Olen kateellinen Mummeliisalle, kenelle palstalaiselle sinä olet kateellinen? *turhis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreä akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22832186]Tää Mummeliisa -keskustelu menee mielestäni jo fanaattisuuden puolelle. Tätä hän kai on hakenutkin. Onhan meitä "mummeliisoja" olemassa tässä maassa paljonkin. Kaikki eivät vaan tee siitä suurta numeroa, kuten hän.

Ja kateellisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Maan hiljaiset mummot vaan elelevät elämäänsä tuomatta sitä nettipalstoille.[/QUOTE]

:laugh:

Ja tämän myötä myös sinä toit esille vähän kuin olevasi kateellinen Mummeliisan saamasta huomiosta ja siitä että on "uskaltanut" kertoa elämästään niinkin avoimesti.

Täytyy tähän vielä sanoa että ihmiset ei kuitenkaan tunnu ajattelevan tosiaan noita huonompia puolia mummeliisankin elämässä... Mä en todellakaan kadehdi ihmistä joka on joutunut kokemaan kovia tullakseen siksi mitä on. En sano silti ettenkö ihailisi sitä tasapainoisuutta mitä hänen kirjoituksistaan huokuu :)

Ja tämän myötä myös sinä toit esille vähän kuin olevasi kateellinen Mummeliisan saamasta huomiosta ja siitä että on "uskaltanut" kertoa elämästään niinkin avoimesti.

Täytyy tähän vielä sanoa että ihmiset ei kuitenkaan tunnu ajattelevan tosiaan noita huonompia puolia mummeliisankin elämässä... Mä en todellakaan kadehdi ihmistä joka on joutunut kokemaan kovia tullakseen siksi mitä on. En sano silti ettenkö ihailisi sitä tasapainoisuutta mitä hänen kirjoituksistaan huokuu :)
Miten voisi olla kateellinen (kuten jo sanoin) suolileikatulle ylilihavalle naiselle, joka kärsii nyt niistä komplikaatioista?

Se vaan on huomionhakuisuutta, kun kirjoittaa blogissaan jotain ja ei jätä sitä sinne vaan tuo vielä samat jutut tällekin foorumille.

[QUOTE="vieras";22832234]Ja sinäkö olet sitä mieltä, että tässä maassa kaikki eivät onnistu pitämään perhettään koossa ja olemaan yhdessä, jos sitä ei kirjoita kaiken kansan nähtäväksi?[/QUOTE]

No avioerotilastoiden valossa tuskin kaikilla hirveän onnistunut avioliitto on.

Onko se kateellisuutta, jos ei halua toimia samoin kuin joku toinen? Siinä tapauksessa minäkin olen sitten kateellinen kuten sinäkin, sillä aina on olemassa joku, kenen tavalla emme itse haluaisi toimia. Itse karsastan voimakkaasti ajatusta, että kaikki minusta olisi netissä. Mutta siltikin on paljon Mummeliisan kaltaisia ihmisiä olemassa, usko pois.

[QUOTE="mä";22832263]Onko se kateellisuutta, jos ei halua toimia samoin kuin joku toinen? Siinä tapauksessa minäkin olen sitten kateellinen kuten sinäkin, sillä aina on olemassa joku, kenen tavalla emme itse haluaisi toimia. Itse karsastan voimakkaasti ajatusta, että kaikki minusta olisi netissä. Mutta siltikin on paljon Mummeliisan kaltaisia ihmisiä olemassa, usko pois.[/QUOTE]

Minä en yleensä tällaisiin kommentoi, mutta nyt oli pakko.
Mielestäni se, että Mummeliisa kertoo vaikeuksistaan ja siitä kuinka hienosti on niistä selvinnyt on enemmänkin kannustavaa. Toki Mummeliisan kaltaisia selviytyjiä on varmasti maassamme paljon, mutta se että uskaltaa puhua kokemuksistaan noin avoimesti pelkäämättä juuri tämän kirjoittajan kaltaisia negatiivisia ihmisiä, on erittäin ihailtavaa.

Ja Mummeliisalle: Luin maanantaina blogistasi sen jutun missä kerroit miehesi kuolemasta ja voi mitkä padot se minussa avasi. Enmuista koskaan itkeneeni noin vuolaasti millekään kirjoitukselle. Olet erittäin vahva ja ihailtava nainen!

