Olen n 45kg ylipainoinen miksi pitäisi laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti
Miääää
En usko, että kovinkaan moni läski nauttii olostaan, en nauti minäkään, ylipainoo 40 kg. Mutta siihen tulee todennäkösesti muutos ja saan elämänilon takasin. Vaatteet päällä on ihan hyvä itsetunto, mutta alasti ei todellakaan, kesällä ottaa päähän, ku ei tie mitä pukis, ettei pursuis makkaraa sieltä ja sieltä :D

Paitsi ettei keinoniveltä leikata kovasti ylipainoiselle ilman laihdutusta, koska uusi keinonivel ei kestä sitä painoa.
Kuinka paljo pitää olla ylipainoa ettei laiteta tekoniveltä ilman laihdutusta? Mulla on tekonivel lonkas ja ylipainoa n.30kg, siis ku kattotaan mun pituusen korkeimmasta normaalipainosta. Laihduttaa ei tarvinnu ennen leikkausta. Ja ei, mulla ei oo nivelrikkoa eikä tekoniveltä oo jouduttu laittamaan ylipainon takia.

ei ole pakko. mutta suoraan sanottuna mikään ei ole vittumaisempaa, kuin hoitaa ihmisiä, joilla on jo nuoresta elintasosairauksia vaikka muille jakaa ja vain sen takia, että ei välitä paskaakaan siitä, miten elää ja paljonko painaa. ja asenne on sen mukainen, itse ei tarvitse tehdä mitään, kyllä yhteiskunta hoitaa. kuinkahan kauan?

"läski"
Oletko aina ollut lihava vai lihoitko lasten jälkeen? Mun oma puoliso on ainakin lihonut sen jälkeen, kun mentiin naimisiin ja kun meillä on lapsikin, on vähän vaikea vaihtaa hoikkaankaan. Mutta seksiä ei mua kiinnosta harrastaa, paitsi jos olen tosi puutteessa. Puoliso valittaa siitä, mutta toisaalta ei laihdutakaan, joten...
Olin jo näin lihava kun alkoi minun kanssani olemaan.

vierass
[QUOTE="läski";29580172]Olin jo näin lihava kun alkoi minun kanssani olemaan.[/QUOTE]

Epäilen, ettei saanut normaalipainoistakaan. Ja nykyään se on yhä haasteellisempaa, kun ylipainoisten määrä lisääntyy lisääntymistään.

"ffg"
Kuinka paljo pitää olla ylipainoa ettei laiteta tekoniveltä ilman laihdutusta?
"Ylipainoisilla potilailla tulisi pyrkiä painon pudotukseen ennen tekonivelleikkausta, mutta ylipaino ei kuitenkaan ole este toimenpiteelle... ortopedin tulee motivoida merkittävästi ylipainoista (BMI > 35) potilasta laihduttamaan ennen leikkauspäätöksen tekemistä..."

Ylipaino varsinkin merkittävä ylipaino on myös aina riskitekijä leikkauksissa.
www.kaypahoito.fi - Suositukset

Epäilen, ettei saanut normaalipainoistakaan. Ja nykyään se on yhä haasteellisempaa, kun ylipainoisten määrä lisääntyy lisääntymistään.
Siis miks aina jotkut ajattelee, että jos mies on ruvennu seurustelemaan ylipainoosen naisen kans niin ei oo saanu ketää muuta. Eihän se ny sitä tarkoota! Kyse voi yksinkertaasesti olla ihan vain siitä, että se ylipainoonen nainen ny vain sattuu olemaan se johon mies rakastu.

[QUOTE="ffg";29580303]"Ylipainoisilla potilailla tulisi pyrkiä painon pudotukseen ennen tekonivelleikkausta, mutta ylipaino ei kuitenkaan ole este toimenpiteelle... ortopedin tulee motivoida merkittävästi ylipainoista (BMI > 35) potilasta laihduttamaan ennen leikkauspäätöksen tekemistä..."

Ylipaino varsinkin merkittävä ylipaino on myös aina riskitekijä leikkauksissa.
www.kaypahoito.fi - Suositukset[/QUOTE]

No mulla oli tuolloon painoindeksi 35,4 eikä sanottu sanallakaa siitä, että pitää laihduttaa ennen leikkausta.

