olen kuulemma yli huolehtivainen kun en lähde kaupaan lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
näin sano anoppi.
meillä 5v,3v,1v, ja 1kk vauva ja en todellakaan halu kauppaan ehdoin tahdoin lähtteä lasten kanssa ku pelkään sitä vatsatautia niin paljon!

ja kauppaan pääsen kun mies palaa töistä ja hoitaa lapsia tai käy itse kaupassa!

ja tiedän että vatsatauti tulee jos on tullakseen...

No mä en jätä taudinpelossa väliin, mut kieltämättä mä en muuten lähtis tollasen "lauman" kanssa, vauvakin vielä niin pieni. Mielummin hoitaisin illalla yksin rauhassa kauppa-asiat. Älä välitä anopista :)

Mie oon kyllä ihan hurja ja käyn kaupassa lasten kanssa päivällä. Tuntuu, että jos koko perhe lähdetään tai mies lähtee yksin/joidenkin lasten kanssa, niin perheen yhteinen aika tuhlaantuu moiseen. Kivempi käydä päivällä lasten kanssa ja nauttia sitten perheen yhteistä aikaa kun mies tulee töistä.

Mä en ole näitten viiden kans käyny kaupasssa koskaan yksin :saint:
Tosin se ei johdu siittä et pelkään mahatautia vaan siittä et minun kädet ei riitä siellä kaupassa joka paikkaan :/
Käyn ilomielin yksin tai mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Mä en ole näitten viiden kans käyny kaupasssa koskaan yksin :saint:
Tosin se ei johdu siittä et pelkään mahatautia vaan siittä et minun kädet ei riitä siellä kaupassa joka paikkaan :/
Käyn ilomielin yksin tai mies.

Samoin, vaikkakin lapsia vain kolme.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
En mäkään oo yhtänään näistä kolmesta vieny kauppaan ennen kuin ovat olleet sen 2 kk ainakin. Kaks vanhempaa olivat varmaan 3-4 kk ku kaupassa mukana olivat.

Meillä kaikki oleet vauvana sellasia et kaupassa vaan itkevät kokoajan. Siksikään en ihan vasite ota matkaan vauvaa. 4kk ikänen on ollu matkassa tasan kaks kertaa.

no voi se tauti tulla teille vaikka vierailta, jonkun perheenjäsenen mukana sieltä kaupasta,kerhosta,miehen työpaikalta,neuvolasta ym...!
ihan normaalia elämää me ainakin eletään vaikka tauteja onkin liikenteessä,oli vauva talossa tai ei.
mutta kukin tavallaan.

Minusta ap toimii viisaasti. Ei ole mitään järkeä lähteä kauppa-asioille koko lapsilauman kanssa, vaikka ei olisi edes mikään tautiaika. Ja vielä vähemmän nyt, kun tarjolla on influenssaa, mahatautia ja ties mitä. Etenkään pienten vauvojen rahtaamista kauppoihin ja kauppakeskuksiin en voi ymmärtää, pieni tarvitsee kotia ja rauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
no voi se tauti tulla teille vaikka vierailta, jonkun perheenjäsenen mukana sieltä kaupasta,kerhosta,miehen työpaikalta,neuvolasta ym...!
ihan normaalia elämää me ainakin eletään vaikka tauteja onkin liikenteessä,oli vauva talossa tai ei.

Juu niin voi, mutta jos on mahdollista välttää kaupassa käyntiä,pöpöjä, niin miksi niin ei saisi tehä?

Ei se elämä meillä mitenkää epänormaalia ole ollut, vaikka vauvoja ei kauppakeskukseen tai prismaan ookaan viety. vai oliko?

Mäkin välttelen, ja mulla on oikeasti fobia.

Ja tiedossa on, että voi saada mistä vaan, ja pyrin siihen ettei sen pelko meidän elämää kovin rajoittaisi. Mutta ehdoin tahdoin en vie ja kuljeta paikkoihin missä suinkin voin kulkea ilman lapsia. Onhan se kivempi ja nopeampikin käydä kaupassa yksikseen- saa rauhassa miettiä että mitähän sitä söis...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olet jos et tuon takia uskalla kauppaan lähteä.

Sen ymmärrän ettet halua tai viitsi lähteä tuon lauman kanssa kauppaan ja siksi odotat miehen kotiutumista.

Samaa mieltä, sillä lisäyksellä, ettei siinäkään ole suurta vikaa, että on ylihuolehtiva jossain asiassa. Moni meistä on.

ainakin ton vauvan osalta voin sanoa, että itsekin olen vältellyt aina jonkin aikaa vauvan kanssa kauppareissuja. ja toisaalta jos mahatautia on liikkeellä, en minäkään välttämättä veisi, koska lapsilla on tapana liikutella joka paikkaa ja sit nuolla sormiaan. mustakin mahatauti on ihan kamala, varsinkin monen lapsen kanssa.

Yhteistyössä