Olen niin out, mutta silti kysyn tableteista vaimitäneon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä taas vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä taas vaan

Vieras
Mitään tietoo ei oo niistä, oikeesti.
-kumpi 11-vuotiaalle, joku "oikea" tabletti vai joku "lasten"?
-mitä eroa niillä yleensäkään on?
-pelataanko niillä tableteilla vai mitä niillä tehdään?? ollaan netissä??
- onko 8v liian pieni käyttämään sitä? vai liian iso lasten tablettiin?

HELP, mä en siis todellakaan tiedä näistä mitään....

Onko sulla langaton netti kotona? Jos on, niin osta lapsille Samsung Galaxy tab 2 tai 3, 7 tuumaisen saa jollain 150 eurolla. On hyvä, laadukas ja toimiva. Lasten tabletteja ei kannata noin isoille enää ostaa.

Googleta, hyvä ihminen.

Ps. Älä missään nimessä sekaannu halpoihin kiinatabletteihin, joita saa jostain huutoneteistä ja kummallisista nettiputiikeista muutamilla kympeillä. Eivät kestä mitään ja kun pian hajoavat, niin huolto on (jos on ollenkaan) jossain Kiinassa. Nimimerkillä kokemusta on.

Tabletin valinnassa ei tarvitse ottaa huomioon kuin yksi asia. ÄLÄ IKINÄ osta tablettia jossa on Android- käyttöjärjestelmä. Ja jos haluat pihistellä hinnassa hieman niin unohda koko tabletin osto ellet halua pettyä.

Ok, näin siis teen! On langaton netti. Joo mä olen koittanut googletella mutten ymmärrä yhtikäs mitään että onko niissä pelejä "sisällä" vai netistäkö ne ne ottaa vai mitä, 8v on pelannut mun koneella jotain matikkapelejä jne käynyt YouTubessa :D Jossain mainoksessa oli että "sisältää" sitä sun tätä ja hämmennyin että eikö niillä pääse siis vapaasti nettiin vai siis mitähäh. Mutta kai tää selviää kaupassa viimeistään. Ja ok, ei kiinalaista! Kiitos vastauksestasi!

Tabletin valinnassa ei tarvitse ottaa huomioon kuin yksi asia. ÄLÄ IKINÄ osta tablettia jossa on Android- käyttöjärjestelmä. Ja jos haluat pihistellä hinnassa hieman niin unohda koko tabletin osto ellet halua pettyä.

Varmaan winkkarikone sitten? Ne on ainakin keskimääräistä kalliimpia joten niitä varmaan tarkoitit ;)

[QUOTE="huoh";29331498]No mielellään ei sitäkään mutta Androideja ostavat vain ymmärtämättömät hölmöt ja köyhät jotka kuvittelevat "säästävänsä".[/QUOTE]

Perustele lyhyesti ja ytimekkäästi, miksi se iOS on sitten oikeasti sille hölmölle ja köyhälle niin paljon huonompi vaihtoehto?

Nimimerkillä, tässä perheessä käytetään molempia, ja tämä hölmömpi jä köyhempi ei itke, vaikka ei omppua omassa laitteessa olekaan.

Perustele lyhyesti ja ytimekkäästi, miksi se iOS on sitten oikeasti sille hölmölle ja köyhälle niin paljon huonompi vaihtoehto?

Nimimerkillä, tässä perheessä käytetään molempia, ja tämä hölmömpi jä köyhempi ei itke, vaikka ei omppua omassa laitteessa olekaan.

Tosi hölmö korjaa:

"...miksi se iOS on sitten oikeasti sille hölmölle ja köyhälle niin paljon parempi vaihtoehto?"

Ehkä jonkun tableteista perustietoa tarjoavan nettisivun lukeminen voisi nyt tehdä terää, ennen kuin ostat yhtään mitään kenellekään.

Ei kuitenkaan tosiaankaan mitään lastenversiota kouluikäisille. Jos uskot, että pärjäävät yhteisellä laitteella (miksi eivät pärjäisi tuossa iässä?), niin osta yksi laadukkaampi. Sitten voisi jo ajatellakin sitä iPadia.

Minä taas puolestani olen sitä mieltä, että ehdottomasti Android-tabletti Applen tuotteiden sijasta! Halvempi ja ilmaisia ohjelmia saa Google playn kautta vaikka kuinka (pelejä jne.), Applen kaupassa lähes kaikki maksaa. Android-tableteissa myös enemmän valikoimaa tarjolla.

Toisaalta, jos et tiedä mikä pitäisi ostaa, lapsesi todennäköisesti kyllä tietävät mitä kavereilla on, ja haluavat ehdottomasti samanlaiset..;) Lastentablettia ei kyllä kannata ostaa 4-vuotiasta isommalle, oma 4.5-vuotiaskin käyttää sujuvasti jo normaalia Android-tablettia..

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas vaan;29331490:
"Vierasko" siis mitä? Mikäs se sitten on ja onko antaa joku nimi missä sitä EI ole???? Just nää saa mun pienen pään ihan sekaisin..... :)

Voit ohittaa tuon nimimerkin löpinät ihan samantien. Sen mielestä ainoa oikea vehje on Applen ylihinnoitellut tuotteet, kaikki muut on "paskaa". Ihan aikuisten oikeasti Android-pohjaiset tuotteet on hyviä, toki niissäkin löytyy niitä huonoja kuten just noi halpismerkit Kiinasta, mutta ei se nyt missään nimessä käyttösovelluksen vika ole.

Osta vaan se Samsung, on laadukas ja edullinen. Meilläkin niitä kaksi ja kolmatta ollaan hankkimassa, eikä mitään negatiivista sanottavaa ole.

(Ja kun teillä on se langaton netti, niin usein silloin riittää se halvempi tablettiversio, jossa ei ole 3g:tä. Eli tabi toimii kodin langattomassa verkossa. Googleta ja mieti riittääkö teille tämä wi-fi-yhteys vai tarviitteko tabiin oman netin. Meillä on nämä jotka toimii wi-fillä, siis kotona langattomassa, ja on riittäneet meille mainiosti. Omasta älypuhelimesta saan tarvittaessa verkon tabiin reissun päällä.)