Olen niin loppu itseni ja tämän syömisen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Salla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Salla"

Vieras
Kevät meni mainiosti ja sain painoa alas. Pääsin jo melkein 80 kiloon, kunnes alkoi kesä. Lipsahduksia alkoi tulla ja nyt karkki ja sokeri kaikessa muodossa maistuu taas ihan liian hyvin! Olen tunnesyöjä! Syön makeaa iloon ja suruun. =/ Saan painoa helposti alas niin halutessani, mutta kaikki jämähtää aina muutamaa kiloa ennen tavoitetta ja sitten ropistaan taas takaisin lujaa kyytiä. Tuttavapiiristä ei löydy ketää, ketä haluaisi kanssani laihduttaa ja minulle ryhmän tuki on laihdutuksessa erittäin tärkeää! Tällä hetkellä en edes uskalla mennä vaakaan, koska tiedän että itku tulisi. Pitäisi ehkä mennä, jotta voisin taas herätä siihen, kuinka paljon olen massaa saanut ympärilleni taas kesän aikana. Haluaisin niin kovasti olla normaalipainoinen!!! Harrastan Zumbaa kahdesti viikossa ja nyt ajattelin aloittaa vielä Pilateksen tai BodyStepin. Lisäksi yritän käydä lenkillä muina päivinä. Tosin lenkitkin jäivät kesällä vähemmälle. =/ Pitääkö mun kohta kävellä lääkärin pakeille vai millä ihmeellä saan tämän syömisen loppumaan ja saisin edes tämän vatsan pois??? (Pituutta mulla on 176 cm ja painoa varmaan taas jo yli 85 kilon. ) Miten te muut laihdutatte?? Karppaamalla olen aina onnistunut hyvin, mutta se itsekuri...kun se on niin vaikeaa! =/ Antakaa mulle hyviä neuvoja hoikempaan tulevaisuuteen!

samassa veneessä, mä olen miettinyt että mahtaako suomessa olla "overeaters anonymoys" toimintaa, mä koen mun syömisen riippuvuudeksi, karkin ja makean suhteen en voi pitää "herkkupäiviä" vaan se on kaikki tai ei mitään, ja jos retkahtaa, on taas koukussa ja itsensä vieroittaminen on vaikeaa, vaikkakin se onnistuu ja taas laihtuu. Mä koen tämän kyllä ihan suoraan sanottuna psyykkiseksi vaivaksi. Pahimmillaan käyn päivässä 3 kaupassa kun ei samasta kehtaa ostaa toista kertaa makeita ...

Mä laihdutin ihan perinteisesti niin, että syön ja juon samaa kuin aina ennenkin, mutta vain vähemmän. Olutta ei saa, ellei ole ensin käynyt lenkillä. ja sitä saa yhden pullon, ei enempää.

Karkki/makeahiiri olin, mutta kun olin ensin pari kk ihan totaaliherkkukiellossa, niin se himo katosi.
Nyt pystyn jo syömään vain yhden keksin tms.
Mä aloitin puolitoista vuotta sitten, painoa on hävinny 19 kg, mutta vielä tahtoisin päästä 4-5 kilosta eroon. Motivaatio vaan on paljon tiukemmassa nyt... Pikkujoulut on aina semmoinen hyvä syy, että muistaa pitää suunsa supussa!

ELI: KAIKKI KARKIT; KEKSIT ja muut semmoiset HETI lukkojen taakse. Heitä pois. Älä osta uusia. NIH.

Mulla on kans vähän sama vika, että kaikki tai ei mitään. Pystyn olemaan kokonaan ilman sokeria tarvittaessa, mutta en pysty syömään esim. vain kahta karkki viikossa, koska siitä se kierre taas lähtee. =( Mä vaan niin haluan eroon tästä vatsasta ja näin se ei onnistu, että jojoilen koko aika ees ja taas! =/ Liikuntakeskusten painonhallintaryhmiin mulla ei nyt ole varaa ja muuta ei taida olla olemassakaan nyt, kun painonvartijatkin lopetti. =/
Päätän monesti, että meille ei enää osteta herkkuja lainkaan, mutta kuinkas ollakaan, kohta on taas kaappi täynnä suklaata, nameja, keksejä jne...
Karppaaminen tosissaan on se mun juttu laihduttaa, mutta sekin on joskus tosi hankalaa, kun muu perhe haluaa perunaa, leipää jne ja sit tarvis aina duunata kaksi ruokaa. =/

