Hei olen tuuri-kodeiininarkkari, haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei! Maksimissaan päivässä jotain 120 mg, en käy eri lääkäreillä, en ole väärentänyt mitään (VIELÄ). Silti odotan kuin kuuta nousevaa, että saan taas reseptini uusittua :/

[QUOTE="Coco";28870712]Nappailetko Panacodina, vai missä muodossa? Kuinka usein otat?[/QUOTE]

Panacodia nappailen, omalla reseptillä. Resepti mulle uusitaan kerran vuodessa, sairastan kroonista kipua aiheuttavaa sairautta. Joskus oon saanut Codesan-Compia käsiini, siinä on mukana kylläkin muitakin aineita, mistä tulee outo olo. Vissiin efedriiniä tai jotain mikä saa sydämen hakkaamaan.

Mä tiedän yhden naisen, jolla kodeiinin käyttö oli huomattavasti runsaampaa. Hoiti työnsä, asiakkaiden mukaan huonosti. Haki reseptejä lähemmäs 20 eri lääkäriltä, ja kulutus oli sitä luokkaa myös. Viimeksi kun kuulin hänestä, oli hakeutumassa katkolle, mutta en tiedä miten siinä on sittemmin käynyt.

Joo. Meitsi on vielä sellaisella harmaalla alueella, missä käyttö ei ole karannut käsistä. Mutta ei tämä nyt kauhean tervettä ole haaveilla jatkuvasti siitä tunteesta, mitä siitä saa ja viettää puoli vuotta pöllyssä päivittäin. En vaan oikein tiedä miten lopettaa, kun lääkettä kipuja aiheuttavaan sairauteeni helposti määrätään :/

No, jos tämä on sinulle ongelma, niin mikset kerro sille lääkärillesi, ettei määrää sinulle enää Panacodia. Muitakin vaihtoehtoja on runsain mitoin.

Joo, mutta Addikti minussa ottaa vallan ja selittää että juu juu, se on NIIIIIN hyvä kipulääke, mitä se myös onkin. Liha on heikko mitä tulee tähän asiaan. Reseptin saan sairauteni takia niin helposti ja olo mikä kodeiinista saan on niin taivaallinen, etten pysty lopettamaan = olemaan uusimatta reseptiä. Ja vihaan itseäni tämän vuoksi. Noh, puolet vuodesta kodeiinipöllyt lievittää vihaa.

Tää on perseestä tällainen viihdekäyttö ja heikko luonne! Vituttaa kun tajuaa, että vaikken käyttäydy känniläisesti tai jätä töitä hoitamatta tai sellaista, niin silti tuo pelleily vaikuttaa mun läheisiin. Aivan taatusti lapseni vaistoaa, että äiti on paikalla, mutta kuitenkin niin kaukana euforia-pilvellään ://///

Tuosta määrästä Panacodia pääsee vielä eroon suht helposti. Tee vieroittautumissuunnitelma yhdessä lääkärisi kanssa. Jos et tee, määrät tulevat kasvamaan, sorrut hankkimaan reseptejä muualta / väärentämään / katukaupasta ja siinä vaiheessa kun menee parikymmentä pilleriä päivässä, on eroonpääsy jo hankalampaa.

Tuosta määrästä Panacodia pääsee vielä eroon suht helposti. Tee vieroittautumissuunnitelma yhdessä lääkärisi kanssa. Jos et tee, määrät tulevat kasvamaan, sorrut hankkimaan reseptejä muualta / väärentämään / katukaupasta ja siinä vaiheessa kun menee parikymmentä pilleriä päivässä, on eroonpääsy jo hankalampaa.

Ekasta lauseesta samaa mieltä mutta tuohon katukauppajuttuun sanon kyllä höpöhöpö. Tavallinen työssäkäyvä perheenäiti joka nappailee omalla respalla Panacodeja ei ihan tosta vaan muualta saa niitä nappejaan ku lääkäristä. Sitä en sano etteikö pillerikauppa kadulla pyöri mutta luuletko että tavallinen Irma sieltä nappeja saa kun vaan kysyy..

Mutta kaikennäköiset addiktiot on kyllä hanurista. Sitä hyvänolon tunnetta ei sellaisenaan muualta saa, erilaista euforiaa kylläkin esim. onnistuneesta juoksulenkistä. Panacodista onneksi on helpohko vieroittua sitten kun itse sitä haluaa. Ap ei vielä halua. Jokaisen addiktin täytyy käydä oman kaivonsa pohjalla voidakseen parantua. Tsempit.

