaan itsesääliä. En vaan voi hyväksyä sitä. Silti olen itse vajonnut siihen. Mitä ihmettä oikein teen?
Olen pitkään ollut ihastunut erääseen mieheen, luonteeltani olen avoin ja puhun vaikeista asioista ystävieni kanssa. (tai sellaisiksi heitä luulin.) Puhuin heille paljon miehestä ja hänen herättämistään tunteista. Välitän ystävistäni ja heidän hyvinvoinnistaan. Viimeaikoina ollaan paljon puhuttu eri ystävien kanssa puhelimessa, pisän aina tärkeänä että aluksi jutellaan heidän kuulumisista enkä ala suoraan selittää ongelmistani. En halua heittää omaa painolastiani heidän päälleen. Yksi ystävä äsken hermostui että Olen hirveän itsekäs ja puhun aina vain itsestäni, että kannattaisi joskus ajatella muiden tunteita ja ajatuksia ja lopettaa saavuttamattomissa unelmissa roikkuminen (siis viitaten pitkäaikaiseen ihastukseeni.) En voi ymmärtää. Olen aina varmistanut keskusteluissa että en jauha liikaa ihastuksesta tai omista ongelmista, vaan keskityn myös heidän ongelmiin ja iloihin. Tuntuu että olen epäonnistunut tosi pahasti ja en voi antaa itselleni tätä anteeksi. Miten olen voinut loukata ystävääni näin? En ikipäivänä halua satuttaa omia ystäviä tai muitakaan ihmisiä. Minua on satutettu usein ja olen ollut hyvin yksinäinen. Aina olen kuitenkin noussut jaloilleni ja jatkanut. Miten voin toipua tästä että olen kohdellut noin huonosti omaa ystävääni vaikka tietoisesti olen yrittänyt toimia JUURI päinvastoin. Silti olen mennyt mokaamaan.

Ihmiset sanovat että olen liian ankara itselleni ja vaadin liikaa itseltäni. Olen vain todella yksinäinen ja yritän ansaita arvostusta teoilla ja sanoilla. Opiskeluissa kerron muille vastauksia ja teen projektitöistä suurimman osan. Yritän saada jonkun huomaamaan minut ja että he voisivat olla tyytyväisiä osuuteeni. Haluan että joku voisi kehua minua hyvästä työstä. Haluan että joku voisi elämässäni arvostaa minua. Edes joskus. Otan rakentavat kommentit todella henkilökohtaisesti ja suhrtaudun itseeni liian kriittisesti. Tämänpäiväinen ystävän kommentti oli romahduttaa koko maailmani. En osaa suhtautua asioihin oikealla mittakaavalla.

Ihastus mieheen ei haihdu, vaikka tiedän etten saa häntä. Tunnen riittämättömyyttä: en ole hänelle tarpeeksi hyvä. Mitä minusta puuttuu, mikä on pielessä? Yritän muuttaa jatkuvasti itseäni. Hankin vaatteita, värjään hiuksia, käyttäydyn eri tavalla eri ihmisten seurassa. Kun katson peiliin niin en enää tunnista itseäni. En tunnista niitä kasvoja ja teennäisiä ilmeitä. Parhaani yritän kaikessa ja silti tuntuu että suurinosa menee väärin ja toimin virheellisesti. Tämä viimeisin todellinen ihastus on auttanut tajuamaan että elämäni ei ole kunnossa. En voi enää jatkaa näin. Olen muuttanut itseäni jo aivan liikaa muiden ihmisten takia. En enää tiedä mitä haluaisin olla. Minne haluaisin mennä. Ihastus ei katoa vaikka yritän tehdä mitä tai olla tekemättä. En kestä tätä tunnetta kun ajattelen häntä joka aamu ja ilta, toisinaan herään myös öisin.
Kiitos sille kuka tai jos tätä kukaan edes jaksoi loppuun asti lukea. Sekavaa tekstiä jossa on ajatuksia siellä täällä. Huonosti jäsenneltynä ja heikosti ilmaistuna. Sekavaa.

Miksi yrität muuttaa itseäsi? Kyllä todelliselle ystävälle sinä kelpaat juuri sellaisena kuin olet! Jos saa kysyä, niin miksi et kelpaa miehelle? Onko hän varattu vai miksi et voi häntä saada?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi yrität muuttaa itseäsi? Kyllä todelliselle ystävälle sinä kelpaat juuri sellaisena kuin olet! Jos saa kysyä, niin miksi et kelpaa miehelle? Onko hän varattu vai miksi et voi häntä saada?

