Olen kaksi päivää koittanut parantaa ryhtiäni(on muuten vaikeaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Siis kun mulla on ihan kauhean huono ryhti(ei nyt ihan ,mutta aika) ja nyt pari päivää olen niin kotona kun töissäkin koittanut muistaa istua selkä suorassa:)

Välillä huomaa että on lässähtänyt taas,oikein selässä tuntuu väsymystä kun istun normaalisti.

Joo ja ikää on kuitenkin "vasta" 27 :laugh: :laugh: :laugh: :o :ashamed:

Tää sylivauva aika on mun ryhdille ihan heevettiä!! |O

Raskaus aikana selkä taas kärsinyt ja kotona suurimmaksi osaksi asento on hartiat edessä, kädet vauvan ympärillä...

Ryhti on miinus sata! :kieh: Ja mä olen 23!!

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Oletko kokeillut satulatuolia? Siinä on vaikea könöttää väärin :D *onnistuu kyllä itse siinäkin*

Pistänpäs mietintämyssyyn satulatuolinkin:)

Se tuntuu siellä kyllä epämukavalta,mutta mitäpä sitä ei tekisi hyvä ryhdin takia :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Raskaus aikana selkä taas kärsinyt ja kotona suurimmaksi osaksi asento on hartiat edessä, kädet vauvan ympärillä...

Voi ei...mä muistan niin hyvin vielä ton ajan...

:hug:

Ajatteleppa sillain että kun se sun ihana vauva on tuollainen 8 vuotias koululainen(ja jos hän on vielä poika)niin ei suostu kirveelläkään enään kauaa sylissä olemaan:)

Ei vaan,selkää tosissaan koetellaan raskausaikana ja vauva-aikana.

Itselläni on vaan kait selkälihakset totaalisesti niin huonossa kunnossa että ihan hävettää..

Oletko kokeillut satulatuolia? Siinä on vaikea könöttää väärin :D *onnistuu kyllä itse siinäkin*

Pistänpäs mietintämyssyyn satulatuolinkin:)

Se tuntuu siellä kyllä epämukavalta,mutta mitäpä sitä ei tekisi hyvä ryhdin takia :saint:

:saint:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Voi ei...mä muistan niin hyvin vielä ton ajan...

:hug:

Ajatteleppa sillain että kun se sun ihana vauva on tuollainen 8 vuotias koululainen(ja jos hän on vielä poika)niin ei suostu kirveelläkään enään kauaa sylissä olemaan:)

Ei vaan,selkää tosissaan koetellaan raskausaikana ja vauva-aikana.

Itselläni on vaan kait selkälihakset totaalisesti niin huonossa kunnossa että ihan hävettää..

Jep, silleen mä ajattelen. Mutta yritän silti ihan vaan ajatellen tästä toipumista saada itseni taas salilla käymään, että saan noi lihakset siihen jamaan missä oli ennen raskautta. Mulle on ihan tätä sylivauva aikaa silmällä pitäen tehty ohjelmakin sinne, mutta laiska mikä laiska.. :snotty:

Siis niitä kyljissä olevia ja syviä vatsalihaksia pitää harjoittaa myös ja selän oikea asento... Menipäs hankalaksi. Kun minulla on kamalan huono ryhti ja joskus siihen jotain ohjeitakin saanut... :| Minulla on vain sellainen pieni onglema, etten jaksa kuunnella ja keskittyä kovin kauan yhteen aiheeseen kun liidän jo toisessa. :D

Hei, kirjastossa on sellainen pieni... olikohan se vaaleanpunainen kirja nimeltä "Vatsajumppaa" tai jotain vastaavaa :D , jossa oli hyviä ohjeita lihaksiston parantamiseksi vatsan alueella ja ryhdin kuntoon saamiseksi. Kirjottajaa en muista, joku ulkomaalainen nainen se taisi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:
Hmm... En tiedä sitten oikeata termiä niille lihaksille. :D Mutta ne ovat tavallaan kuin korsetti.

Mun piti juur kysyä että mitkä on korsettilihakset
:saint: :laugh:

Kaikki nuo selän ja vatsan lihakset eikä vain ja niinkään nuo uloimmaiset vaan enemmän ne sisälihakset. Syvät lihakset. :)

Ryhdin voi "tehdä" helposti niin, että menee seinää vasten seisomaan, kannat niin kiinni seinään kun saa ja siitä heittää yläkropan tuosta lonkkaluiden kohdalta alas. Sitten siitä ojentaa ylävartalon ensin 90 asteen kulmaan suoraksi ja siitä vasta ihan ylös asti. Tällä tavalla tulee vaan noi korsettilihakset käyttöön eikä jännitä hartioita. Hyvässä ryhdissä kun hartiat on oikeesti rentoina, se on ne kaikki muut lihakset, jotka sen ryhdin pitää. :)

Yhteistyössä