Olen kateellinen alatiesynnyttäjille

  • Viestiketjun aloittaja Pahamieli
  • Ensimmäinen viesti
Pahamieli
ja vain ja ainoastaan yhdestä syystä. Tuntuu ihanalta katsoa synnytysvideoita joissa isä silittelee, hieroo, hoitaa ja on lähellä.
Minä sain esikoisen sekä kaikki loputkin lapseni suunnitellulla sektiolla.
Voiko isä olla yhtä ihana ja tukena sektiossa kuin alatiesynnytyksessä ?
 
Pahamieli
Meillä mies ei edes halua ajatella alatiesynnytystä mutta minulle se olisi jotenkin tärkeää että tuntisin sillä hetkellä miehen tuen ja rakkauden. Toki oli sektiossa mukana ja piti kädestä mutta jotain jäi kaipaamaan. Oliko mies sitten niin ymmällään ja jännittynyt itse ensimmäisestä lapsestaan ettei osannut olla sillai tukena ?
Mutta kuitenkin. Toinen tulossa pian sektiolla ja suren jo nyt kun olisin niin kaivannut miehen tukea ja kiitosta siitä että olen kantanut ja synnyttänyt hänelle lapsen. Ja nyt itken näin mitätöntä asiaa tässä kirjaimellisesti vaikka voisin tehdä jotain hyödyllistäkin kuten jatkaa siivoamista tai vauvan vaatteitten mukaan pakkaamista.
 
Kyllä luulen että moni mies menee oikeasti ihan lukkoon/enemmän paniikkiin kuin äiti synnytyksessä. Nainen huutaa ja karjuu ja valittaa kun sattuu eikä mies voi tehdä juuri mitään..
Mun ystävä oli mukana synnytyksessä kun esikoista tein ja sanoi lopuksi, "nyt mä oikeastu tiedän miltä miehistä tuntuu.Ihan kauheeta kun ei voi tehdä mitään!"
 
Pahamieli
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Kyllä luulen että moni mies menee oikeasti ihan lukkoon/enemmän paniikkiin kuin äiti synnytyksessä. Nainen huutaa ja karjuu ja valittaa kun sattuu eikä mies voi tehdä juuri mitään..
Mun ystävä oli mukana synnytyksessä kun esikoista tein ja sanoi lopuksi, "nyt mä oikeastu tiedän miltä miehistä tuntuu.Ihan kauheeta kun ei voi tehdä mitään!"
Ehkä se tosiaan on noin.
Mutta vihaan sitäkin kun mies sanoo ettei voisi edes kuvitella alatiesynnytystä kun "se sattuu niin paljon ja joudut sitten kärsimään kovia kipuja". Tuntuu että hän tuon sanoessaan vähättelee sektion jälkeisiä kipuja ?
Minulla ei ole tapana kivusta valittaa. En tehnyt niin sektion jälkeenkään vaikka olin toki kipeä. Mies kai kuvittelee ettei se sattunut ollenkaan. "Viimeeksikin toivuit niiiiin nopeasti" jne.
 
herkkua,juu ei
Kuule , ne videot on usein niitä ruusuisia kuvia! Mulla sattui ihan prkl. koko homma, pahat repeämät..ei se nyt kovin hekumallista ollut sen 11h aikana jotka työstettiin lasta pihalle..mies nuokkui tuolissa kun minäkin vähän koitin levätä, vessaan auttoivat kätilön kanssa, juotti vettä kun vetelin ilokaasua..sitten kun piti ponnistaa niin on pyyhkinyt märällä hikistä selkää, ja kun oltiin jakkaraa testaamassa sai koettaa pitää mun painoa/ihanasti siinä punnatessa kakkasin siihen lattialle.Ja ei ole kiitoksia lausahdeltu kantamisista ja synnytys tuskista...ja kun muksu oli maailmaan tulossa lopultakin niin istui tuolilla sivulla kun mun haarovälissä oli kätilöitä,lääkäri imukupin kanssa, lastenhoitaja jne.
 
tinni
nuo videot antaa ruusuisen kuvan mutta...... minä en olisi iki maailmassa halunnut ketään kuvaamaan saliin,.... vihoviimeinen ajatus... hyvä kun tulokkaasta on ekat kuvat vatsan päällä kölliessä.... mies oli tosi hyvänä tukena ja ilman miestä olisi kantti pettänyt paljon aijemmin....

mulla oli itseasiassa kaksi miestä kun pikkukakkosen synnytys kätilö oli mies.... :)
 
Joo noh,ei voi sanoa,ettåä meillä oli niin iihanaa ja harmoonista :saint:
Sillä itselle tuli kyllä vaihe jolloin en voi sietää kosketusta...
Mutta juoksupoikana mitä mahtavin :D

Ja ne sanat.."kyllä mä tiedän,että sua sattuu" :kieh: :kieh: AArrrg niin v.käyrän nousu järkky lukemiin :snotty:

Mutta kyllä mukaani otan tän neljännenkin syntymään..Jos nyt osaisi pitää mölyt mahassaan :D
 
vierashieras
Joo ne kaikki videot on vain pientä pehmustettua kuvaa synnytyksestä. Esikoisen synnytys kesti yli 30h, ja olihan se mies läsnä ja leikkas napanuoran jne, mut siihen se sitten jäikin. Muut lapset olen synnyttänyt ns yksin ja siitä tuntui joka kerta nousevan suuri ihmetys sairaalassa...
 
