Olen kateellinen Mummeliisalle, kenelle palstalaiselle sinä olet kateellinen? *turhis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreä akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
OKäyn silloi tällöin tällä puolella lukemassa keskusteluja ja Mummeliisa, tosiaan vaikutat ihmiseltä jota koettelemukset ovat kasvattaneet, eivät katkeroittaneet. On olemassa sanonta "jumala koettelee heitä, joita eniten rakastaa". Sinä mahdat olla eräänlainen ilmentymä tuosta sanonnasta :)
Kateudesta sen verran, että ihmisten olisi tärkeää olla positiivisesti kateellisia toisilleen. Se nimittäin antaa potkua kehittää itseäänkin ja mennä kohti parempaa. Tunnistamaton tai kielletty kateus sen sijaan on tekee ihmisestä itse pirun, katalimmista katalimman.

Kateus on minunkin mielestäni inhimillinen tunne ja kuten joku jo mainitsi, peitelty kateus syö ihmistä.

Mä olen positiivisella tavalla kateellinen Meahille hevosistaan ja ammatistaan niitten parissa.
Mun isä repi pelihousunsa kun ilmoitin hakevani hevostalouskouluun ja se sit jäi......
Tasan tiedäne ttä hevoseton on huoleton, mutta silti. :D
Ei myöskään ole ruusuiset kuvitelmat arjesta tallia pyörittäessä mutta SILTI!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22824949:
Kateus on minunkin mielestäni inhimillinen tunne ja kuten joku jo mainitsi, peitelty kateus syö ihmistä.

Mä olen positiivisella tavalla kateellinen Meahille hevosistaan ja ammatistaan niitten parissa.
Mun isä repi pelihousunsa kun ilmoitin hakevani hevostalouskouluun ja se sit jäi......
Tasan tiedäne ttä hevoseton on huoleton, mutta silti. :D
Ei myöskään ole ruusuiset kuvitelmat arjesta tallia pyörittäessä mutta SILTI!

Ekkö sää vielä ehtis toteuttaa tota unelmaasi? Et sää kuvan perusteella meinaan miltään toinen jalka haudassa -ikäiseltä näytä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi äree;22824996:
Ekkö sää vielä ehtis toteuttaa tota unelmaasi? Et sää kuvan perusteella meinaan miltään toinen jalka haudassa -ikäiseltä näytä. :D

Uhannut olen :D Miehen suureksi tyrmistykseksi.
Se ei oikein ymmärrä mun hevoshulluuttani ja jatkuvaa pyrkimystäni perustaa vähintäänkin joku kotieläinpuisto meidän kodin välittömään läheisyyteen eli pihapiiriin.....

Mun tarttis vain ensin voittaa lotossa *huokaa* persaukisena on hevosista turha haaveilla (huomatkaa monikkomuoto).

Niin ja kiitos :) Keski-ikä alkaa lähestyä kovaa vauhtia, vaikka väitän edelleen olevani 25 vuotias. (lausutaan oikeasti 32)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22825030:
Se ei oikein ymmärrä mun hevoshulluuttani ja jatkuvaa pyrkimystäni perustaa vähintäänkin joku kotieläinpuisto meidän kodin välittömään läheisyyteen eli pihapiiriin.....

Mun tarttis vain ensin voittaa lotossa *huokaa* persaukisena on hevosista turha haaveilla (huomatkaa monikkomuoto).

Niin ja kiitos :) Keski-ikä alkaa lähestyä kovaa vauhtia, vaikka väitän edelleen olevani 25 vuotias. (lausutaan oiekasti 32)

Toivottavasti saat toteutettua tuon haaveesi joskus:) Itsellänikin on haaveena joskus omistaa hevonen ja riittävästi omaa tilaa että voisin pitää sen ihan omisaa pihapiireissä:) Onhan ne siis niiiiin ihania:) En ole koskaan toipunut täydellisesti lapsuudessa kehitetystä heppahulluudesta:) Tällä hetkellä mikään elämäntilanteessani ei ole edes siihen suuntaan menevää, mutta en lakkaa haaveilemasta.

