Olen eronnut, treffeillä käynti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iloinen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iloinen nainen

Vieras
Minun ja mieheni erosta on nyt 7 kk aikaa, kun muutin meidän yhteisestä asunnosta pois. Meillä 3 vuotias poika ja yhteishuoltajuus. Mieheni ei olisi halunnut erota ja kaipaa edelleen minua rinnalleen.
Minulle ero on selvä, olen tunteet käsitellyt ja erilleen muuton jälkeen se mieletön ahdistus ja stressi on hävinnyt. Olen alkanut nauttima elämästä jälleen. Nyt mietin sitä kun sain viime viikonloppuna treffikutsun ja haluaisin käydä näillä treffeillä, uusia miehiä minulla ei eron jälkeen ole vielä ollut. Pelkkä ajatus treffeistä saa perhosia vatsaan.

Mutta mietin edelleen entisen mieheni tunteita, kestääkä hän sen että alan tapailemaan muita erosta kuitenkin vasta 7 kk aikaa ja olimme kuitenkin yhdessä 7 vuotta.

Minäkin erosin miehestäni yli seitsemän vuoden yhdessä olon jälkeen...
Mies alunperin jätti minut,mutta ei sitten kuitenkaan kai olisi tahtonut erota.
( Ilmeisesti odotti,että alkaisin itkeä ja kinuta uutta yritystä tms )
Meillä oli ikävä tilanne,kun jouduin asumaan lasten kanssa miehen luona reilu puoli vuotta eronkin jälkeen,koska asuntoa ei löytynyt...
Mies ei sinä aikana oikein osannut tajuta että ero on totta...ja vasta kun muutin omaan kotiin alkoi hänen asian käsittely.
Kyllä mä aloin tapailla muita ihmisiä en ehkä treffi mielessä,mutta kuitenkin heti,kun muutin omilleni..
Jos olisin jäänyt vain ajattelemaan mieheni tunteita..olisin ollut päästäni sekaisin.
Puolitoista vuotta mun ja exän eron jälkeen tapasin veljeni kautta uuden kumppanini,jonka kanssa kohta vuosi ollaan oltu yhdessä.
Entinen mieheni ei hyväksy suhdettamme lainkaan.
Hän myös edelleen humalassa lähettelee viestejä kuinka edelleen rakastaa minua ja joskus jopa puhuu itsemurha aikeista...

Olenko kylmä ihminen,mutta olen vain onnellinen,ettei minun tarvitse enään olla kyseisen henkilön kanssa tekemisissä...

No mistäpä sitä voi tietää? Luultavasti ei kestä, mutta en tiedä voitko ihan loputtomiin odottaakaan. Lähinnä lapsen kannalta ajattelisin olevan syytä käydä treffeillä harkiten. En nyt siis halua tuomita tuota treffailua, lähinnä korostan että rauhallinen eteneminen lienee senkin suhteen parasta.

Mistä miehesi edes saisi selville, että olet käynyt treffeillä? Kuvittelen, että menisit treffeille silloin, kun lapsesi ei ole sinulla, joten hänkään siitä ei osaisi isälleen puhua. Tietysti joku tuttu voi nähdä, mutta mielestäni sinun ei tarvitse eikä kannata tästä asiasta exällesi puhua.

Toinen vaihtoehto on, että odotat niin kauan kuin exä löytää uuden, mutta voitko olla varma, ettei hän ole jo niin tehnyt.

Eikö se vain helpottaisi exää ymmärtämään että suhteenne tosiaan on ohi? Että sinä jatkat elämääsi joten hänenkin pitäisi? Toisaalta, jos tunnet ettet ole valmis, en alkaisi mihinkään uuteen vielä.

