Olen kuulemma "vitun idiootti" kun en myynyt koiraa lapsiperheeseen

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kasvatan siis Rottweilereitä. Eilen tuli puhelu jossa kyseltiin pennuista. Keskustelu meni näin:

Mies: Kattelin sun nettisivuilta että pennut olisi nyt luovutusiässä. Mites, me etsitään tollasta rotikkaa, kuin paljon sulla on uroksia siinä pentueessa?
Minä: Kolme. Millaiseen kotiin koira tulisi?
Mies: Lapsiperheeseen. Meillä on kolme lasta ja kaksi aikuista.
Minä: Onko teillä ennen ollut koiria?
Perhe: Ei ole, tämä olisi meidän ensimmäinen koira.
Minä: No, Rottweiler on vaativa kouluttaa eikä sovi ensimmäiseksi koiraksi. Ja en myy mielellään lapsiperheisiin, vain silloin jos vanhemmilla on oikeasti kokemusta tästä rodusta. En valitettavasti voi myydä pentua teille.
Perheen : No kyllä raavas mies saa minkä tahansa elukan ruotuun. Ja omapahan on häpeäsi jos et myy, vitun idiootti.

Tämän jälkeen löi luurin korvaan. Olipas kohteliasta ja hyvää käytöstä. Olisi tuon "vitun idiootin" sijaan voinut vaikka sanoa että hyvää päivänjatkoa. Aluksi oli kuitenkin niin ystävällistä että. Jännä kun käytöstavat unohtuvat kun ei myydäkkään pentua :)

 
Taisit tehdä aivan mahtavan teon. Itse seurasin, kun "raavas" mies kohteli kaltoin dobermannin pentua (7kk). Makas tän päällä kännissä pitäen koiraparkaa kuristusotteessa. Mentiin ottaan koira pois ja soitettiin poliisit. Mitä teki poliisit, päästi ukon kotiin koirineen ottamatta mitään henkilötietoja ylös. Tää ääliö löi vielä kahta ihmistäkin illan aikana.

Eli jos tällä karsittiin yksi tämmönen omistaja pois niin :flower: :flower:
 
joonalinna
Hyvä, ettet myynyt. Tulikin mieleen, ettei rotikoita tosiaan edes kannata myydä lapsiperheeseen, kun harva niitä oikeasti osaa kouluttaa ja pitää oikein, niin että ovat turvallisia lapsiperheessä. Itse en myisi joitakin rotuja lainkaan lapsiperheeseen, koska en halua, että koira joutuu kiertoon tms.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Et myynyt siksi, kun soittaja oli mies, syrjit siis miehiä ja varmasti olisit myynyt naisostajalle.
Ihan sama kuka olisi soittanut, silti en olisi myynyt tuolla kokemuksella. Ja kyllä, olen sanonut naisillekin etten myy ;)
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen ennenkin joutunut sanomaan etten voi myydä, koska ostajalla ei ole tarpeeksi kokemusta.
Tää kiinnostaa. Jos tuo kokemus rotikoista on se ratkaiseva tekijä, niin miten kukaan sitä kokemusta sitten voisi saada, jos kukaan ei ns. ensikertalaiselle sitä koiraa ei myisi? Vai tarkoitatko sitä, että ylipäätään kokemusta koirista? Eli alkuun pitäisi ottaa joku "korvikerotu", jotta lopulta sitten saisi sen rodun, minkä todella haluaisi?

Ja siis, tämä ei todellakaan ole kritisointia siitä, ettet pentua kyseiselle henkilölle myynyt, vaan tämä on tällaista yleisen tason pohdiskelua.
 
Muuten ihan ok, siis ostajahan oli ihan idiootti...mutta mun mielestä tuo ettei rotkula sovi ekaksi koiraksi on kyllä ihan puppua. Mä en näkis että on olemassa MITÄÄN rotua joka ei sovi ekaksi koiraksi, jos vaan omiistajan motivaatio, tietotaito ja ymmärrys on kohdillaan.

Meinaan että ihanko totta olet sitä mieltä, että jos mä olen 25v ja haluan rotikan ja voin ottaa vain yhden koiran, niin mun pitää ensin ottaa joku sesse ja pitää sitä sen 15-18v kun se elää ja vasta sitten, päälle 40v iässä mä voin vasta ottaa rotikan?! :eek:
 

Yhteistyössä