[QUOTE="vieras.";29579645]Ei pakko ole, mutta en usko, että viihdyt kehossasi. Eikö ärsytä vaatekaupassa, kun kauniit vaatteet ei mahdu ja pohkeet ja jalkapöytäkin leveitä ettei mahdu jalkaan kuin lenkkarit, kumpparit ja crocsit.
[/QUOTE]

Noista pohkeista pitää sanoa että itse olen ns. normaalipainoinen (165 ja 64kg), niin minulla tekee silti tiukkaa saada edes näitä nykymuodin mukaisia pillifarkkuja jalkaan. Muuten mahtuu, ja menis 38-40, mutta pohkeet ottaa kiinni, ja pitäisi ostaa 42 että mahtuisi päälle. Ei sillä että haluaisin jotain pillifarkkuja käyttää, mutta olisi kiva saada joskus ihan uudet housut eikä aina kirppiksiä kiertää. -.-

vierass
Siis miks aina jotkut ajattelee, että jos mies on ruvennu seurustelemaan ylipainoosen naisen kans niin ei oo saanu ketää muuta. Eihän se ny sitä tarkoota! Kyse voi yksinkertaasesti olla ihan vain siitä, että se ylipainoonen nainen ny vain sattuu olemaan se johon mies rakastu.
Ei pahalla, mutta omakohtaisesta kokemuksesta näin ajattelen. Olen itse nainen, joka meni naimisiin lievästi ylipainoisen miehen kanssa. Nyt mies on sairaalloisen lihava ja en voi muuta kuin ajatella, että olisi alunperinkin pitänyt valita toisin. Katsoin läpi sormien lievää ylipainoa, mutta olisihan pitänyt arvata, että vuosien päästä tilanne vain pahenee, eikä suinkaan pysy samana tai parane.

Seksi ei vain maistu yhtään samalta tosi ylipainoisen ihmisen kanssa, mistä hän valittaa, mutta en voi pakottaa itseäni tai muuttaa omia mieltymyksiäni. Enemmän kuin mitään muuta joudun kantamaan huolta hänen terveydestään ja kuuntelemaan valituksia siitä, miten jalkoihin tai selkään sattuu liikkuminen. Puoliso kuvittelee tämän jotenkin vain vaikuttavan itseensä, mutta tämä vaikuttaa koko perheeseen. On mielestäni itsekästä vain syödä ja syödä koko avioliitto ja perhe hajalle, mutta ketään ei voi tietenkään pakottaa muutoksiin. Jos oma napa ja ruoka menee kaiken edelle, niin se menee.

Ei pahalla, mutta omakohtaisesta kokemuksesta näin ajattelen. Olen itse nainen, joka meni naimisiin lievästi ylipainoisen miehen kanssa. Nyt mies on sairaalloisen lihava ja en voi muuta kuin ajatella, että olisi alunperinkin pitänyt valita toisin. Katsoin läpi sormien lievää ylipainoa, mutta olisihan pitänyt arvata, että vuosien päästä tilanne vain pahenee, eikä suinkaan pysy samana tai parane.

Seksi ei vain maistu yhtään samalta tosi ylipainoisen ihmisen kanssa, mistä hän valittaa, mutta en voi pakottaa itseäni tai muuttaa omia mieltymyksiäni. Enemmän kuin mitään muuta joudun kantamaan huolta hänen terveydestään ja kuuntelemaan valituksia siitä, miten jalkoihin tai selkään sattuu liikkuminen. Puoliso kuvittelee tämän jotenkin vain vaikuttavan itseensä, mutta tämä vaikuttaa koko perheeseen. On mielestäni itsekästä vain syödä ja syödä koko avioliitto ja perhe hajalle, mutta ketään ei voi tietenkään pakottaa muutoksiin. Jos oma napa ja ruoka menee kaiken edelle, niin se menee.
Siis sä kirjootit ny aiva eri asiasta. Kyse oli siitä, että mies ei muka oo saanu muuta ku ylipainoosen. Ei se todellakaa automaattisesti niin mee, läskifoobikot vain kuvittelee niin.

vierass
Siis sä kirjootit ny aiva eri asiasta. Kyse oli siitä, että mies ei muka oo saanu muuta ku ylipainoosen. Ei se todellakaa automaattisesti niin mee, läskifoobikot vain kuvittelee niin.
Epäilen, että suurin osa ihmisistä pitää viehättävimpänä suhteellisen normaalipainoisia ihmisiä. Persoonallisuus voi olla vaikka kuinka ihana jne. mutta jossain tulee vastaan se lihavuuden määrä, ettei sitä tosi mukavaakaan ihmistä voi ajatella seksuaalisessa mielessä samalla tavoin, koska se ihminen on liian kaukana omasta kauneusihanteesta.