Itse erosin vuosi sitten 11vuoden suhteesta. Meillä ei enään loppuaikan hyvin mennyt ja minulle ero oli selvä ja olin käsitellyt asian jo kun sen äänen sanoin. Mies otti marttyyrin roolin. Hassua tässä on se että miehellä on jo uusi tyttöystävä jonka kanssa asuu yhdessä, mutta edelleen kyttää mun tekemiset. Ei sanallakaan ole mainunnut tätä tyttöä ellen itse ota asiaa puheeksi. Suuttuu ja vähättele suhdetta. Lapseni tykkää tästä uudesta tyttöystävästä, joten minulle asia on vallan ok. Mutta luulen kanssa että jos uuden löytäisin, olisi piru irti ja mies tekisi kaikesta vaikeeta.
Vielä ei ole mielenkiintoa treffailla ketään, mutta joskus kun sen aika koittaa, varmasti edelleen mietin exän tunteita vaikkei pitäisi. Mutta vielä ei ole sen aika.

Mäkin erosin viime elokuussa ja lopullinen ero astu voimaan huhtikuun alussa.
Mulla on ainakin ollu jo 2 lyhyempää "säätöä" tässä välissä. En ymmärrä miksi sun pitäisi miettiä ex:s tunteita kun kerran olette eronneet ja ilmeisesti sinä jo olisit valmis tapailemaan muita.
Joten go for it, mullakin on yks juttu kesken josta voi tulla vielä vaikka mitä. Aika näyttäköön...

Itse erosin vuosi sitten 11vuoden suhteesta. Meillä ei enään loppuaikan hyvin mennyt ja minulle ero oli selvä ja olin käsitellyt asian jo kun sen äänen sanoin. Mies otti marttyyrin roolin. Hassua tässä on se että miehellä on jo uusi tyttöystävä jonka kanssa asuu yhdessä, mutta edelleen kyttää mun tekemiset. Ei sanallakaan ole mainunnut tätä tyttöä ellen itse ota asiaa puheeksi. Suuttuu ja vähättele suhdetta. Lapseni tykkää tästä uudesta tyttöystävästä, joten minulle asia on vallan ok. Mutta luulen kanssa että jos uuden löytäisin, olisi piru irti ja mies tekisi kaikesta vaikeeta.
Vielä ei ole mielenkiintoa treffailla ketään, mutta joskus kun sen aika koittaa, varmasti edelleen mietin exän tunteita vaikkei pitäisi. Mutta vielä ei ole sen aika.

Mikähän siinä onkin,että miehelle ne uudet tyttöystävät ym on sallittuja mutta jos nainen jatkaa elämäänsä on piru merrassa? :O
Mun entisellä on kohta vuoden verran ollut tyttöystävä ( miehen mielestä heillä on vain seksisuhde..vaikka asuvatkin yhdessä eikä tunteita ole ) ja mä en sais olla kenenkään kanssa..
Mun tyttäreni tykkää paljon tosta isänsä uudesta naisesta ja hän on käynyt meillä kahvillakin yksinään muutaman kerran,joka oli ihan mukavaa niin tutustun ihmiseen joka aikaa viettää lapseni kanssa. ( mies ei siitä tosin tykännyt )...

Asiasi ei kuulu exällesi missään määrin.Mun miehen exvaimo on jo uusissa naimisissa mutta sai kilarit kun muutin miehen kanssa yhteen.Nyt käännyttää teinejään minua vastaan.Todella rasittavaa.Yhdessä me on oltu jo vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23736513:
Olenko kylmä ihminen,mutta olen vain onnellinen,ettei minun tarvitse enään olla kyseisen henkilön kanssa tekemisissä...

No sen mitä muistan lukeneeni sinun parin? vuoden takaisia juttujasi, niin et, ja hyvä että pääsit tuosta miehestä eroon. Jos nyt vaan oikein muistan.

Ap:lle, mielestäni voit vallan hyvin käydä treffeillä, onhan erosta jo yli puoli vuotta. Lasta miettisin uusien miesehdokkaiden kohdalla, en exää.

