Suurin syntini on se, että en ole tehnyt anopista isoäitiä. Olen naimisissa hänen ainoan lapsensa kanssa ja elämme vapaaehtoisesti lapsetonta elämää. Tiedän, että anoppini unelma on saada lapsenlapsia, mutta valitettavasti miniä ei ole lisääntyvää sorttia.
Toinen syntini on se, että laitan lapsuuden perheeni mieheni perheen edelle. Vietän juhlapyhät omien vanhempieni ja sisarusteni kanssa, enkä suostu esimerkiksi äitienpäivänä menemään anopin luokse. Vietän sen päivän oman äitini kanssa, vaikka anoppi kovasti haluaisi että muistaisin häntäkin.
Jätän yhteydenpidon ja huolehtimisen miehelleni, enkä soittele kuulumisia saati tarjoa apuani appivanhemmilleni. Menen kyllä auttamaan, jos mieheni sen järjestää, mutta omatoimisuuteni siihen suuntaan on tieten tahtoen nolla.
En ole kiinnostunut mieheni suvusta laajemmin, vaan kieltäydyn sukujuhlista, mummojen luona kyläilyistä jne. joihin anoppi meidät kovasti haluaisi. Mieheni toki "saa" mennä, jos haluaa. Yleensä ei halua.
Pidän etäisyyttä anoppiini, enkä kerro hänelle esimerkiksi minun ja mieheni välisistä yksityisistä jutuista, vaikka hän välillä niistä yrittääkin virittää keskustelua.
En pidä anoppiani äitinäni, vaikka hän kuulemma pitää minua tyttärenään. Olen toki kohtelias ja ystävällinen, mutta pidän kuitenkin suhteen tarkoituksella "toissijaisena" omaan perheeseeni nähden.
Millaisia miniöitä te muut olette? Onko teidän välit anoppiin lämpimät ja läheiset?