Olen ihan liikaa tietokoneella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en vain keksi mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en vain keksi mitään

Vieras
Täytyyhän se myöntää, että olen ihan liikaa tietokoneella ja netissä. Pahimmillaan (ja näitä päiviä on huolestuttavan usein) istahdan koneelle aamulla ja lopetan illalla. Käyn vain syömässä jotain välillä.

Työni teen, kun niitä on (epäsäännöllistä keikkatyötä) ja ystäviä tapaan harvoin (kaikki perheellisiä ja asuvat eri kaupungeissa kuin minä, joten tapaamisissa on aina omat järjestelynsä, että millon sopii mennä kylään ja milloin ei, tai milloin pystyvät tänne tulemaan.

Missään harrastuksissa tai shoppailemassa tai muuta sellaista en pysty käymään, koska ei ole varaa. No, tokihan sitä voi harrastaa liikuntaa vaikka kävelemällä (tätä yritän saada aikaiseksi ainakin joitain kertoja viikossa), mutta sekin on usein niin tolkuttoman yksitoikkoista, ettei jaksa innostaa. Ja kun asuu kerrostalossa keskellä kaupunkia, niin eipä ole mitään kotitöitäkään missä menisi monta tuntia.

Niin joo, ja televisiota en omista, sen vähän mitä katselen katson tietokoneelta.

Mutta siis tämä on aika yksitoikkoista ja varmaan epäterveellistäkin olla tuntikausia netissä, mutta ongelma on siinä, että en keksi oikein muutakaan tekemistä.

Käy kirjastossa ja lue kirjoja. Aloita joku käsityö- tai askarteluharrastus. Jos sulla on paljon aikaa niin selvitä voisitko tehdä jotain hyväntekeväisyystyötä. Selvitä josko työväenopistossa olisi kiinnostavia kursseja.

Tee viikkokalenteri eli joka päivällle kirjaat jotain aktiviteettejä, esim. noita edellä mainittuja, ja pidät niistä kiinni. Näin saat edes kerran päivässä katki tuon nettiputken.

Vaihda tuolia - jos löhöät läppärin kanssa sohvalla aika menee hujauksessa,mutta laitapa kone pöydälle ja seiso pöydän ääressä tai hanki joku suht epämukava istuin - jumppapallon tai pienen/kiikkerän jakkaran päällä ei vaan jaksa tuntikausia ruutua tuijotella.

Hanki (edullisiakin on) kannettava musiikinkuunteluväline&hyvät kuulokkeet,kävely/hölkkä maistuu paremmin musiikkia kuunnellen.

Käy kirjastossa - kirjojen lainaaminen on ilmaista,samoin musiikin ja leffojen. Kirjat on myös hyvää vaihtelua ruudun tuijottelulle.

Ota selvää voiko/millä ehdoin lähialueesi leikkipuistoon ryhtyä "puistotädiksi". Eli pientä maksua vastaan hoidat leikki-ikäisiä lapsia muutaman tunnin päivässä. Saat (vähän) rahaa ja reipasta ulkoilua,sekä mahdollisuuden tutustua lähialueesi ihmisiin.

Hanki lemmikki ja "ala harrastaa" sitä eli liity lajin/rodun yhdistykseen,käy näyttelyissä jne. Taas mahdollisuus laajentaa sosiaalista piiriäsi.

Sulla on siis runsaasti aikaa vaikka meditoimiseen. :) Ja kirjasto on hyvä, voi vaikka itsekseen opiskella jotain kiinnostavaa.
Jumppaa. Tee käsitöitä. Käy vaan kierteleen sielä kaupungilla, aika kuluu siinäki ja saattaa tulla vastaan jotain mielenkiintosta.
Kansalaisopiston kurssit, on suht edullisia.

Paljohan se on kiinni siitä saako sen perseen ylös...ite en taho saada... No, lapsen takia on pakko tietysti mut puolet on näitä yksinäisiä päiviä...

Mä keksiin miljoona puuhaa, mutta netissä tulee oltua paljon, johtuen siitäkin että tiedonhaku on täällä, tulee jotain pulmaa ja istahtaa muka googlettamaan ja jää helposti sille tielle.

Työnhaku, tiedonhaku, musiikin kuuntelu, sisustusblogit, ruokaohjeet, leivontaohjeet, ja palstailu ja shoppailu ja moni muu asia on täällä.

Juu, mutta keho tarvitsee energian purkua. Itse olen huomannu, että kun töissä joutuu paljon istumaan tietokoneella, keho laiskistuu ja mieli mataloituu. Kun taas kotityöpäivinä, olen liikkeessä koko päivä, mieli virkistyy, veri kiertää ja uusia ideoita syntyy. On paha jäädä paikoilleen muumioitumaan/ apatisoitumaan. Itseään täytyy potkia liikkeelle! :-) Yksi ihana mielenvirkistys on neulominen ja opiskelu.