Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Alkuperäinen kirjoittaja Luokanope:
Ihan hyvä, että valvot vähän lapsen kokeisiin lukemista. Tuo rangaistus alle 8 numerosta on todella huono systeemi...
Valvonta on tosiaan hyvä asia, mutta ap sanoi lukevansa yhdessä ja kuulustelevansa monta kertaa. Pidätkö sinä opettajana tätä kolmasluokkalaisen kohdalla oikein mitoitettuva toimenpiteenä?
Olen aika yllättynyt toisaalta tästä vastaanotosta, jonak olen täällä saanut, toisaalta ei yllätä yhtään...Mitä olen lapsen kertomuksia koulusta kuunnellut.
Tänään oli Villen kirjat kotona, nyt jäi Taavi jälki-istuntoon kun oli 6 unohdusta, eilen Tessu kiusasi Jiriä ja sai huomautuksen, edellispäivänä Jussi ei muistanut että on uskonnon koe, eikä ollut lukenut yhtään, Seppo oli saanut valvoa edellisyönä kahteen ja katsoa tsunamidokumentin, miksen minäkin saa...Lista on loputon...
Vanhemmat ovat lastensa kavereita nykyään. Lapsille ei anneta selkeitä rajoja. Heitä ei ohjeisteta, heitä ei uskalleta kieltää tai evätä heiltä rangaistukseksi juttuja.
Mitä lapsi oppii tällä hälläväliä tyylillä? Miksi ongelmat sysätään sinne koululle sen opettajan huolehdittavaksi?
Todellakin. Lapsi lukee minulle ääneen vaikkapa englantia yhden kappaleen illassa, joka ilta kuulustellaan vaikkapa niitä ympäristöopin läänejä, JOS sen iltaisessa kappaleessa on ollut läänit aiheena.
Huomenna lapsi lukee ympäristöopista semmoisen kappaleen, missä kerrotaan suomen itsenäistymisestä, sinä iltana kyselen siitä kappaleesta; Minä vuonna suomi itsenäistyi yms...