Olen pettynyt tulevan vauvan sukupuoleen, auttakaa mua poistamaan tällaiset ajatukset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt :(

Vieras
Näyttää vahvasti siltä että meidän toinenkin lapsi tulee olemaan poika. Olen toivonut että saisin sekä tytön että pojan, mutta toisin taitaa käydä ja nyt olen pettynyt. En haluaisi tuntea näin, sillä on siunaus että ylipäätänsä saamme lapsia, mutta en näille tunteille nyt muutakaan tällä hetkellä voi.

Nyt tarvitsisinkin rohkaisua ja kannustusta siitä, ettei sillä sukupuolella oikeasti ole väliä. Pelkään että loppuraskaus saa vähän negatiivisia piirteitä näistä ajatuksista ja vaikuttaa mielialaan. Ja mitäs jos vielä synnytyksenkin jälkeen vauva ei tunnu täysin "ihanalta" juuri sukupuolensa takia ja laukaisee vielä jonkun synnytyksen jälkeisen masennuksen?

Kertokaahan mitä hyviä puolia siinä on, että perheessämme on pelkkiä poikia? Menetänkö muka oikeasti paljonkin, jos en saa olla äiti tytölle?

Voin sanoa että aika varmasti sun mielipiteesi muuttuu. Ainakin mulla on muuttunut, jopa kaksi kertaa. Esikoisesta toivoin tyttöä, tuli poika, kakkonen tyttö ja kolmannesta toivoin poikaa ja tulikin tyttö. Nyt neljäs tulossa ja toivon poikaa :ashamed:

Me joskus miehen kanssa vitsailimme, että jos tulee poika, niin palautetaan. Oltiin asennoiduttu jotenkin tyttöön.
Mutta heti kun sen sukupuolen ultrassa kuulin, asia konkretisoitui ja heti alkoi tuntua siltä, että näin sen pitikin mennä. Nykyään tuntuu, että en ehkä osaisi ollakaan tytön äiti...
Mutta meillä on vaan tuo yksi ja alusta saakka tiedettiin, että ainoaksi jää.

Ajattele, kuinka mukavaa veljeksillä on keskenään. Heistä voi tulla paljon läheisemmät toisilleen kuin eri sukupuolta olevista sisaruksista. Ja pienet pojat ovat aidosti vaan niin ihania!

Hyvin tunnut itse jo käsittelevän asiaa. Uskon, että mieli muuttuu, onhan sinulla vielä aikaa.. itse toivon nyt tyttöä, mutta toivon etten näe sitä ultrassa. Keskussairaalassa on uudet laitteet, ja viimeksi näin tosi helposti tämän kuopuksen, pojan.. taitaa olla vaan poika helppo erottaa :)

Minä taas olin/olen hieman pettynyt, kun esikoispoika saa nyt kaverikseen tytön. Olisin niin toivonut lasten olevan samaa sukupuolta. Mutta uskon että pääsemme kummatkin pettymyksestämme eroon viimeistään lapsen syntymän jälkeen. :) Minä ainakin pääsin ekalla kerralla, kun olisin esikoisesta taas toivonut tyttöä... Eli aina on mukamas väärä sukupuoli...

Itsekin kummankin lapsen kohdalla toivoin tyttöjä, mutta sain poikia.
Mutta kyllä siihen sitten sopeutuu siihen ajatukseen että aha tää on mun tehtävä olla poikien äiti.
Kuolaan kyllä niiden rimpsu hameiden perään, mutta päivääkään en pois vaihtaisi.
Vaikka joskus kiukuttelevatkin ja paljon.

Asian ydin ja selkeytyminen on siinä, että myönnät itsellesi pettymyksen tunteen kuten varmaan oot jo tehnyt. Sun ei tarvi väkisin yrittää päästä siitä yli tai eteenpäin. Aika tekee tehtävänsä, joko ennen vauvan syntymää tai vasta sen jälkeen. Pahinta on, jos yrität mitätöidä tai kieltää asian. Ei sitä tarvi jokaiselle kysyjälle toitottaa, mutta vaikka miehen kanssa kannattaa varmaan keskustella. Meillä oli vähän aikaa sitten perhekerhossa tämä aiheena ja tosi avoimesti äidit keskusteli tunteistaan. Paikalla oli monia sellasia, joilla oli kaikki lapset keskenään samaa sukupuolta. Varmaan jokainen oli jossain vaiheessa miettinyt asiaa juuri noin kun kuvailet. Silti jokainen sanoi, ettei osaisi enää kuvitella elävänsä muunlaisessa perheessä. Tsemppiä!

mä uskon kanssa että sun mielipide tulee varmasti muuttumaan vielä. Meillä on kolme tyttöä ja mies on toivonut aina poikaa. Kuitenkin ollu innoissaan myös näistä tytöistä, eikä yhtää harmitellu et voi ku olis poika. Kyllä niitä tunteita tulee ja saa tulla. Älä ota turhaa stressiä, ihan varmasti osaat nauttia vaikka se olis poikaki:)

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Mulla on tyttö ja poika ja voin sanoa, ettei sillä oikeesti ole yhtään väliä, kumpia ovat. :wave:

Mulla on kanssa molemmat, enkä voi sanoa, että onko sillä väliä vai ei kumpia ovat. Kun enhän mä muusta tiedä. Tosin ajattelin kun toista odotin, että toinen poika olis kiva, olisi sellanen veljespari, jotka touhuilis keskenään olisi "aina veljeksiä". Kyllä sun mieli varmaan muuttuu!