Mielestäni se, että Mummeliisa kertoo vaikeuksistaan ja siitä kuinka hienosti on niistä selvinnyt on enemmänkin kannustavaa. Toki Mummeliisan kaltaisia selviytyjiä on varmasti maassamme paljon, mutta se että uskaltaa puhua kokemuksistaan noin avoimesti pelkäämättä juuri tämän kirjoittajan kaltaisia negatiivisia ihmisiä, on erittäin ihailtavaa.

Ja Mummeliisalle: Luin maanantaina blogistasi sen jutun missä kerroit miehesi kuolemasta ja voi mitkä padot se minussa avasi. Enmuista koskaan itkeneeni noin vuolaasti millekään kirjoitukselle. Olet erittäin vahva ja ihailtava nainen!

Millä tavoin minä olen negatiivinen ihminen? Miksi Mummeliisan pitäisi minua pelätä? En ole arvostellut häntä tai hänen tapaansa toimia, kerroin vain että itse en niin toimisi ja on oikeasti olemassa muitakin samanlaisia ihmisiä, jotka vain eivät halua kertoa itsestään julkisesti. Mitä pahaa siinä on? Miksi sinun mielestäsi kaikkien tulisi toimia samalla tavalla? Itse koen rikkautena erilaset toimintatavat ja jos joku toinen tekee eri tavalla, en miellä sitä kateudeksi vaan hyväksi asiaksi.

No joo.. tää on niin tätä. Vuolaasti itketään ihmisen asioita, joita ei edes perin pohjin tunneta. Paruhan sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22825532:
Mä just muuten hain hevoshierojakoulutukseen!
Löysin 'pommin' paikkakunnan evankelisen opiston sivuilta. :D

Ans kattoo kuinka ämmän käy.

Ei oo todellista :D

Mulla alkaa hevoshierojakoulu helmikuun puolessa välissä :)

Ja noin muuten: Ei tässä ole sen suurempaa kadehtimista. Mä olen vaan jotenkin ajautunut tähän.
Lisäksi mäkin olen enimmäkseen persaukinen. Homma on lähtenyt pyörimään hiluilla ja lainarahalla, taustalla ei ole lottovoittoa, ei perintöjä. No, tuo mörökölli jonka siivellä elän enemmän tai vähemmän, on tienannut ihan kohtalaisesti kyllä. Mutta nythän sekin on mammalomalla, ja sen jälkeen vissiin työtön.
Kopukoihin myös menee kaikki mitä tulee.

Mutta useimmiten olen kyllä ratkaisuihini tyytyväinen ja onnellinen pienessä elämässäni.

Toisaalta, näillä keleillä, kun lunta on puoli metriä ja pakkasta lähempänä 20, kadehdin nimenomaan sua. Olisi kivampi ahertaa ompelukoneella kahvikupin kanssa, kuin painaa aamukuudelta pihalle kun räkä jäätyy nenään ja villasukat on lumesta märät jo ennen kuin pääsen töihin asti :D

Nimenomaan se paistaa kateutta toisen saamasta huomiosta kun tulee kommentoimaan ketjuun jossa toista ihmistä ylistetään (olkoonkin liian vahva sana, en jaksa miettiä parempaa) että "kyllä kuulkaas minä olen myös kokenut kovia, mutta minä vaan en sitä toitota ympäriinsä kuten muut" ...öö.. eli tässä tuodaan esiin kuinka tuomittavaa on puhua siitä jos on kokenut kovia ja silti salaa haluttaisiin itsekin saada vähän enemmän ymmärrystä ja tukea, mutta koska marttyrismi on tämä meidän suomalaisten perustaito niin kärsitään sitten yksin ja hiljaa.. Muistetaan vaan muistuttaa välillä että "minä ainakin olen niin vahva että kärsin kaiken yksin, enkä puhu siitä..".

Vahvuutta on kyetä olemaan myös heikko.

