Olen paha ihminen kun en hoida miehen siskon vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
En suostu ottamaan hoitoon miehen siskon vauvaa, joka on nyt pari päivää alle 2kk. Minusta hän on liian pieni olemaan hoidossa, enkä suostu muuttamaan viikonloppusuunnitelmiani heidän takiaan. Olen nyt ihan kamala ihminen! Ja epäreilu koska hoidin viime viikolla ystäväni kaksivuotiasta että ystäväni ja miehensä pääsivät pankkiin ja tekemään kauppakirjoja ja juhlistamaan ravintolaillallisella ensimmäistä omaa asuntoaan.

Kyllä suku on taas pahin, kaikkien osapuolten mielestä.

En suostu ottamaan hoitoon miehen siskon vauvaa, joka on nyt pari päivää alle 2kk. Minusta hän on liian pieni olemaan hoidossa, enkä suostu muuttamaan viikonloppusuunnitelmiani heidän takiaan. Olen nyt ihan kamala ihminen! Ja epäreilu koska hoidin viime viikolla ystäväni kaksivuotiasta että ystäväni ja miehensä pääsivät pankkiin ja tekemään kauppakirjoja ja juhlistamaan ravintolaillallisella ensimmäistä omaa asuntoaan.

Kyllä suku on taas pahin, kaikkien osapuolten mielestä.

Kyllä..olet paha!!

Jos joku muu arvostelee kuin kyseinen pariskunta niin sano että varmasti ottaisivat mielellään hoitoapua kyseiseltä arvostelijaltakin vastaan..mihin muuten tarvitsevat vapaansa ?..sekin vaikuttaa ainakin minun mielipiteeseeni

Miksi tuon ikäinen pitäis ottaa hoitoon?
Jos on jokin ihan pakottava syy että lapsi tarvii hoitoa niin ottaisin ja muuttaisin omia suunnitelmia jos voisin, mut jos vanhemmat haluaa mennä vain viihteelle tai jotain muuta älytöntä niin en ottais vaikka voisin.

Jos joku muu arvostelee kuin kyseinen pariskunta niin sano että varmasti ottaisivat mielellään hoitoapua kyseiseltä arvostelijaltakin vastaan..mihin muuten tarvitsevat vapaansa ?..sekin vaikuttaa ainakin minun mielipiteeseeni

Halusivat mennä lautailemaan kaksistaan, miehen sisko ja avokkinsa. Ainoastaan käly (onko hän käly minulle?) on arvostellut ja valittanut, mutta äsken puhelin soi ja anoppihan se siellä. En vastannut, olisi ehkä saattanut valittaa hänkin?

Halusivat mennä lautailemaan kaksistaan, miehen sisko ja avokkinsa. Ainoastaan käly (onko hän käly minulle?) on arvostellut ja valittanut, mutta äsken puhelin soi ja anoppihan se siellä. En vastannut, olisi ehkä saattanut valittaa hänkin?

Lumilautailemaan päivällä muutamaksi tunniksi?
Minä olisin ilman muuta ottanut.
Kovin erilaisia siis ollaan.

Niin, tai sitten anopilla oli ihan muuta asiaa. Mutta varminta kuitenkin olettaa aina pahinta ja jättää vastaamatta puheluihin.

Ottaisin ilman muuta! Siis sillä edellytyksellä, ettei itsellä olisi muuta suunniteltuna.
Mielestäni vanhemmat (jopa 2kk pienen vauvan) tarvitsevat omaa aikaa. Ja todella loistava tapa viettää sitä yhdessä lautaillen! Kuin esimerkiksi baarissa notkuen.
Ja mahdollistaahan tämä sitten hoitoavun pyytämisen myös toisin päin?

No, kovin on pieni vauva kyllä. Eikä kai kukaan voi olettaa että omia suunnitelmiaan aletaan muuttamaan moisen takia? Musta on eri asia jos olis tullut joku ns. pakollinen meno mutta lautailemaan lähteminen olettaen että vauva ilman muuta otetaan hoitoon ei sitä mun mielestäni ole.
Mutta noin yleensä, ottaisin ihan mieluusti pienenkin vauvan hoitoon päiväsaikaan.

Lumilautailemaan päivällä muutamaksi tunniksi?
Minä olisin ilman muuta ottanut.
Kovin erilaisia siis ollaan.

Niin minäkin olisin ottanut. Tuohan on hyvä syy kun äiti pääsee ulkoilemaan ja hieman urheilemaan ja eihän vauva tarvitse hoitoa kuin muutaman tunnin. Minä kuvittelin aloituksesta että kyse on yöhoidosta. En ymmärrä miksi koko viikonloppu menisi tuon takia uusiksi. Mutta tietenkään kenenkään ei ole pakko hoitaa ketään jos ei itse halua.

[QUOTE="vieras";22826679]hmmm--- 2kk synnytyksestä lauttailemaan. Aika riskialtista hommaa.[/QUOTE]

höpö höpö. Eihän se automaattisesti tarkoita että ovat menossa hyppimään boksista, vaan saattavat esim. mennä laskemaan ihan rauhassa muutaman rinteen.

