Alkuperäinen kirjoittaja 26:
ymmärrän ap:tä, minäkin olen äitipuoli, ja omaa lasta suunnitellaan. En todellakaan jaksa sitä lasta nyt enkä todellakaan tule jaksamaan myöhemminkään. En aio valehdella. Tulen rakastamaan vain omia, eikö tuo ole eläinmaailmassakin laki..
Mä olen äitipuoli, miehen pojat asuu meillä ja vierailevat välillä äidillään. Olen kyllä huomannut, että meidän mutkaton suhde ja lämpimät välit hämmästyttää monia. Mutta en olisi arvannut, että tällaiset tosi negatiiviset tunteet on näin yleisiä.. Ehkä meillä sitten helpompaa, kun lapset on tässä koko ajan, ovat oppineet ns. talon tavoille? Myös mun+miehen yhteisten lasten kanssa ovat tekemisissä koko ajan eivätkä vain vieraina. En tiedä.
Mutta sen mä tiedän, että mä häpeäisin suuresti itseäni jos huomaisin olevani kamala äitipuoli. Mun tehtävä (ja kunniakas sellainen!) on olla poikien elämässä yhtenä turvallisena aikuisena. Pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa, jutella ja kuunnella. Ne luottaa muhun, tykkää musta eikä todellakaan koe olevansa vieraita omassa kodissaan! Häpeäisin todella, jos olisin heille tippaakaan huonompi kuin ns. omilleni. En osaa edes käyttää biologisista lapsista tässä yhteydessä nimitystä omat, ikään kuin miehen lapset olisivat vähemmän.
Naiset osaa olla sitten kamalia.