Voi "vieras", kaipaisin niin sinun kaltaistasi vertaistukea onnistuakseni! Jotakuta, jolle olisin "tilivelvollinen" ja jotakuta, joka jaksaisi seurata mukana koko projektin ajan... Tästä ei vain yksin tule mitään, eikä varsinkaan, kun mies vieressä herkuttelee. =/

Laihdutan kilokaloreita laskemalla. En kiellä mitään ruokia iteltäni katon vaan et ne menee päivittäisen kalorimäärän sisään. En kyl ole syönyt sipsejä enkä karkkeja sitten toukokuun. Pari kertaa on tullut syötyä täytekakkua, kotipitzaa ja tuulomantorttua. Tää sopii mulle. Automaattisesti sitä sitten on kaikki ruoka-aineet muuttunut terveellisemmäksi ja terveellisemmäksi. Hiilareitakin syön ilman rajoitteita, mut näyttäis ne päivittäin jäävän 140-200g väliin.

[QUOTE="Salla";22012542]Voi "vieras", kaipaisin niin sinun kaltaistasi vertaistukea onnistuakseni! Jotakuta, jolle olisin "tilivelvollinen" ja jotakuta, joka jaksaisi seurata mukana koko projektin ajan... Tästä ei vain yksin tule mitään, eikä varsinkaan, kun mies vieressä herkuttelee. =/[/QUOTE]

Novoiperkele. Toi, että toinen herkuttelee vieressä on just kamalinta.
Mun mies ymmärsi itse, että söi karkkinsa töissä. Ja on koko ajan ollut tosi kannustava ja vahtinut lapsia aina kun haluan kävelylenkille.

Teepäs diili miehesi kanssa tuosta, että sun nähden ei saa herkutella (tai on tuomittu paksuun vaimoon loppuiäkseen! kai se nyt ymmärtää olla työntämättä omaa lehmäänsä ojaan. noin kuvainnollisesti. ;)

Viimeksi se ei onnistunut mieheltä, mutta josko nyt saisi hänet ymmärtämään... Tämä on kamalaa! Tänäänkin keksipakettia avatessani ymmärsin hyvin, että en saisi avata sitä, mutta toisin kävi ja söin melkein koko paketillisen keksejä yksin. =/

Paineet kylläkin, mutta eivät laihduttamisen paineet vaan työ- ja arkielämän paineet. Mies on tuore yrittäjä ja loput varmaan arvaattekin. Kaikki on minun harteillani kotona ja siinä sivussa yritän vielä hoitaa työt ja käydä jumpillakin. Kolmen lapsen kanssa yhtälö on joskus hankala... =/

[QUOTE="Salla";22012599]Paljonko kaloreita syöt/pvä? Paljonko paino on pudonnut?[/QUOTE]

No arkiviikolla syön n.1300 kaloria ja viikonloppuisin lauantaina ja sunnuntaina 1500-1600 kaloria. Keho jotenkin toimii paremmin kun on vähän niukkakalorisempi päivä ja sit vähän runsaampi. Paino on pudonnut 13kg toukokuusta.

Kokeile karppausta niin että rajoitat hiilarit tiukasti alle 20 g/päivä mutta älä rajota mitään muuta, syö niin paljon kuin haluat ja niin usein kuin haluat. Kun olet päässyt kunnolla ketoosiin makeanhimo ja ruokahalu vähenee automaattisesti. Makeanhimoa pidät myös yllä jos käytät keinotekoisia makeutusaineita, eli nekin kannattaa jättää pois. Itse jättäisin myös kahvin, vihreä tee on parempi.