Jos ajatellaan muutakin kuin ylipainoa, niin kyllähän lihavuus vaikuttaa muutenkin kuin ulkonäöllisesti. Elinaika lyhenee, tulee sairauksia ja niitä kipuja, joista pitää puolisolle valittaa ja kyllä, se rajoittaa seksielämääkin aika paljon, minkä luulisi olevan monessa avioliitossa aika tärkeä asia.

Mitä yritän sanoa on, että suuresta ylipainosta ei koidu mitään muuta kuin haittaa ja kukaan normaalijärkinen ei kutsu lisää vaikeuksia elämäänsä, jos voi niitä välttää.

"ffg"
[QUOTE="ffg";29580303Ylipaino varsinkin merkittävä ylipaino on myös aina riskitekijä leikkauksissa.
www.kaypahoito.fi - Suositukset[/QUOTE]

Jos lainausta jaksaa lukea pidemmälle sillä lukee lisäksi mm... "Tutkijat toteavat johtopäätöksenä, että vaikka ylipainoisilla komplikaatioriski on suurempi, niin hekin hyötyvät leikkauksesta niin merkittävästi, ettei heitä tulisi jättää hoidon ulkopuolelle..."

hmmmm
Se BMI tai sen laskemiseksi tarvittavat pituus ja paino tarvittaisiin kannaottoon.
Ihan aikuisten oikeesti läskifobia on myös vaarallinen tauti. Tuntuu että sitä harrastavia on paljon ja sitten toiset kipuilee kun heitä syyllistetään ylipainoisiksi. BMI 25 on vielä ihan normaalipaino. Sen yläpuolella alkaa sitten LIEVÄ ylipaino.
Voi olla niin pieni ylipaino sinulla todellisuudessa, että riittää että katsot ettei paino nouse enää.
Jotkut täällä vetoavat siihen ettet ole haluttava miehellesi. se kyllä voi olla jopa päinvastoin, riippuu miehen mieltymyksistä.

Tuhdikastäti
[QUOTE="Vierailija";29579761]Juu älä ihmeessä laihuta, päinvastoin muutama kilo lisää ei tunnu missään eikä enää edes näy!

Ei se mitään, että sinulla paikat hajoaa, ethän käytä julkista terveydenhuoltoa sitten hyväksesi, ettei veronmaksajat kustanna kilojasi?
Ei se mitään, jos et jaksa tehdä mitään. Urheilu on tuskaa, ei se mitään ettet jaksa pelata jalkapalloa lastesi kanssa ja muuten touhuta kaikenlaista.
Ei se mitään, että annat lapsillesi paskaa esimerkkiä ja kannustat heitäkin huonoihin elämäntapoihin.
Ei se mitään, että kuolet nuorena.
Ei se mitään, että viet joka paikassa puolentoista ihmisen tilan.
Se on hyvä, että on muotoja, mieskin voi panna vaikka käsitaipeisiin, kun on tarpeeksi massaa!
Ja hyvä että näytätkin rumalta, niin muut kaunistuvat vierelläsi.

Hei oikeesti? Miksei oma terveys ja jaksaminen kiinnosta?[/QUOTE]

Nyt kyllä pittää kommentoija nauraen sinulle!
Arvooppa mitä. Minä olen 49v, aina ollut reilusti ylipainoinen. Siis olen 170cm ja 130kg nytkin.
Ei ole paikkoja hajonnut, ainakaan vielä.
Väärin, kun pelasin lasteni kanssa pesäpalloa ja koripalloa niin lapsen ne ennemmin väsyi kuin minä. Urheilu ei ole ollut minulle koskaan tuskaa.
Juu, varmasti olen antanut paskaa esimerkkiä. Minulla on 5 lasta ja yksikään ei ole ylipainoinen, tai yksi ehkä hieman, taisi olla 5kg liikaa?
No jos nyt kuolen niin kuolenko nuorena?
No eipä tarvitse istua sinun kaltaisesi vieressä. ;)
Oudot käsivarsi fantasiat sinulla, ei meillä ole noin tehty? Pittääkin kokkeilla! ;)
Hmm ja tuo vika.. En tiedä, ei kukaan ole minua rumaksi sanonut, päin vastoin.

Yhteistyössä