Mummeliisan kirjoitus oli todella ihana, ja hänellä kyllä on ollut tapahtumarikas elämä:)
Itse en kadehdi muita, mutta haaveilen kyllä "asioista".

En voi sanoa kadehtivani mutta kylläkin ihailen muutamaa tyyppiä täällä.

Uskis on tasapainoinen, rauhallinen, mutta silti sanavalmis ja fiksu perheenäiti jolla on henkilökohtainen kristillinen uskonvakaumus ja se myös NÄKYY käytännön tasollakin mm. hänen kommenteissaan muille ihmisille täällä. Ei koskaan negatiivista, henkilöön käyvää vittuilua, ei edes piilovittuilua, vaan aina positiivinen rakentava kommentti jonka tarkoitus ei ole nolata keskustelukumppania, ei silloinkaan kun hän on eri mieltä kuin vastapuoli. Seuratkaapas muutkin hänen postauksiaan, silloin harvoin kun hän täällä käy.

Suzyannesta en muuta tiedä kuin iän, tuon menneisyyden lapsettomuuskriisin, lapsen saannin sittemmin ja onnellisen äitiyden. Siinä on paljon minua puhuttelevaa, loistava esimerkki ihmisestä joka ei ole jäänyt menneeseen piehtaroimaan vaan on tehnyt elämästään haluamansa niiltä osin kuin nämä asiat ovat ihmisen vallassa. Suzyanne on tasapainoinen ÄITI lähes vaikeimman kautta. Kuinka en ihailisi häntä?

Mummeliisassa on jotain sellaista unohdettujen satujen taikaa ja uskoa siihen, että kaikki lopussa kuitenkin on hyvin ja kaikesta selviää. Ihailen suuresti sitä lämmintä ja ymmärtäväistä asennetta, joka Mummeliisasta välittyy. Jotkut ihmiset osaavat tuoda vahvan persoonan esille ja läsnäolon netinkin kautta. Olen joskus miettinyt, että Mummeliisa olisi ihana ystävä, naapuri, sukulainen, perheenjäsen. Sellainen, jonka luo mennään villasukissa juomaan teetä isosta kupista ja jonka kotona kello raksuttelee muuta maailmaa lempeämmin. Tällainen mielikuva sinusta, Mummeliisa tulee.

Toki jokaisella on omat juttunsa ja hetkensä, eikä kukaan taida olla pintaraapaisua syvemmältä katsottuna ihan sitä, mitä ulkopuolelta katsottuna näyttää, mutta sinä, Mummeliisa luot ympärillesi hyvää ja turvallista energiaa, joka lohduttaa, ilahduttaa ja koskettaa. Hieno ihminen, sanoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22825030:

Niin ja kiitos :) Keski-ikä alkaa lähestyä kovaa vauhtia, vaikka väitän edelleen olevani 25 vuotias. (lausutaan oikeasti 32)

Miten olisi jokin hevosten eläkeläiskodin tyyppinen paikka? Sellaiselle nimittäin on tilausta. Nykyään kovin monella on oma ratsu talleilla ja kun sitä on pidetty pitkään lemmikin asemassa (sentimentaalisemmin kuin ennen vanhaan eläimiä) niin sen ei tahdota lähetvän makkaraksi tai liimaksi aktiivi-iän jälkeenkään. monille pienille ratsutalleille moisten eläkeläisten pito on kuitenkin hankalaa - vie rajallista tilaa niiltä ratsastukseen, koulutukseen jne sopivilta eläimiltä.

Sinne voisi sitten saatuana paikan pyörimään ottaa mahdollisesti omiakin hevosia?

Miten olisi jokin hevosten eläkeläiskodin tyyppinen paikka? Sellaiselle nimittäin on tilausta. Nykyään kovin monella on oma ratsu talleilla ja kun sitä on pidetty pitkään lemmikin asemassa (sentimentaalisemmin kuin ennen vanhaan eläimiä) niin sen ei tahdota lähetvän makkaraksi tai liimaksi aktiivi-iän jälkeenkään. monille pienille ratsutalleille moisten eläkeläisten pito on kuitenkin hankalaa - vie rajallista tilaa niiltä ratsastukseen, koulutukseen jne sopivilta eläimiltä.

