Olen ihan sanaton :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Develly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin olen sanonut juuri noilla sanoilla. Minä halusin tytön. Olen selvästi ihmisiä, joka tulee toimeen tytön kanssa ja haluan tehdä tyttöjen juttuja. Nautin, että saan kasvattaa naisen. Lapseni saa olla vaikka poikamainen lesbo, mutta on kuitenkin eri asia olla nainen kuin mies. Jos olisin saanut vain pojan, olisin jäänyt paitsi paljosta. En väitä, että KAIKKIEN naisten on saatava tyttö. MINUN luonteelleni tyttö on mahtava juttu. Tiedän kavereitnikin, jotka ovat poikien äideiksi hyviä. Itse olisin ollut ihan paska äiti pojalle. Tai siis olisin kyllä yrittänyt olla hyvä äiti, mutta epäilen, että siihen olisi mennyt tosi paljon energiaa, negatiivisessa mielessä.

Minusta on lapsellista, että sanoo, että toivoo vain terveta lasta. Joo, näinhän jokainen toivoo. Tämän lisäksi jokaisella on mielikuva jommastakummasta sukupuolesta, koska maailmassa on kahta eri sukupuolta. Eihän se nyt vaan voi olla ihan sama, kumpaa sukupuolta lapsi on. Pojat ovat erilaisa kuin tytöt. Tämä on fakta. Toki osa on ns. sukupuolineutraaleja, mutta maailmassa on tyttöjä ja poikia, jotka eroavat toisistaan olennaisesti. Pojat elävät erilaisen elämän kuin tytöt. Näin se vaan on. VAin satunnainen ihminen kasvattaa lapsestaan sukupuolineutraalin, osa onnistuu, osa ei pysty feminiinisyyttä/maskuliinisuutta peittoamaan.

Mitä väärää on siinä, että haluaa elää jommankumman laisessa maailmassa? Mitä väärää siinä on, että tuntee luontevammaksi elää tyttölapsen kanssa kuin poikalapsen?

Eri asia tietysti on, jos alkaa kohdella jotenkin huonosti omaa lastaan.

No mä kyllä ihan oikeasti toivoin tokasta tyttöä ekalle kaveriksi. Musta olisi ollut kiva jos olisi 3 tyttöä. Noh, poika tulee. Ei paljoa haittaa sitten kumminkaan, pääasia että saan auton takapenkin täyteen lapsia. Saattaa olla että tämä henkilö josta AP puhuu oikeasti toivoi poikaa ja nyt psyykkaa itseään sitä tyttöä varten.

Täällähän saa harva se päivä lukea MUSTIEN mammojen kommentteja sukupuolista.
Mä en ole koskaan näitä ymmärtänyt et miksi vain toinen sukupuoli on parempi ja miksi pitää olla molempia, ei mene mun jakeluun ei!!!!

Kyllähän sitä aina voi toivoa, mutta onneks ei ihminen pysty ite päättämään sukupuolta.
Mulla monia kamuja, joilla useampi poika (eis iis tyttöä) ja ovat meidän neideistä enemmän ja vähemmän kateellisia ihan avoimesti. Ja yhdellä suurperheen äidillä alkaa asia olla jo päähänpinttymä. Viimeisen piti olla tyttö, osteli jo vaatetta ym. ja kuulutti, että tää on viimeinen, ei hän jaksa enempää ja kroppakin hajoo. No, kun olikin poika, on alettu puhua iltatähdestä... Surullista. Miten paljon on lapsia ns hyvistä perheistä, joita kohdellaan huonosti sukupuolensa takia... Siis ihan täällä Suomessa...

Minä toivoin ja odotin tytärtä. Minä rukoilin lasta, mutta unohdin mainita, että tyttö. Minä en koskaan anna Jumalalle anteeksi sitä, ettei minulla ole minun tyttö. Missä minun tyttö on. Maailman kurjat tekee lapsia lapsen perään. Minä en saa tyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Oltiin tänään kylässä läheisen perheenjäsenen luona ja siellä oli tämän ihmisen tytär, joka on raskaana viikolla 20+ jotain.

Siinä sitten tuli puhetta raskaudesta (olen siis itsekin raskaana, mutta vasta ihan alussa) ja sukupuolista. Tämä nainen (31v) siinä ihan pokkana totes, että onneksi heidän tulokas on tyttö. Hän ei olis kestänyt, jos vauva olis ollut poika ja sitten olis pitänyt (!!??) tehdä lisää lapsia. Lisäksi hän hehkutti miten nättejä vaatteita tytöille voi ostaa ja miten tyhmältä kaikki poikien vaatteet (eli ilmeisesti myös niitä kantavat pojat) näyttää :o
Menin kyllä täysin sanattomaksi...