Nyt puhuu Röppö vähän mutta asiaa. En kanssa tajua tätä kuviota. Kai se pitäisi vaan itsekkin löytää pian uusi että toinen näkisi että elämä jatkuu. Nyt vaan on hyvä olla tytön kanssa kahdestaan.
Olen miettinyt tätä, että johtuuko se siintä,että jos mies myöntää olevansa onnellinen uuden kanssa, hän tavallaan menettää kaiken mahdollisuuden minuun? (mitä ei tietenkään ole) Mutta mihen näkulmasta ajatellen. Vai eikö miehet vaan osaa olla yksin, tarvitaan joku, ihan kuka vaan. En tiä, mut tyhmää touhua on!

[QUOTE="Kenguru";23736680]No sen mitä muistan lukeneeni sinun parin? vuoden takaisia juttujasi, niin et, ja hyvä että pääsit tuosta miehestä eroon. Jos nyt vaan oikein muistan.

Ap:lle, mielestäni voit vallan hyvin käydä treffeillä, onhan erosta jo yli puoli vuotta. Lasta miettisin uusien miesehdokkaiden kohdalla, en exää.[/QUOTE]

Oikein muistat...en kadu päivääkään eroa ja sitä että pääni olen pitänyt eron suhteen.

En halua loukata entistä miestäni. Tullaan edelleen hyvin juttuun ja pystytään myös nauramaan yhdessä. Lapsen hoitoasiat hoituu hyvin. Mietin vain juuri sitä että jos mies saa tietää että tapailen uutta miestä, niin laittaako hän kiilaa väliin, ettei lapsen hoitoasiat menekkään niin hyvin kuin ennen. Meillä pitkä historia miehen kanssa takana, en nyt silmin nähden hänellä halua olla mikään ilkimys. Mietin myös sitä että helpottaisiko miestäni se jos huomaa että olen oikeasti mennyt elämässä eteenpäin ja taaksepäin en enää katsele. Ainoa jarrutus on vaan tuo että pelottaa, mies hankaloittaisi asiat tahalleen.

Uutta suhdetta tavallaan jo kaipaan, sitä läheisyyttä ja huomaan että olen ruvennut nauttimaan huomiosta, siitä että kehutaan kauniiksi yms. muista pienistä arkisista huomionosoituksista.

Tarkoitus onkin nyt ihan edestä rauhassa jos uutta suhdetta meinaan rakentaa, lapsi on minulle etusijalla kaikessa.

Antakaa arvon rouvat niiden miestenne miettiä ihan vapaasti mitä vaan ja käydään me mammat treffeillä jos sellaista on näköpiirissä! Kevättä rintaan mammat!!!

Nyt puhuu Röppö vähän mutta asiaa. En kanssa tajua tätä kuviota. Kai se pitäisi vaan itsekkin löytää pian uusi että toinen näkisi että elämä jatkuu. Nyt vaan on hyvä olla tytön kanssa kahdestaan.
Olen miettinyt tätä, että johtuuko se siintä,että jos mies myöntää olevansa onnellinen uuden kanssa, hän tavallaan menettää kaiken mahdollisuuden minuun? (mitä ei tietenkään ole) Mutta mihen näkulmasta ajatellen. Vai eikö miehet vaan osaa olla yksin, tarvitaan joku, ihan kuka vaan. En tiä, mut tyhmää touhua on!

No mun exä ainakin kiteytti asian näillä sanoilla "pitäähän mulla olla joku jolta saan persettä" :D
Sääli vaan että toi nainen ei taida tietää minkälaisen sian kanssa on ja mitä se siitä sen selän takana jauhaa,mutta ei kuulu mulle enkä halua puuttua...

Ja jos itsestä tuntuu hyvältä olla ilman ketään niin sitten se on niin :)
Joskus onkin ihan hyvä vain olla ja antaa elämän mennä omalla painollaa..kokeilla elämää ilman miehiä.

Yhteistyössä