[QUOTE="vieras";22826679]hmmm--- 2kk synnytyksestä lauttailemaan. Aika riskialtista hommaa.[/QUOTE]

no ei sen vaarallisempaa kuin pyöräilykään.

Kyllä mä olisin ottanut, jos siis asiasta olisi kysytty tarpeeksi ajoissa esim. viikon alusta.

olisin varmaan ottanut jos oltais läheisiä, mutta tuskin olisin omia menojani muuttanut, vaan olisi sovittu joku toinen päivä.. ja sillä edellytyksellä, että lapsi on tottunut myös pullosta syömään.. Ja kyllä aikuisen ihmisen on nieltävä ei-vastaus ilman sen ihmeempiä mukinoita ja haukkumisia.

Erilaisia periaatteeita siis.

Jos itsellä välttämätöntä menoa niin sitten toki joutuisin kieltäytymään tai ainakin ehdottamaan aikataulumuutosta.

Tästä oikeastaan jäi eniten paha maku suuhun, siis siitä että minun olisi pitänyt muuttaa menojani vaikka ne eivät mitään välttämättömiä olekaan: aamupäivällä uimaan lapseni ja kaverin ja hänen lapsensa kanssa ja iltapäivällä ystävän luo synttärikahveille myöskin lapseni kanssa. Tässä välissä ollaan kotona mutta oma lapseni syö ja nukkuu ja minä leivon lupaamani piirakan sillä välin. Mies on töissä joten ei voi hänkään auttaa siskoaan.

Siis miehen sisko oletti että voin vaihtaa suunnitelmia tai jättäytyä niistä pois, tarkkaan en hänelle kertonut mutta sanoin että aamu- ja iltapäivillä menoja. Hänen mielestään on tosi surku etten voi auttaa ja että sukuun ei voi luottaa. En tiedä mistä on saanut käsityksen että olisimme hoitamassa ihan koska vain ihan miten pientä vain. Periaatteestani en hänelle mitään sanonut, pidän sen omana tietonani.

Mä hoitasin ja olisin ihan mielissäni :) voisin jopa muuttaa omia suunnitelmia tuon takia,varsinkin jos ne liittyisivät johonkin baariin menoon. Pari tuntia pikkusen kanssa olisi ihan virkistävää ja vanhemmat saisivat olla kahdestaan hetkisen ....

Niin no sulla olikin aika laajamittaiset suunnitelmat,no sano et joku toinen kerta ehkä sit ja jos pikkunen on sun mielestä liian pieni sulle hoitoon,niin sanot senkin ja ehdota jotain toiista hoitajaa....

Tästä oikeastaan jäi eniten paha maku suuhun, siis siitä että minun olisi pitänyt muuttaa menojani vaikka ne eivät mitään välttämättömiä olekaan: aamupäivällä uimaan lapseni ja kaverin ja hänen lapsensa kanssa ja iltapäivällä ystävän luo synttärikahveille myöskin lapseni kanssa. Tässä välissä ollaan kotona mutta oma lapseni syö ja nukkuu ja minä leivon lupaamani piirakan sillä välin. Mies on töissä joten ei voi hänkään auttaa siskoaan.

Siis miehen sisko oletti että voin vaihtaa suunnitelmia tai jättäytyä niistä pois, tarkkaan en hänelle kertonut mutta sanoin että aamu- ja iltapäivillä menoja. Hänen mielestään on tosi surku etten voi auttaa ja että sukuun ei voi luottaa. En tiedä mistä on saanut käsityksen että olisimme hoitamassa ihan koska vain ihan miten pientä vain. Periaatteestani en hänelle mitään sanonut, pidän sen omana tietonani.

Ymmärrän. Käsitin ajatuksesi ihan väärin alussa.

Moisessa tilanteessa olisin ehkä minäkin kieltäytynyt - tosin kukaan minut tunteva ei taitaisi uskoa jos antaisin ymmärtää, etten olisi valmis ja halukas hoitamaan vauvaa tai isompaa lasta, jotta vanhempansa saisivat kahdenkeskistäkin aikaa.

Minulla siis ihan eri periaatteet kuin sinulla. Ja tämä EI ollut moite vaan toteamus.
Jokainen toimii sen mukaan minkä parhaaksi näkee.

Syy on hyvä; eli periaatteessa ottaisin että pääsisivät lautailleen muutamaksi tunniksi.
Mutta toisaalta, tuskin ottaisin noin pientä hoitoon kumminkaan.

Itseasiassa en oo ikinä hoitanut kenenkään alle 3 vuotiasta ja isompiakin todella vähän.
Mutta nyt luulen et tilanne muuttuu kun miehen sisko saa muutaman viikon päästä vauvan :)

Minusta sinun ei tarvitse muuttaa omia suunitelmiasi kälysi lastenhoidon takia. Onhan tässä talvea jäljellä, jos haluat hoitaa heidän vauvaa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa heidän vauvaansa ylipäänsä, ellet itse halua.

Yhteistyössä