Nimenomaan se paistaa kateutta toisen saamasta huomiosta kun tulee kommentoimaan ketjuun jossa toista ihmistä ylistetään (olkoonkin liian vahva sana, en jaksa miettiä parempaa) että "kyllä kuulkaas minä olen myös kokenut kovia, mutta minä vaan en sitä toitota ympäriinsä kuten muut" ...öö.. eli tässä tuodaan esiin kuinka tuomittavaa on puhua siitä jos on kokenut kovia ja silti salaa haluttaisiin itsekin saada vähän enemmän ymmärrystä ja tukea, mutta koska marttyrismi on tämä meidän suomalaisten perustaito niin kärsitään sitten yksin ja hiljaa.. Muistetaan vaan muistuttaa välillä että "minä ainakin olen niin vahva että kärsin kaiken yksin, enkä puhu siitä..".

Okei, nyt ymmärsin mitä tarkoitat. Luulin aluksi, että kaikki, jotka eivät ns. jumaloi tiettyä henkilöä ja sanovat sen ääneen, ovat mielestäsi kateellisia. Mutta ymmärsin siis väärin ja hyvä niin.

No en kenellekään. VAIKKA niin aina väitetäänkin HETI jos sanon poikkipuolisen sanan jollekin.
Että semmosta.

Mummeliisan jaksavuudelle ja aina upeille ruokakuville kyllä vois olla kateellinen, ne kuvat on kuin naistenlehdestä. Mutta onneksi asia selittyy sillä ammattilaiskameralla.. sellasellahan saa hienoja kuvia vaikka roskaläjästä. NYT KEKSIN, olen kateellinen Mummelin kamerasta. Haluaisin yhtä hyvän.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";22832396]No joo.. tää on niin tätä. Vuolaasti itketään ihmisen asioita, joita ei edes perin pohjin tunneta. Paruhan sinä.[/QUOTE]

Ihmisten empatiataidot on erilaisia. Toisilla empatiaa riittää, toisilla taas ei...

Toisen ihmisen vuoksi ei saa itkeä, mutta jos itkee itsensä vuoksi niin "voi säälipä itseäsi vähän lisää"?

Mä oon niin kypsä kaikkiin ilkeisiin idiootteihin että huh huh..

[QUOTE="mä";22832452]Okei, nyt ymmärsin mitä tarkoitat. Luulin aluksi, että kaikki, jotka eivät ns. jumaloi tiettyä henkilöä ja sanovat sen ääneen, ovat mielestäsi kateellisia. Mutta ymmärsin siis väärin ja hyvä niin.[/QUOTE]

Joo, mä en aina oo kovin selkeä kun ajatus juoksee nopeammin ja paljon mutkikkaammin kuin ulosanti antaa myöten :D

Ei jumalauta! Lopettakaa tuo kateusjuttu! Voihan täällä 'runoilla' ihan mitä vaan ja huomiota saa kyllä.

Ihmisten empatiataidot on erilaisia. Toisilla empatiaa riittää, toisilla taas ei...

Toisen ihmisen vuoksi ei saa itkeä, mutta jos itkee itsensä vuoksi niin "voi säälipä itseäsi vähän lisää"?

Mä oon niin kypsä kaikkiin ilkeisiin idiootteihin että huh huh..
Taidat olla jopa ylikypsä. Tämäkin kyseinen tapaus hakee vain huomiota, johon me kaikki pystyisimme halutessamme. Se ei vaan ole tavallista levitellä kaiken maailman pällisteltäväksi elämäänsä. Tai sitä elämää, jonka haluaa ihmisten näkevän. Muutakin on.

[QUOTE="vieras";22832186]Tää Mummeliisa -keskustelu menee mielestäni jo fanaattisuuden puolelle. Tätä hän kai on hakenutkin. Onhan meitä "mummeliisoja" olemassa tässä maassa paljonkin. Kaikki eivät vaan tee siitä suurta numeroa, kuten hän.

Ja kateellisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Maan hiljaiset mummot vaan elelevät elämäänsä tuomatta sitä nettipalstoille.[/QUOTE]

Meijän töissä on yks nainen, joka on hemmetin kateellinen ja se on just tämmönen. Aina sil on joku syy, miks se muka saa kiusata jotain, mut ite se ei tajua, et oikeesti se on kateellinen.

