Olen ihan törkeän hyvä äiti ( ellen jopa suomen paras ) ja hoidan lapset leikiten - vs - Olen paras työssäni ja voitte ostaa vaikk

Miksi toi ensimmäinen lause saa muut äidit tuomitsemaan ja kyseenalaistamaan sen esittäjän. Täällä kun joku kehuu itseään ja nostaa muiden yläpuolelle kasvatusasioissa niin johan saa kiviä.

Mutta jos joku kehuisi vaikka paikallislehdessä antavansa suomen parasta palvelua jollakin alalla niin kukaan ei kivittäisi vaan jonottaisi hakemaan sitä palvelua. Vaikka eivät itse osaisi niin hyvin sitä palvelua kuin sen palvelun antaja.

Onko kysymyksessä vain nainen on naiselle susi jutusta?
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Miksi toi ensimmäinen lause saa muut äidit tuomitsemaan ja kyseenalaistamaan sen esittäjän. Täällä kun joku kehuu itseään ja nostaa muiden yläpuolelle kasvatusasioissa niin johan saa kiviä.

Mutta jos joku kehuisi vaikka paikallislehdessä antavansa suomen parasta palvelua jollakin alalla niin kukaan ei kivittäisi vaan jonottaisi hakemaan sitä palvelua. Vaikka eivät itse osaisi niin hyvin sitä palvelua kuin sen palvelun antaja.

Onko kysymyksessä vain nainen on naiselle susi jutusta?
Ei, kun on kyse suomalaiten perusmentaliteetista. Vaatimattomuus on hyve ja kaunistaa, kel onni on sen kätkeköön. Ihan ulottuu tän palstan ulkopuolellekin =) Harmillista, todella.
 
Melkein kaikki täällä on äitejä, jos väität että olet paras, niin sehän tarkoittaa että me muut ollaan huonompia ja sitähän ei kukaan purematta niele :D Mutta jos joku tarjoaa lehdessä vaikka suomen parasta hammaslääkäripalvelua, niin eihän mulla kiinnosta kun en ole hammaslääkäri, mutta jos olisin niin varmaan ajattelisin että no minä ainakin olen parempi :D
 
Itse tarttuisin enemmän tuohon jälkimmäiseen väitteeseen. Jos joku väittää olevansa paras työssään niin hänen on parasta pystyä todistamaan se. Sen lisäksi pelkkä 'paras' ei oikein riitä, vaan pitää määritellä mitä se tarkoittaa. Tuossa ensimmäisessä väitteesä ei edes väitetä olevan paras, ainoastaan 'törkeän' hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juude:
Varmaan, koska äitiys ei ole palvelu, jota haluat myydä tuntemattomille ihmisille ja jota tuntemattomat ihmiset haluaisivat sulta ostaa.
Toisaalta taas koen että ovat hyvinkin lähellä toisiaan asioina - Jotkut on luonnostaan sellaisia äitityyppejä ja joillakin menee jatkuvasti lasten kanssa hermot tai asiat solmuun tai lapset ovat tuhmia ( kiusaavat toisia ) tms. eivät osaa käyttäytyä. Niin eikö silloin juuri kannattaisi innolla lukea ns. hyviä neuvoja :D? Sellaisten äitien neuvoja joiden lapset ovat kilttejä ja joilla perhe-elämä sujuu.
 
työäiti
Mä olen parempi töissäni kuin äitinä. Mutta mun lapset on parempia kuin yksikään työhomma.. Töissä yks nainen sano jonkun aikaa kun opeteltiin tuntemaan, että se ei saanu kunnon yhteyttä lapsiin ennen kuin ne oli teinejä ja alko olla yhteisiä kiinnostuksien kohteita. Liekö allalla työskentelevien tyyppivika.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Sellaisten äitien neuvoja joiden lapset ovat kilttejä ja joilla perhe-elämä sujuu.
Ounou... :D Siis varmaan, jos sellanen yleispätevä neuvo/säännöt oiskin olemassa, mutta kun ei ole...Vähän on liian monta muuttujaa tossa kuviossa :D

Siinä, että on ylpeä itsestään ja saavutuksistaan, ei ole mitään vikaa, mutta jos on paras äiti ja paras ihminen niin varmaan on varaa antaa niiden vähempitaitoistenkin edes yrittää? :D

 
pöö
AP, oikeilla jäljillä olet. Nainen on naiselle susi. Ja ruotsalaisten "jantelagen" on voimassa myös Suomessa "Älä luule, että olet jotakin". Rumat ne vaatteilla koreilee, Kel onni on, se onnen kätkeköön, Vaatimattomuus kaunistaa jne..
 

Yhteistyössä