Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No tehokäyttö on eri juttu. Mutta tässä on saanut ihmisten vastauksista kuvan, että lapsi ei opi käyttämään tietokonetta, jos se ei ole omassa huoneessa. Tai että imago kärsii. Minusta outo peruste. En vastusta erityisesti tietokoneita lasten huoneessa.
Joo, meillä on 4 tietokonetta ukon työhuoneessa ja ajattelin ulostautua sieltä omani kanssa... Pöytätila loppuu.
Meillä eka tietokone tuli huusholliin esikoisen ollessa 7 v ja nimenomaan hankittiin esikoista varten. Mä en silloin vielä tiennyt tietokoneista tuon taivaallista. Se ainokainen kone olikin olohuoneessa ja kuopus oli silloin 2 v. Kului pari vuotta ja kone vanheni, joten esikoiselle hankittiin uusi kone. Mä käytin vielä sitä vanhaa, joten tyttö sai uuden koneen omaan huoneeseensa, koska olohuoneeseen en halunnut kahta tietokonepöytää. Sitten se vanha vanheni lopullisesti ja mä hankin uuden koneen. Samoihin aikoihin tytölle hankittiin entistä laadukkaampia ohjelmia, jotka vaativat koneelta lisää tehoja. Tyttö sai uuden koneen, kuopus tytön vanhan koneen ja mulla oli oma koneeni. Ja sen jälkeen minä olen ollutkin se, joka harvimmin tarvitsee tehokkaampia koneita
Lisäys: Niin ja joo, ehkä pitäisi määritellä, mitä kukakin tarkoittaa tietokoneenkäytön osaamisella. Aluksi varmasti riittää, jos lapsella on kone käytettävissään vaikkapa sitten olohuoneessa. Mutta jos lapsi kiinnostuu tietokoneista ja haluaa oppia esimerkiksi ohjelmoimaan, rakentamaan tietoverkkoja, huoltamaan ja korjaamaan koneen itse, elokuvien tai kotisivujen tekoa tms, niin näiden asioiden opiskelu vaatii keskittymistä ja aikaa. Itse huomaan, että mun on tosi vaikea keskittyä töihini toimistolla, missä samassa tilassa on pahimmillaan 6 ihmistä. Siksi tykkäänkin tehdä etätöitä kotona, missä ei kuulu muuta kuin koneen hurina ja koiran kuorsaus.