Onko ap vielä paikalla? Haluaisitko vastailla?

Yritän muuttaa itseäni koska haluan miellyttää muita. Kuvittelen, että jos olen tietynlainen tai käyttäydyn tietyllä tapaa, he voisivat arvostaa minua ja mahdollisti voisivat olla kavereitani. Kiitos kommenteista :)

Syy on erittäin monimutkainen, mutta siihen liittyy ikä(ero) ja elämäntilanteet. Molemmat tahoillaan kyllä sinkkuja, mutta niin erilaisissa tilanteissa.

Se että yrität jatkuvasti miellyttää muita saattaa lopulta johtaa juuri siihen että vain ärsytät muita. Kokeile olla vain oma itsesi ja katso mitä tapahtuu. Toivotan sinulle vähän iloisempaa lopputalvea ja kevättä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja rikki:
Mutta loppupeleissä uskon että jos mies olisi todella kiinnostunut, siinä eivät vaakakupissa iät tai muut tilanteet paina. En vain kelpaa hänelle varmaankaan:(

minkähän ikäinen olet? Olen itse nuorena ollut hyvin miellyttämisen haluinen ja tiedostan olevani sitä paljon vieläkin. Isäni oli alkoholisti ja yritin aina miellyttää häntä jotta en ainakaan itse ja omalla käytökselläni aiheuttaisi kitkaa ja aihetta juoda. Olin lisäksi aina isän puolella kun hän manipuloi meitä lapsia äitiä vastaan. Ikä tuo tullessaan itsevarmuutta ja sen avulla olen päässyt jonkunverran ohi tuosta miellyttämisen tarpeesta, silti olen vieläkin liian kiltti. Pitäisi vaan osata ajatella että joskus pitää olla itsekäs ja ajatella omaa etua. Ihastuksesi kohde on saavuttamattomissa ikuisesti jos et tee vaan aloitetta, jos todella haluat teet sen ja jos menee pieleen olet ainakin yrittänyt. Ei kannata ainakaan jäädä asiaa haikailemaan, minulla on yksi "mitä jos olisin kertonut tunteistani" suhde menneisyydessä joka piinaa minua vieläkin unissani ja joskus valveillakin, sitä en voi enää koskaan korjata. Nyt rohkeutta ja selvitä asiasi ystäväsi kanssa, jos hän on todellinen ystäväsi asiat selviävät puhumalla, voimia!

Hei, hei, hei...sulla on tosi huono itsetunto. Joko kaipaat puheillasi sääliä ja huomiota muilta tai sitten tiedostamattasi hoet jatkuvasti olevasi riittämätön. Aivan alkuun sinun on saatava itsetuntosi nousemaan. Se ei nouse jatkuvalla itsesäälillä ja sanot itsekin vihaavasi sitä. Silti tekstistäsi ei huou muu kuin itsesääli. Mistä moinen? Itsesääli kumpuaa jokaisesta kirjoituksestasi joka viittaa sinuun tai elämääsi. Ei pelkästään siitä, miten kerrot loukanneesi ystävääsi. Sinulla on tarve mielyttää muita, saada hyväksyntä? Jos kerta oikeasti inhoat itsesääliä, ole ystävällinen ja lue oma tekstisi. Koita miettiä mitä osaat ja mihin pystyt. Jos et löydä itsestäsi mitään hyvää, suosittelen, että käyt juttelemassa jollekin ammatti-ihmiselle. Toivottavasti saat omanarvontunteen takaisin. :hug:

samaa kuin muutkin sanon: lakkaa miellyttämästä muita! Tärkeintä maailmassa on olla sinut oman itsensä kanssa. Tämä menee jopa terveyden edelle.

Mietipä tätä: olet ollut jo pitkään ihastunut tähän mieheen. Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Lopulta tajusin, että en oikeastaan tuntenut miestä edes kovin hyvin, hän oli enemmänkin fantasia kuin ihastus. Ja kun lopulta oli vähän säpinää, niin tajusin, että olin KUVITELLUT koko miehen, eipä ollutkaan semmoinen kuin luulin.

Mä olen naimisissa ja mulla on siltikin muutamia ihka omia salaisia fantasioitani. Olen vain käsittänyt että kohteen pitää olla fiktiivinen hahmo - muuten ei hyvää seuraa.