Sitten se tokas vielä, että kai sinäkin toivot tyttöä, kun sulla toi yks poika jo on?! Oli aika lähellä, että en viskannut kakkuja sen akan naamaan.

Miten joku VOI sanoa tuollaista ääneen?? Ihan uskomatonta. Tyyliin ei mitään väliä onko terve - kunhan vaan on tyttö.
Mitähän se olis sille vauvalle tehnyt, jos se oliskin ollut poika?? Melkein vois sanoa, että onneksi se vauva on tyttö, koska jos se olis ollut poika niin tuskin sitä olis rakastettu lähellekään yhtä paljon??? :|

Tuollaisia katkeriahan he ovat joilla ei yhtään poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja onneksi molempia:
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Oltiin tänään kylässä läheisen perheenjäsenen luona ja siellä oli tämän ihmisen tytär, joka on raskaana viikolla 20+ jotain.

Siinä sitten tuli puhetta raskaudesta (olen siis itsekin raskaana, mutta vasta ihan alussa) ja sukupuolista. Tämä nainen (31v) siinä ihan pokkana totes, että onneksi heidän tulokas on tyttö. Hän ei olis kestänyt, jos vauva olis ollut poika ja sitten olis pitänyt (!!??) tehdä lisää lapsia. Lisäksi hän hehkutti miten nättejä vaatteita tytöille voi ostaa ja miten tyhmältä kaikki poikien vaatteet (eli ilmeisesti myös niitä kantavat pojat) näyttää :o
Menin kyllä täysin sanattomaksi...

Sitten se tokas vielä, että kai sinäkin toivot tyttöä, kun sulla toi yks poika jo on?! Oli aika lähellä, että en viskannut kakkuja sen akan naamaan.

Miten joku VOI sanoa tuollaista ääneen?? Ihan uskomatonta. Tyyliin ei mitään väliä onko terve - kunhan vaan on tyttö.
Mitähän se olis sille vauvalle tehnyt, jos se oliskin ollut poika?? Melkein vois sanoa, että onneksi se vauva on tyttö, koska jos se olis ollut poika niin tuskin sitä olis rakastettu lähellekään yhtä paljon??? :|

Tuollaisia katkeriahan he ovat joilla ei yhtään poikaa.

:laugh: :laugh: :laugh: :headwall:

Neuvola lääkäri kyseli viimeisellä äitiysneuvola käynnillä mahdollisisa ehkäsyjä,kerroin että kai minä jotakin pillereitä.
Vaan hän oli päättänyt kun jo 30v täytin ja nyt poikaa odotin (tyttö ennestään) että se ydinperhe on valmis ja sanoikin aivan suoraan että suositteli minulle sterilisaatioita kun se olisi niin helppoa tehdä siinä samalla kun on juuri synnyttänyt.
Kysyin että miksi sitä suosittelee että sekö on ainoa syy kun minulla on 'molemmat' lapset?
Olin kuulemma liian vanha yli 30v synnyttämään lisää ja puuttui elopainoonikin,josta ei todellakaan ollut ei verenpaineiden ei sokeriarvojen ym mukaan mitään hälyyttävää vaan silti vaikka kerroin nyt laihtuvani jotta saadaan nämäkin riskit pienentymään ennestään niin olin liian vanha synnyttäjä:(

Minäkin pidän tyttöjä "parempina".
En välitä pojista, olen aina pitänyt ärsyttävinä ääliöinä.

MUTTA EN kyllä menis sitä kenenkään pojan vanhemmalle sanomaan. Siis päin naamaa. Oon pitänyt mielipiteeni visusti salassa parilta tutulta joilla poikia on.
Niiden kanssa oon kyllä puhunut estoitta, joilla poikaa ei ole.

Makuja on monia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mua ei hetkauta jos joku tahtoo ehdottomasti juuri sitä tiettyä sukupuolta, mutta mun sarvet kyllä nousee pystyyn kun joku tulee sanomaan että onneksi teillä on molempia, ei sunkaan tarvitse enää lapsia tehdä, voit vain olla ja nauttia.....

Ihan silkkaa piruuttani voisin vielä 'tehdä' yhden niin..... |O

Täysi peesi!