Ei oo todellista :D

Mulla alkaa hevoshierojakoulu helmikuun puolessa välissä :)

Ja noin muuten: Ei tässä ole sen suurempaa kadehtimista. Mä olen vaan jotenkin ajautunut tähän.
Lisäksi mäkin olen enimmäkseen persaukinen. Homma on lähtenyt pyörimään hiluilla ja lainarahalla, taustalla ei ole lottovoittoa, ei perintöjä. No, tuo mörökölli jonka siivellä elän enemmän tai vähemmän, on tienannut ihan kohtalaisesti kyllä. Mutta nythän sekin on mammalomalla, ja sen jälkeen vissiin työtön.
Kopukoihin myös menee kaikki mitä tulee.

Mutta useimmiten olen kyllä ratkaisuihini tyytyväinen ja onnellinen pienessä elämässäni.

Toisaalta, näillä keleillä, kun lunta on puoli metriä ja pakkasta lähempänä 20, kadehdin nimenomaan sua. Olisi kivampi ahertaa ompelukoneella kahvikupin kanssa, kuin painaa aamukuudelta pihalle kun räkä jäätyy nenään ja villasukat on lumesta märät jo ennen kuin pääsen töihin asti :D

:O:D:laugh:

Missäpäin sun koulutus alkaa?

[QUOTE="vieras";22832491]Taidat olla jopa ylikypsä. Tämäkin kyseinen tapaus hakee vain huomiota, johon me kaikki pystyisimme halutessamme. Se ei vaan ole tavallista levitellä kaiken maailman pällisteltäväksi elämäänsä. Tai sitä elämää, jonka haluaa ihmisten näkevän. Muutakin on.[/QUOTE]

Luulisi jokaisen ihmisen tajuavan että kaikki meistä on inhimillisiä. Jokaisessa on vikansa, epäilen kenenkään pitävän mummeliisaakaan "täydellisenä ihmisenä" kun fakta vaan on että heikkouksia asuu meissä jokaisessa. Ihmisluonto itsessään on sitä vastaan että puhuisi ympäriinsä itsestään pahaa, jos puhuu itsestään paljonkin pahaa niin se on sitten mielen järkkymistä. Terve ihminen tahtoo luoda itsestään hyvän kuvan. Ja tässä kyseisessä tapauksessa en ymmärrä edes miksi olisi tärkeää tuoda esiin huonoja puolia ihmisestä joka omia asioitaan julkisesti jakamalla antaa varmasti voimaa muille, jotka yrittävät rämpiä tässä kamalassa maailmassa.

Julkisuus taas on jokaisen oma valinta, ei mun mielestäni sen tuomittavampaa kuin moni muukaan asia. Minäkin palan aika ajoin halusta puhua elämänäni huonoista kokemuksista, mutta loppujen lopuksi se jää aika vähäiseksi koska asiat ovat liian lähellä minua ja joku ilkeä paska tosiaan saattaisi pystyä satuttamaan kommenteillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22832589:
:O:D:laugh:

Missäpäin sun koulutus alkaa?

Se on Kellokoskella, tossa "naapurikylillä" (lue= vaan puolen tunnin koulumatka), eli ei varmaankaan samalla kurssilla istuta. Harmi sinänsä :D

Ajattelin, että se täydentäis kivasti tätä nykyistä hommaa.

Saanks mä muuten piinata sua yksärillä jos lähipäivinä olen kusessa? Mulla on uskomattomaan loimi-innovaatioon kankaat tulossa, mutta jos saan koneet ja kankaat solmuun niin saattaisin tarvitä vähän konsultaatiota ;)

En ole kateellinen enkä suuremmin ihailekkaan yhtään nettipersoonaa. Koska on helppo luoda nimettömänä sellainen kuva itsestään, joka ei lähellekkään pidä paikkaansa. On helppo olla hieno ja kertoa elämästään vain ne hyvät puolet jotka itse näkee ja unohtaa siinä samalla huonot asiat.
Jokainen tekee elämästään itsensä näköisen. Valinnat, lapsuus, ystäväpiiri, vanhemmat ja asiat joille ei voi mitään tekee ihmisestä sen mitä hän on. Ja lähes jokaisessa on joku ihailtava ominaisuus. Ihminen on sitä mitä haluaa, on turha väittää muuta. Vastoinkäymisen edessä sä joko murrut tai sit muutut vahvemmaksi.

Yhteistyössä