Mulla taas oli aivan ihana synnytys, viitaten edellisiin viesteihin.

Mies tuki,piti jalkoja,jutteli,hieroi,pyyhki hikeä pois,hali ja pusi :heart:

Epiduraali vei kaikki kivut pois ja synnytys oli mitä helpoin, eikä ponnistus vaihekkaan kestänyt kuin alle 10minuuttia.

*koputtaa puuta* ;)
 
Tai sitten mies on niin isona tukena että ei herää isien huoneesta synnytykseen :LOL: Mun serkun (mies) toinen lapsi kun syntyi ja vaimo oli jo salissa täydessä touhussa, niin hoitaja meni pahoillaan ja hieman hädissään sanomaan, että "en saa tuota teidän miestä hereille millään!" :ashamed:
Serkkupoika kun aika hyvä nukkumaan eikä pienellä sievällä herätyksellä herää.
Vaimo sanoi että pitää tönäistä oikein kunnolla ja kuuluvalla äänellä huutaa niin kyllä se siitä! No heräsi se, mutta poika oli jo syntynyt ja pestynä äidin rinnalla :heart: :LOL:
 
Pahamieli
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Mulla taas oli aivan ihana synnytys, viitaten edellisiin viesteihin.

Mies tuki,piti jalkoja,jutteli,hieroi,pyyhki hikeä pois,hali ja pusi :heart:

Epiduraali vei kaikki kivut pois ja synnytys oli mitä helpoin, eikä ponnistus vaihekkaan kestänyt kuin alle 10minuuttia.

*koputtaa puuta* ;)
Tätä minäkin tahtoisin kokea.
 
alatiesynnyttänyt
Alkuperäinen kirjoittaja Pahamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Mulla taas oli aivan ihana synnytys, viitaten edellisiin viesteihin.

Mies tuki,piti jalkoja,jutteli,hieroi,pyyhki hikeä pois,hali ja pusi :heart:

Epiduraali vei kaikki kivut pois ja synnytys oli mitä helpoin, eikä ponnistus vaihekkaan kestänyt kuin alle 10minuuttia.

*koputtaa puuta* ;)
Tätä minäkin tahtoisin kokea.

mutta kun sitä ei voi tilata etukäteen. tai vaikka tilais, niin ei se sitte ehkä niin herkkua olekaan toi alatiesynnytys
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pahamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Mulla taas oli aivan ihana synnytys, viitaten edellisiin viesteihin.

Mies tuki,piti jalkoja,jutteli,hieroi,pyyhki hikeä pois,hali ja pusi :heart:

Epiduraali vei kaikki kivut pois ja synnytys oli mitä helpoin, eikä ponnistus vaihekkaan kestänyt kuin alle 10minuuttia.

*koputtaa puuta* ;)
Tätä minäkin tahtoisin kokea.
Kokemuksemme ovat erillaisia, mutta yhtä rakkaita varmasti.Toinen synnytykseni saattaa olla sitten jo aivan jotain muuta.

Ole ylpeä itsestäsi ja siittä että olet saattanut maailmaan ihania lapsia, ei se tapa vaan se tulos.

:hug:
 
Tosi ihanaa joo.

Esikoista synnyttäessä tuli jalkapallon MM-kisoja.
Kakkonen syntyi nopsaan, mua oksetti, hieronta v.itutti.
Kolmonen tuli niin vikkelään että Äijä ehti paikalle just kun sain luvan ponnistaa.

Niin joo, nelonen. Chilisuklaa oli hierontaa parempaa. :p
 
Pahamieli
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Alkuperäinen kirjoittaja Pahamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Mulla taas oli aivan ihana synnytys, viitaten edellisiin viesteihin.

Mies tuki,piti jalkoja,jutteli,hieroi,pyyhki hikeä pois,hali ja pusi :heart:

Epiduraali vei kaikki kivut pois ja synnytys oli mitä helpoin, eikä ponnistus vaihekkaan kestänyt kuin alle 10minuuttia.

*koputtaa puuta* ;)
Tätä minäkin tahtoisin kokea.
Kokemuksemme ovat erillaisia, mutta yhtä rakkaita varmasti.Toinen synnytykseni saattaa olla sitten jo aivan jotain muuta.

Ole ylpeä itsestäsi ja siittä että olet saattanut maailmaan ihania lapsia, ei se tapa vaan se tulos.

:hug:
Minä olen ihminen joka kaipaa paljon läheisyyttä, hellyyttä ja rakkautta normaalielämässäkin. Tykkään jos joku pitää lähellä, on turvana.
Kun esikoinen syntyi olin lääketokkurassa, näin likan nopeasti ja sitten mies pääsi katsomaan kun vauva kapaloitiin. tulivat leikkuriin vielä näytille ennen kuin poistuivat synnytysosastolle ja minä jouduin heräämöön. Olin heräämössä reilu tunnin enemmän kuin olisi ollut tarve kun osastolla oli niin ahdasta että olisin joutunut käytävälle.
Koin siellä leikkurissa yksin olon ( siis ilman miestä ) ja heräämössä myöskin jotenkin ahdistavana.
Toki olin halukas ja innokas näkemään vauvan mutta jotenkin se tuntui pahalta että sen suuren hetken jälkeen jäin sinne ihan yksin. Olisin halunnut syntymän jälkeenkin sitä rakkautta, hellyttää jne.

Taidan olla jotenkin outo :(
 

Yhteistyössä