Sinne voisi sitten saatuana paikan pyörimään ottaa mahdollisesti omiakin hevosia?

Sä et nyt tiedä mitä aiheutit :whistle:

Hoitohevoset tosiaan tallia pyörittää, omat menee siinä sivussa.
Mä kävin jo tutkimassa maatalousoppilaitoksen ja Ypäjän hevoskoulun sivuja.....

Mutta mihin mä laitan nää lapset? :O JA mitä mä teen miehelle? JA sen reissutöille?
Me asutaan täällä Jumalan selän takana :mad:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22825425:
Sä et nyt tiedä mitä aiheutit :whistle:

Hoitohevoset tosiaan tallia pyörittää, omat menee siinä sivussa.
Mä kävin jo tutkimassa maatalousoppilaitoksen ja Ypäjän hevoskoulun sivuja.....

Mutta mihin mä laitan nää lapset? :O JA mitä mä teen miehelle? JA sen reissutöille?
Me asutaan täällä Jumalan selän takana :mad:

Jumalan seinän takana tallitilat ja hakamaat sekä laitumet on edullisempia kuin ihmisten ilmoilla eli aloittamiskustannukset olisivat pienemmät...?
;)

Hmm, ite olen aina kuvitellut et on olemassa myös positiivista kateutta. Sellaista jossa ihaillaan toisen saavutuksia ja toivotaan, et itekkin sais ja pystyis samaan. Olen siis +kateellinen+ maisteriksi valmistuneille ja vielä työllistyneille immeisille. Oma ura menee kuin lehmän häntä ja gradusta on tehty 3 sivua :laugh:

Niin, en usko että vastoinkäymiset mitenkään automaattisesti jalostaisivat ihmistä, mutta kieltämättä sitä ihailee enemmän sellaisia jotka suruista ja vastoinkäymisitään huolimatta selviävät ja säilyttävät positiivisen elämänasenteen, kuin sellaisia ihmisiä joiden elämä vaan on "aina" helppoa. Tietty sitä helppoa elämää voi kadehtia, mutta se ihailu on taas jotain muuta.

Juu, ei aina mee niin että "kärsi ,kärsi, kirkkaimman kruunun saat". Mullakin ollu vastoinkäymisiä monella osin liikaa ja katkeraksi vain meinaan tulla, vaikka kuinka välillä yrittää tsempata itseään, että kyllä se aurinko joskus paistaa...mutta kun vuosia niin uskotellut ja aina se matto vedetään jalkojen alta, niin ei sit taas vaan jaksa.

Ihailen minäkin niitä viisaita jotka lopuksi saavat käännettyä ne vaikeudet ja surut "voitoiksi" tai ehkä väärä sana - vahvempia siis ovat ja viisaampia.
Mutta kieltämättä kun seuraa ihmisiä jotka saa kaiken kuin kultalautaselta <ja siis osa sanoo ihan itse, että kaikki on ollu aina helppoa, niin kyllähän sen mieluummin ottaisi niin (jos valita sais)i. Mutta tasan ei mee täällä mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22825532:
Mä just muuten hain hevoshierojakoulutukseen!
Löysin 'pommin' paikkakunnan evankelisen opiston sivuilta. :D

Ans kattoo kuinka ämmän käy.

Hienoa! Ajatteles jos jokin hassu nettikeskustelu oikeasti kannustaisi toteuttamaan unelman?
Moinen oikeuttaisi tai tekisi hyväksi ainakin 1000 turhaakin keskustelua. :D

Alkuperäinen kirjoittaja määmievaimikälie;22825491:
Juu, ei aina mee niin että "kärsi ,kärsi, kirkkaimman kruunun saat". Mullakin ollu vastoinkäymisiä monella osin liikaa ja katkeraksi vain meinaan tulla, vaikka kuinka välillä yrittää tsempata itseään, että kyllä se aurinko joskus paistaa...mutta kun vuosia niin uskotellut ja aina se matto vedetään jalkojen alta, niin ei sit taas vaan jaksa.

