Olen laihtunut viikossa aivan älyttömästi...

  • Viestiketjun aloittaja Biibi
  • Ensimmäinen viesti
Biibi
Siis ajattelin laittaa tästä tänne, jos jotakin kiinnostaa.

Eli paastoan nyt kuudetta päivää. Olen noudattanut paastossa lähinnä Brunilan ja Mäkelän kirjan Iloa ja terveyttä paastosta ohjeita, mutta paastojuomat eivät oikein maistu. Lähinnä olen juonut vettä.

Laihdutus ei ollut mikään tarkoitus, pikemminkin haittapuoli, mutta yllätyin tosissani kuinka paljon sitä pieni ihminen voi laihtua! Vaakaa minulla ei ole, lähtöpaino oli ehkä n. 49-52 kg (156 cm), mutta huomaan painon pudotuksen vaatteista, rintaliiveistä, naamasta (puolitutkin kauhistelevat, kun vielä näytän vähän voipuneelta) ja kuopista ja painanteista, joita on ilmestynyt ihan uusiin paikkoihin. Arvoisin lahtuneeni ainakin viisi kiloa, ja tämän kokoisella se jo näkyy.

Lähinnä tämän paaston oli tarkoitus olla tahdonlujuuskoe, mutta näköjään siitä tuli myös laihuuskoe. Tämä on nimittäin melko epämukavaa välillä, luut painavat kun makaa huonossa asennossa ja naamasta on tullut ihan kuihtunut, samoin kuin rinnoista.

Mutta joka tapauksessa vinkkinä: jos on kova kiire vaikka mahtua johonkin pukuun, niin viikon paasto toimii mainiona pikalaihdutuskeinona ja on lisäksi terveellistä. Ja yllättävän helppoakin tämä on - paljon helpompaa on olla syömättä mitään kuin yrittää syödä vain vähän. Mutta kilot tulevat takaisin paaston jälkeen luultavasti samoin viikossa, jos ruokavalio ei yhtään muutu... Kuulema ruokavaliota on helpompi muuttaa paaston jälkeen, kun suolaton kaurapuurokin maistuu taivaan mannalta, mutta minä ainakin haaveilen grilliruuasta ja rasvaa tihkuvista sveitsinleikkeistä - vaikka normaalisti olen lähes kasvissyöjä ja inhoan makkaraa!
 

Yhteistyössä