Olen lentoemäntä, haluatko kysyä jotain työstäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi Ilta-Sanomat tekee jatkuvasti juttua lentoemännän työstä?

Esim: "näin saat lentoemännältä hyvää palvelua", "nämä asiat ärsyttävät lentoemäntiä", "tälläiset matkustajat joutuvat lentoemäntien mustalle listalle", "lentoemännät paljastavat huonoiten käyttäytyvät matkustajat" jne. jne.
Joka vitun päivä on joku juttu, MIKSI?

Kyllästyttääkö jankuttaa samoja asioita matkustajille joka lennolla? Turvavöistä, etupenkin matkatavaroiden nostamisesta ylähyllylle nousun ja laskun ajaksi, penkin nojan nostamisesta yms yms.

Itse joka kerta ulkomaan matkoilla huomannut miten tolloja matkustajat ovat. Yksinkertaiset säännöt joita kaikkien pitäis noudattaa mutta ei!
Etupenkin mummo pitää käsilaukustaan kiinni kynsin hampain eikä ymmärrä vaikka useampikin lentoemo asiasta huomauttaa. Täytyy aina mennä ja kädestä pitäen ottaa se laukku pois. Äsyttävää!! Luulisi palavan käämit jos sama tapahtuu joka lennolla.

Miksi Ilta-Sanomat tekee jatkuvasti juttua lentoemännän työstä?

Esim: "näin saat lentoemännältä hyvää palvelua", "nämä asiat ärsyttävät lentoemäntiä", "tälläiset matkustajat joutuvat lentoemäntien mustalle listalle", "lentoemännät paljastavat huonoiten käyttäytyvät matkustajat" jne. jne.
Joka vitun päivä on joku juttu, MIKSI?

Miksi sinä luet joka päivä roskalehtiä?

Itsekin olen noita artikkeleita huomannut, mutta en osaa kyllä sanoa! Sitä pitää kysyä Ilta-sanomista. :)
Asiakkaiden muistuttaminen vaikkapa ikkunasuojan nostamisesta nousun ja laskun ajaksi ei kyllästytä, se kuuluu työhön mutta samasta asiasta kymmenen kertaa samalle henkilölle sanominen ärsyttää. Välissä on muutenkin kiire eikä aikaa ole jankata turvavöiden laittamisesta yms. Kaikki nämä säännöt on tehty matkustajien oman turvallisuuden takia joten välissä en kyllä ymmärrä miksi tahallaan pitää niitä vastaan kapinoida. -ap

Kuinka pitkiä sun työmatkat on?
Onko sulla lapsia ja miten hoitoasiat on hoidettu?
Paljonko tienaat keskimäärin kuukaudessa?
Millä lentoyhtiöllä työskentelet?
Ootko harrastanut koskaan seksiä kapteenin kanssa?

Työmatkat riippuu ihan kohteesta, välissä ollaan yksi ja välissä kaksi yötä. Suurin osa lennoista kuitenkin lennetään
samanpäivän aikana takaisin Suomeen. Vielä ei ole lapsia, joten hoitoasioita ei ole tarvinut miettiä. Kuukausipalkka
vaihtelee erilaisten lisien ja lentomatkojen suhteen, mutta n. 3000€/kk. Suomalaisella lentoyhtiöllä työskentelen.
En ole, paitsi mieheni kanssa joka on lentäjä. -ap

Ärsyttääkö kun ammatistasi sanotaan, että sehän on vain tarjoilua ahtaassa putkessa ja nokallakin on vain bussikuskeja, joitten ohjaamo vaan sattuu olemaan ilmassa? Mua ärsyttäisi.

Miten pitkiä työpäivät ovat yleensä? Eikö kyllästytä/ahdista kävellä joka päivä ahtaan koneen käytävää edestakaisin kärryjen kanssa? Miten kauan laittaudut aamulla ennen työvuoroa? Useinhan lentoemännillä on todella tarkasti tehdyt kampaukset ja meikkiä reilusti naamassa.

En ollut tuohon youtube videoon ennen törmännyt!
Omaan makuun lentoisäntä kuulostaa aika erikoiselta, tulee mieleen laivan karaokeisännät...
Kyllähän matkustamohenkilökunta valitettavasti altistuu säteilylle enemmän mitä monien muiden ammattien edustajat ja tottakai olen sitä miettinyt mutta sille ei voi oikein mitään.
Työnkuvaan kuuluu paljon muutakin kuin pelkkää tarjoilua, joten siinä mielessä en pidä itseäni tarjoilijana. Bussikuskeja ja lentäjiä en vertaisi keskenään, ainakaan vastuun määrässä. Kummassakaan ammatissa ei ole mitään vikaa, mutta oikeastaan lentäjän ja bussikuskin ammatin välillä on aika iso ero. -ap

Yhteistyössä