Ihailen minäkin niitä viisaita jotka lopuksi saavat käännettyä ne vaikeudet ja surut "voitoiksi" tai ehkä väärä sana - vahvempia siis ovat ja viisaampia.
Mutta kieltämättä kun seuraa ihmisiä jotka saa kaiken kuin kultalautaselta <ja siis osa sanoo ihan itse, että kaikki on ollu aina helppoa, niin kyllähän sen mieluummin ottaisi niin (jos valita sais)i. Mutta tasan ei mee täällä mikään.

Minusta itseään kohtaan ei kannata olla liian ankara.
Kun suututtaa saa suuttua, jos vihastuttaa saa vihata, jos veetuttaa saa olla veetuttunut, pettynyt saa tuntea pettymystä ja surut- ne on todellakin surtava.
Siinä mielessä kenenkään ei tarvitse "jalostua".

Mutta ajan myötä saa kyllä itse valita jääkö asumaan sinne suruun, vihaan, pettymykseen tms. vai yrittääkö jatkaa eteenpäin.
Noista ei voi eikä pidäkään luopua (minä itsekään en hetkeäkään edes kuvittele päässeeni esim. surusta jaloilleni vaan suren epäilemättä koko loppuikäni), mutta vaikka amputaatiot elämässä ja itsekuvassa ovat pysyviä, niiden ei saa antaa estää muun elämän kulkua.

Jos minulta amputoitaisiin tänään raaja, olisin pitkään kipeä ja surullinen, mutta näiden tunteiden syvyydestä huolimatta aikanaan tuntisin varmaan myös iloa ja onnea. En koskaan enää olisi samalla lailla ehjä ja haavoittumaton kuin ennen raajojen menetystä, mutta elämä jatkuisi. Samalla lailla elämä jatkuu tai jatkuisi henkisten vastoinkäymisten jälkeen.
Jos sen sallin tai sallisin.

Toi salliminen tai sallimatta jättäminen on mielestäni se valinta, minkä saamme itse tehdä.
Muu on kohtaloa tms.

Ja hups. Taisin lipsahtaa saarnaamaan.
Anteeksi se ja pateettinen tyyli. Toivottavasti onnistut kuitenkin rivien välistä lukemaan senkin mitä tarkoitin.
:)

Joistain tietyistä asioista voin olla vähän kateellinen (raharikkaudesta, tai vaikka sisustustaidosta), mut noin yleisemmin en oo kenellekään kateellinen. En vaihtais omaa elämää kenenkään muun elämään.

Miun elämä on just niin kivaa nyt, ettei ole innostusta toivoa toisen omia itselleni. :)

Kyllä silti ihailen monen tarmoa täällä tehdä kaikenlaista; on yrittäjiä, käsityöläisiä ja muuten reippaita naisia!

Mä en oikein osaa olla kateellinen kellekään. Mutta mä nyt olen muutenkin vähän sellanen "löysä" persoona, en myöskään ole kunnianhimoinen enkä kovinkaan voitontahtoinen.

Ihailen kyllä moniakin ihmisiä, mutta ainoa jonka voisin itselleni ottaa viemättä sitä kuitenkaan keltään, on turvallinen ja tasapainoinen lapsuus. Toisaalta, sitähän en voi enää saada, joten turha sitäkään on sitten puida :D

Tää Mummeliisa -keskustelu menee mielestäni jo fanaattisuuden puolelle. Tätä hän kai on hakenutkin. Onhan meitä "mummeliisoja" olemassa tässä maassa paljonkin. Kaikki eivät vaan tee siitä suurta numeroa, kuten hän.

Ja kateellisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Maan hiljaiset mummot vaan elelevät elämäänsä tuomatta sitä nettipalstoille.

Yhteistyössä