Älä stressaa, päätä nyt että laihdutat pysyvästi eikä sulla oo minnekkään kiire. Ja kun olet päässyt tavoitepainoon on vähähiilihydraattisella ruokavaliolla painonhallinta helppoa ja voi myös välillä herkutella ;) Mä oon jo vuosia pysynyt painossa vaikka kerran viikossa syön maitosuklaata :)

[QUOTE="vieras";22012736]Eihän ole mitään bindge eatingiin viittaavaa? Eli laihduttaminen ja paineet vain saavat syömään ja ahmimaan enemmän?[/QUOTE]

Mikä se on? Mulla kyllä taitaa olla se!

Kahvi ja makeutusaine pois? Apua! Olen juuri jostakin syystä opetellut juomaan töissä kahvia ja juuri tuon makeutusaineen kanssa, kun yritän edes jostakin pitää sokerin pois. Pitäisi sitten kai vaihtaa sekin teehen ilman makeutusta. Millä ihmeellä nuo kaikki kalorimäärätkin oppii? PAljonko kaloreita on omenassa? Banaanissa? Jne...

[QUOTE="Salla";22012942]Kahvi ja makeutusaine pois? Apua! Olen juuri jostakin syystä opetellut juomaan töissä kahvia ja juuri tuon makeutusaineen kanssa, kun yritän edes jostakin pitää sokerin pois. Pitäisi sitten kai vaihtaa sekin teehen ilman makeutusta. Millä ihmeellä nuo kaikki kalorimäärätkin oppii? PAljonko kaloreita on omenassa? Banaanissa? Jne...[/QUOTE]

Laihdutus, kalorilaskuri, ravintoainelaskuri, ruokapäiväkirja, laihduta netissä

[QUOTE="Salla";22012770]Paineet kylläkin, mutta eivät laihduttamisen paineet vaan työ- ja arkielämän paineet. Mies on tuore yrittäjä ja loput varmaan arvaattekin. Kaikki on minun harteillani kotona ja siinä sivussa yritän vielä hoitaa työt ja käydä jumpillakin. Kolmen lapsen kanssa yhtälö on joskus hankala... =/[/QUOTE]

Ymmärrän todella!!! Meillä mies ei ole edes ykistyisyrittäjä, mutta töissä 100 km:n päässä + työympäristö siellä raastava! Valitettavasti se heijastuu kotiin siten, että minä hoidan oman työssäkäynnin (ei helppo homma sekään), lapset (2 kpl), kodin.. Jotenkin vaan se meni siihen, et illalla ku kaikki oli maate ja koti siivottu, niin klo 22 oli esissä suklaalevy, viinilasi-pari. Eipä sitä muuta tarvitakaan kun on taas muutama kilo lisää kasassa!

Karppausta olen koettanut aloittaa moensti, mutta väsyneenä syödyt karkit ja muut herkut vetää överiksi koko homman!

Tuo kuulostaa kyllä niin tutulta! Illalla, kun mies on lähtenyt töihin ja lapset menevät lopulta nukkumaan, heittäydyn sohvalle herkkujen kanssa. =( Ja se hävettää nyt ihan hirmuisesti!

Pienin askelin yhden asian opettelu kerrallaan pääsee pysyvämpii tuloksiin. Voit olla varma, että jos heität koko pakan kerralla ylösalaisin, niin motivaatio loppuu heti alkuun. Eli älä tee kaikkia muutoksia kertaryminällä, vaan opettelet luopumaan yhdestä kerrallaan tai muuttamaan yhtä juttua kerrallaan ja lisäämään muutoksia asteittain. Tiedän tuonkin, mitä on kun itsekuri on hukassa, mutta keksi siihenkin joku keino... Ota vaikka itsestäsi ja "läskeistäsi" kuva ja laita se jonnekin, mistä sen näet koko ajan. Itseäni ainakin oksettaa suunnattomasti yksi itsestäni rannalla otettu kuva ja kun sen heitin jääkaapin oveen, niin se lisää kummasti motivaatioita jatkaa eteenpäin... :D En karpaa, enkä tee muitakaan poppakonsteja vaan raa' asti lisäsin liikuntaa ja muutin ruokailu- / ruoka-ainetottumuksia ja annosmääriä. Ja ihan hyvin tippuu niinkin. Hitaampaa se toki on, mutta veikkaan, että tällä kertaa se on pysyvää... ;)

Yhteistyössä