Ja voin myöntää että kun toista odotin niin ajattelin että toinen tyttö ois kiva, mutta toinen oli poika ihan yhtä rakas on kun mitä tyttökin olis ollu. ja kun jo ultrassa paljastui että on poika niin ei sen jälkeen kertaakaan käyny mielessä että oisin toivonu tyttöä pojan sijaan :heart:

muoks. mä jotenkin ajattelin etten osais olla pojan kanssa kun kasvaa isommaksi, kun kokemusta löytyi vain tytöistä ja niiden prinsessaleikeistä, mutta ei tuo vielä ainakaan ole mitään vaikeuksia tuottanut :D

No. Monia kuttuja kuulee. Omista lapsistani kaksi vanhinta on poikia, kolmannen kohdalla en toivonut sitä tai tätä, mutta luulin pojan olevan tulossa - erehdyin. Kun soitin tytön syntymästä äidilleni, hän kysyi "Oi, oletko nyt onnellinen, kun tuli TYTTÖ!" Nieleskelin siinä että kyllä varmasti olisin onnellinen kolmannesta pojastakin... Vieruskaveri sai myös kahden pojan jälkeen tytön, ja siinä meitä kaksi perhettä mietti uusiksi meneviä luistimia... :D

Mutta mitä tulee tuohon "kunhan vain on terve", sanoisin, että kukaan EI VARSINAISESTI TOIVO sairasta lasta, mutta moni lapsensa menettänyt olisi ollut valmis pitämään vaikka vähän sairaankin lapsen... Näin sivusta seuranneena. Ja ehkä jotakin itsekin tietävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Musta tuntui kans pahalta, kun kaveri sanoi että jos lapsi on tyttö, se annetaan pois. Ei varmaankaan tosissaan, mutta poika oli niillä tosi toivottu.

No meillä mies sanoi esikoisesta, että jos se on tyttö, niin työnnetään takaisin tai annetaan pois. Eipä tuo tosissaan ollut, molemmat versiot olivat ihan yhtä tervetulleita. Ei kai tuotakaan huumoria kaikki ymmärrä.

Ihan yhtälailla voisi syyllistää ne vanhemmat jotka toivovat lapsen olevan terve. Mitäs jos lapsi ei olekaan terve? Eikö sitä sitten haluta tai rakasteta yhtä paljon kuin tervettä lasta. Toki itsekin toivon ensisijassa tervettä lasta, mutta kyllä se sairas tai vammainen lapsikin varmasti rakas olisi.

Ihan juntti on se nainen, ei voi muuta sanoo! Mutta siinä on kyllä oikeessa, että tytöille on paljon ihanampia ja kauniimpia vaatteita kuin pojille. Pojille joutuu oikeen "metsästään", jos ei halua pääkallo,tulen lieska, ym. vaatteita ja se vasta rasittavaa puuhaa onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Ja voin myöntää että kun toista odotin niin ajattelin että toinen tyttö ois kiva, mutta toinen oli poika ihan yhtä rakas on kun mitä tyttökin olis ollu. ja kun jo ultrassa paljastui että on poika niin ei sen jälkeen kertaakaan käyny mielessä että oisin toivonu tyttöä pojan sijaan :heart:

muoks. mä jotenkin ajattelin etten osais olla pojan kanssa kun kasvaa isommaksi, kun kokemusta löytyi vain tytöistä ja niiden prinsessaleikeistä, mutta ei tuo vielä ainakaan ole mitään vaikeuksia tuottanut :D

Samat fiilikset on täällä, hyvä tietää että niitten poikienkin kanssa oppii leikkimään. :D

Mä voin myöntää et poikaa toivoin ja jos olisin kuullut odottavani tyttöä niin olisin ollut aluksi vähän pettynyt... mutta pojan sain :heart: Lapsestani olen kiitollinen ja tottakai olisin ihan yhtä kiitollinen jos olisi tullut tyttökin, mutta rehellisyyden nimissä on tunnustettava että pojan minä halusin.

Niillä vaatteillako lapsesta sitten saa ihanan? Kyllä meillä lapset on ihania ilman vaatteitakin, ei ne kauniit hörhelöt tytöistä poista mitään ei-toivottuja-piirteitä. Vai poistaiskohan :o Omituista :headwall: Täytyypä tarjota seuraavan kerran jotain kermakakku-unelmaa tytöille kun aloittavat kaupassa sen perinteisen simppailunsa, mitä muuten pojat ei oo tehny :whistle:

Yhteistyössä