A
alkuper.
Vieras
Ymmärrän. Käsitin ajatuksesi ihan väärin alussa.
Moisessa tilanteessa olisin ehkä minäkin kieltäytynyt - tosin kukaan minut tunteva ei taitaisi uskoa jos antaisin ymmärtää, etten olisi valmis ja halukas hoitamaan vauvaa tai isompaa lasta, jotta vanhempansa saisivat kahdenkeskistäkin aikaa.
Minulla siis ihan eri periaatteet kuin sinulla. Ja tämä EI ollut moite vaan toteamus.
Jokainen toimii sen mukaan minkä parhaaksi näkee.
Jos oikein karkeasti ajattelee, niin tässä on vastassa kälyn ja miehensä kahdenkeskinen aika ja minun ystävieni kanssa viettämä aika. Kumpi tärkeämpää? Minulle tietysti omat ystäväni. Olemme hyvin erilasia, sillä itse en koskaan voisi edes ajatella että kukaan muuttaisi suunnitelmiaan siksi, että saisin lapseni hoitoon. Ei edes vaikka minulla olisi tärkeitäkin menoja, ja on nyt ollutkin ja olen tarvinnut päivällä hoitoapua kun lasta ei voi ottaa mukaan hammaslääkäriin tai ultraan.
Mutta että ajattelisin että vaikka äitini jättäisi menemättä ystävänsä syntymäpäiville että minä ja mieheni päästäisiin syömään, niin ei, ei ja ei. En tuntisi oloani mukavaksi siellä syömässä kun miettisin, että olisi äidillänikin ollut menoja.