Pöllyssä jatkuvasta panacodin käytöstä, kun päivittäinen annoskin aina sama? Ihmettelen..

Nimim. 6 vuotta puhtaana ollut nisti

Kodeiini ei vaikuta kaikkiin maailman ihmisiin samalla tavalla:

"Kodeiinia pidetään aihiolääkkeenä (engl. prodrug) eli lääkeaineen esimuotona, koska suuri osa kodeiinin vaikutuksesta perustuu siitä elimistössä muodostuvaan morfiiniin. Kodeiinin muuttuminen morfiiniksi tapahtuu maksassa sytokromi P450 -entsyymi CYP2D6:n vaikutuksesta. Noin 7–10 prosentilla eurooppalaisperäisestä väestöstä CYP2D6-entsyymin toiminta on heikentynyttä tai olematonta, jolloin kodeiinin kipua lievittävä vaikutus on heillä vähäisempää tai tehotonta. Pienellä osalla väestöstä on puolestaan erittäin nopea CYP2D6-metabolia, mikä johtuu heillä kyseisen geenin duplikaatiosta."

[QUOTE="vesipeto surku";28870837]Ekasta lauseesta samaa mieltä mutta tuohon katukauppajuttuun sanon kyllä höpöhöpö. Tavallinen työssäkäyvä perheenäiti joka nappailee omalla respalla Panacodeja ei ihan tosta vaan muualta saa niitä nappejaan ku lääkäristä. Sitä en sano etteikö pillerikauppa kadulla pyöri mutta luuletko että tavallinen Irma sieltä nappeja saa kun vaan kysyy..

Mutta kaikennäköiset addiktiot on kyllä hanurista. Sitä hyvänolon tunnetta ei sellaisenaan muualta saa, erilaista euforiaa kylläkin esim. onnistuneesta juoksulenkistä. Panacodista onneksi on helpohko vieroittua sitten kun itse sitä haluaa. Ap ei vielä halua. Jokaisen addiktin täytyy käydä oman kaivonsa pohjalla voidakseen parantua. Tsempit.[/QUOTE]

No hehhe, kyllä niitä saa ja ihan vaan kysymällä melkein joka kaupan kulmalta löytyy joku, joka joko myy tai tietää myyjän.

Kuinka minusta tässä haiskahtaa.. jokin. Liekö joku päättänyt saada tuonkin kipulääkkeen pois sitä tarvitsevilta ja keksinyt ruveta tälläistä juttua repimään muka väärinkäyttäjänä? :)

Pitkällä ajalla tolet olis nousseet jo huimasti.. ei riittäis 4 pvässä tai sitten omassa päässään on kuvitellut olevansa narkki sen suhteen. Opipöllyt häviää ajan kanssa ja tunne on vain "normaali" kun napin saa suuhun.. toki ollaan erilaisia.
Vaikeiden kiputilojen takia olen popsinut yhtä ja toista lääkettä ja nykyään, kiitos väärinkäyttäjien, on aika vaikeaa jo saada kipuihin lievitystä. Lääkkeitä on jouduttu vaihtelemaan, ettei juuri ne toleranssit nousisi ja turtuisi. Minulla se ns.hyvänolon tunne on vain se tila, jossa olen kivuton ja siitä mielihyvä. Muuta pöllyä en koe saavani oli kyseessä mikä aine tahansa.
Kodeiinista sain itse hirveän syyhyn ja panacodissa oleva paraset. ei ole pitkässä käytössä maksalle hyvä juttu.. ihmettelen siihen "koukkuun jääviä" suuresti kyllä. Vai erotteleeko ap sen kodeiinin?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28871338:
No hehhe, kyllä niitä saa ja ihan vaan kysymällä melkein joka kaupan kulmalta löytyy joku, joka joko myy tai tietää myyjän.

Joojoo, löytyylöytyy. Ihan jo naamastakin osaa kattoa kuka mitäkin käyttää. Mutta tarkoitinkin sitä että tavallisella perheenäidillä luulis olevan melkoinen kynnys lähtee nykimään jotain tuntematonta narkkia lähikaupan oven vierustasta että "Hei, myytsä mulle pillereitä?" Puhumattakaan siitä että kukaan yhtään tolkuissaan oleva käyttäjä ei kyllä tuosta vaan tunnusta täysin tuntemattomalle Pertti Perusinsinöörille että "Joo, kyllä mä myyn laittomia pillereitä, paljonko pannaan?"

Voi teitä. Liikaa leffoja katsottu. Todellisuus ei ole ihan samanlaista.

Yhteistyössä