Tiedän niin tuon tunteen,mutta kyllä se iloksi ja rakkaudeksi muuttui kun vauva syntyy.
Näin sen piti mennäkkin,että vauva olisi poika.Olisi kamalaa jos vauva olisikin joku muu,kuin tuo mikä sieltä tuli.Meidän täydellinen oma kulta.

Kyllähän se rakkaus vauvaa kohtaan on varmasti yhtä suurta kun ekaa kertaa nyytin syliinsä saa, oli vauva kumpaa sukupuolta vaan. Ekaa odottaessa oli niin helppoa kun ei ollut mitään toiveita vauvan sukupuolesta, mutta nyt kun olisi halunnut myös sitä toista sukupuolta olevan lapsosen... En edes tarkalleen tiedä miksi, kai sitä on unelmoinut niistä äiti-tytär -hetkistä sitten myöhemmällä iällä ja prinsessavaatteista sun muusta. Eipä sitä silti voi tietää, että vaikka tytön saisikin, että tulisiko hän edes olemaan sellainen perinteinen tyttö vai poikamainen. Ja toisaalta poikakin voi olla tyttömäinen, mutta lapsen kannalta en toivo kuitenkaan näin olevan.

Juu, kyllä se on vaan annettava ajan kulua ja totuttauduttava ajatukseen. Pojat on kyllä tosi ihania, siitä ei olekaan kyse, mutta kai mä olen vain liian ahne, kun haluaisin tämän sukupuoliasian menevän juuri oman mieleni mukaan. Ja eiköhän lähipiiriin vielä synny niitä prinsessojakin, joihin voi sitten kohdistaa tätä tyttöinnostustaan!

Meille on kaikkein tärkeintä lapsen terveys! En haluaisi vastaanottaa haluaamani sukupuolta, mutta kehitysvammaisena :(

Mielummin terve lapsi ihan sama kumpaa sukupuolta edustaa.

Voi kamala , en voi muuta sanoa, mistäs asti lapsia on voinu "tilata" sukupuolen mukaan, ottakaa nyt edes joku asia sillai ettei se minä haluan olis aina päällimmäinen .Kun ei mikään mene niinkuin me halutaan , loppujen lopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Meille on kaikkein tärkeintä lapsen terveys! En haluaisi vastaanottaa haluaamani sukupuolta, mutta kehitysvammaisena :(

en oikein ymmärrä miks otetaan esille tätä pointtia joka kerta kun se ei liity asiaan millään tavalla. tietysti kaikki toivoo tervettä lasta.

Ja aina vaan pahenee, mihinkäs laitat kehitysvammaisen , roskikseen vai , voi teidän kanssanne!

itsellä vähän samantapainen pelko. Olen jotenkin niin varma että tulokas on poika etten pysty edes ajattelemaan että olisi tyttö. Mutta kun mennnään toiseen ultraan niin aiotaan kysyä, niin varmasti ehdoitään sitten "asennoitua" myös tyttöön jos sellainen olisikin tulossa. Mutta kyllähän pääasia on että on terve ja hyvinvoiva lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja aina vaan pahenee, mihinkäs laitat kehitysvammaisen , roskikseen vai , voi teidän kanssanne!

No en laita roskikseen! Väitinkö sellaista?

Hirvittää vain se, että sukupuoli ei nyt miellytä, jos lapsi on muuten terve! Asiat voisvat olla huonomminkin! Vähän taas realiteettia tähän todellisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kamala , en voi muuta sanoa, mistäs asti lapsia on voinu "tilata" sukupuolen mukaan, ottakaa nyt edes joku asia sillai ettei se minä haluan olis aina päällimmäinen .Kun ei mikään mene niinkuin me halutaan , loppujen lopuksi.

Saa kai sitä silti tunnustaa, että olis toivonu jotain muuta. Toi sun kommentti oli mun mielestä aika asiaton :x

Mulla ja mun pojalla on muuten sellasia äiti-poika -hetkiä. Itseasiassa siinä ei ole väliä kumpi olis (tytär tai poika). Me tykätään esim. käydä yhdessä sienessä ja jutella iltaisin sängyllä. Ainoo, mitä pojan kanssa ei ole on ne prinsessamekot. Nykyään pojillekin on kuitenkin tosi sieviä ja kivoja vaatteita. :heart:

Yhteistyössä