Alkuperäinen kirjoittaja sananen:
Eikös itse Jeesus kehottanut olemaan tuomitsematta? Kuitenkin tässäkin ketjussa tuodaan esille oman uskon ylivertaisuutta ja suorastaan sanotaan että saatanasta on jokainen joka uskoo eri tavalla tai on muuten erilainen kuin itse.
On hienoa, että ihminen etsii itseään ja tutustuu uskontoihin sekä Jumalaan. Usko tuo ihmisen sydämeen rakkautta ja hyväksyntää sekä ymmärrystä toisia ihmisiä ja koko maailmaa kohtaan. Uskossa oleminen ei tarkoita sitä, että lakkaa ajattelemasta itse ja seuraa sokeasti uskon johtajia. Usko löytyy jokaisen sydämestä, ja kestää kysymykset ja epäilyt. Jos jokin asia tuntuu ristiriitaiselta, eikä oikealta, niin silloin pitää kuunnella itseään ja uskoa että näin se on.
Oikea usko ja rakkaus hyväksyy joka ainoan ihmisen täällä. Ymmärtää että jokainen ihminen on Jumalasta lähtöisin ja siis pohjimmiltaan rakkautta. Omaa uskontoaan ei tarvitse tuputtaa, vaan elää sitä. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta mennä vähättelemään toisen ihmisen uskontoa, sillä uskonto on vain pinnallisia asioita ja uskomuksia, oikea usko on universaali tunne ja samanlainen kaikilla.
sä olet oikeassa siinä, että oikea usko hyväksyy jokaisen ihmisen maan päällä ja rakastaa jokaista. Ja Jumala on ainostaan hyvä, ja oikeassa. Me ihmiset taas olemme vajavaisia jokainen. Mutta on eria asia puhua ihmisistä ja asioista ja teoista. Ei kaikkia asioita tarvitse hyväksy, vaikka ihmisen hyväksyy? Kyse tässä ketjussa on ollut kuitenkin reikihoidoista? Mä koen että on tuotava se toinenkin näkökulma asioihin, kuin että "reiki tuntuu hyvältä", koska taustalla on olemassa oikeat voimat. Ajattelen eri tavalla tuosta oikeasta uskosta...että oikea usko olisi universaali tunne ja samanlainen kaikilla. Eihän se voi olla samanlainen kaikilla, kun kaikki eivät esim usko Jeesuksen. Tai jos ajatellaan muslimin kannalta joka ajattelee, että se on ainoa oikea usko, niin eihän ei-muslimit ajattele samalla tavalla? Raamatun mukaan "meillä ei ole taistelu varta ja lihaa vastaan vaan taistelu henkivaltoja taivaa avaruuksissa, pahuuden henkiolentoja" mukaellen efesolaiskirjeen 6.luku...