Olen hakenut lapsille päivähoitopaikkaa jo syyskuussa (että alkaisi vuoden alusta) mutta milloin viimeistään saatava...?

  • Viestiketjun aloittaja "miiru"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
[QUOTE="miiru";29264095]5v ja 3v lapset. Kumpikin ollut ennen päiväkodissa, nyt väliaikaisesti kotona kanssani. Ja osaavat kyllä kertoa, että haluavat taas päiväkotiin. Jatkuva puhe miksei pääse hoitoon, missä kaikki kaverit, ikävä lapsia ja hoitajia jne.[/QUOTE]

Kuulostaa omaan korvaan aivan uskomattomalta, mutta pakko kai se on uskoa kun kerran sanot. Mulla on suurinpiirtein saman ikäiset lapset, ja eivät ole kyllä päiväkotiin haikailleet vaikka ollaan välistä oltu pitkäänkin lomalla. Me tosin eletään aktiivista elämää kotonakin, ja kavereitakin on löytynyt myös muualta kuin sieltä "pikkuisen ylitäydestä" päiväkodista... anteeksi, oli pakko ;)
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
Alkuperäinen kirjoittaja täällä;29264139:
tuo 2 viikon sääntö toimii myös tuossa kohtaa. Itse vaihdoin työn hoitovapaan aikana ja silloin ilmoitin,että lapsi tarvitsee hoidon mahdollisismman nopeasti niin vastaus oli,että se kaksi viikoa siinä mene.
Itse soitin viime viikolla, kun hain nyt hoitovapaalla yhtä paikkaa ja vastaus oli, että heillä ei ole tilaa edes 4kk päästä, mutta sitten on pakko järjestää hajapaikoille, mutta koska olen vakipaikasta hoitovapaalla, niin en kuulu tuon 2 viikon lain piiriin. Ehkä kunnissa on eri käytäntöjä, mutta lain mukaan se ei ole pakollista.
 
"outoa"
Ei täällä päin ikinä saa ekaks sitä paikkaa mitä hakee. Pitää viedä jonnekin kauemmas ja sitte sitä jonottaa paikkaa siihen päikkyyn mihin haluaisi. Vai onko joku laki olemassa, että 4 kk aikana pitää päästä hakemaansa päiväkotiin??
 
[QUOTE="outoa";29264238]Ei täällä päin ikinä saa ekaks sitä paikkaa mitä hakee. Pitää viedä jonnekin kauemmas ja sitte sitä jonottaa paikkaa siihen päikkyyn mihin haluaisi. Vai onko joku laki olemassa, että 4 kk aikana pitää päästä hakemaansa päiväkotiin??[/QUOTE]

No ei ole. Ja vaikka haluaisi päiväkotiin, osoitettu paikka voi olla ihan yhtälailla perhepäivähoidossakin. Pyrkimys on,että hoitopaikka on samassa kaupunginosassa,missä perhe asuu. (Ellei ole erikseen toivonut,esim. työmatkan varrelta tms..)
 
nojoo
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole vielä meilläkään;29263987:
tietoa tullut päivähoitopaikasta vaikka aloitan työn 6-.1 ja silloin siis pitäisi lapselle saada hoito järjestettyä. Hakemus on laitettu jo elokuussa. Pariin otteeseen ovat kyselleet sielä,et voisiko olla paikka jostian muualta kuin niistä mistä olen hakenut
Et sinä välttämättä saa paikkaa juuri siitä päiväkodista mihin haluat.Myös pahimmillaan jos monta lasta voit joutua viemään jokaisen eri hoitopaikkaan.Oletjan silloin kuitenkin saanut sen hoitopaikan!
 
[QUOTE="miiru";29263869]Näin minäkin olen kuvitellut että 4 kuukaudessa on paikan järjestyttävä.

Mielestäni on lapsen (ja ehkäpä vanhemmankin) kannalta parempi, että on paikka vaikka sitten hieman ylitäydessä pk:ssa kuin niin että lapsi kiukkuaa ja riehuu kotona koko ajan sen takia, ettei ole sitä hoitopaikkaa ja on tylsistynyt.[/QUOTE]

jeesus sentään, eikö sen lapsen kanssa mennä ulos leikkimään, touhuta kotona jne? päiväkodin ja yhteiskunnan velvollisuusko on kasvattaa täysin sinun lapsesi?!
 
ja ei, ei todellakaan ole hyvä sielä "hieman" ylitäydessä päiväkodissa, kuin kotona, jos on asiat ja aivot edes vähän vanhemmalla kohdallaan! ei vittu mikään ihme, että tän maan päiväkotiryhmät tursuaa lapsia, kun joku ihan oikeasti ajattelee näin! ei sairaalassakaan ole hyvä, kun potilaat makaavat ylipaikoilla, eikä heitä ehditä hoitamaan siinä määrin, kuin pitäisi!
 

Yhteistyössä