olen ansassa !MITÄ TEEN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdota vammaispalveluohjaajalle uutta kotikäyntiä ja pyydä, että hän ottaisi mukaan myös lastensuojelupuolelta jonkun työntekijän. Yhdessä vammaispalvelu ja lastensuojelu voivat miettiä, miten pystyvät auttamaan. Teillähän on kaksi pitkäaikasisairasta ja yksi ylivilkas, joten ei riitä, että vain yhdelle lapselle tarjotaan hoitoapua.

tarjoavat tukiperhettä ja silloin lennetään lastensuojelu asiakkaiksi.Tältä palstalta olen lukenut monia varoituksia siitä...

Mitä jos se kuitenkin olisi teille parasta? Ei huostaanotto ole mikään itsestäänselvyys, vaan lastensuojelu turvaa lasten kasvua ja kehitystä.
Ajattele myös lapsiasi tässä asiassa. Ei niitä kukaan teiltä vie, ellei ole aihetta, mutta se voi olla ainoa väylä mistä saatte apua, esim tukiperhe, jonka luona lapset voisivat olla viikonloppuja silloin tällöin. Vai mitä oikeastaan haluat? Uuden romanssin?

[QUOTE="emmi";23722581]tarjoavat tukiperhettä ja silloin lennetään lastensuojelu asiakkaiksi.Tältä palstalta olen lukenut monia varoituksia siitä...[/QUOTE]

öö ja mitäs pahaa siinä olis? Ihan oikeasti kunnat ei todellakaan yritä kenenkään lapsia ottaa huostaan, todellakin haluaa että sinä/te jaksatte ne itse hoitaa koska tulisivat kunnalle tosi kalliiksi muuten.
Eli esim. tukiperhe tms. vois kyllä hyvinkin auttaa teitä, saisitte vähän omaa aikaa jne. Ja toi on vaan yksi ehdotus jos joku muu on parempi niin hyvä sitten.
Itse toimitaan tukiperheenä mukavalla perheelle ja tosiaankaan kukaan ei näitä lapsia ole huostaanottamassa, tarkoitus auttaa vanhepia jaksamaan ja antaa lapsille mukavaa aikaa tukiperheessä.

Tunnen useamman vammaisperheen omani mukaan lukien. Meilläkin on käynyt lastensuojelupuolen ihmiset, mutta lastensuojelupuolelle emme tietääkseni ole joutuneet / päässeet. Apua olemme saaneet sosiaalitoimelta, mutta en tiedä miltä yksiköltä. Yksi toinen vammaisperhe toisessa kunnassa on saanut lastensuojelun kautta apua paljonkin, mutta huostaanotosta ei ole ollut pelkoa, vaikka tilanne on välillä ollut raskas. Täällä meidän kunnassa perhetyöllä ei ole resursseja. Jos enempi tarvitaan apua, niin lastensuojelu on ainut mistä sitä saa.

Vaikka raakalta kuulostaa mutta jos ei isä ottaisi sitä pyörätuolissa olevaa jos eroaisitte, niin antaisin sen huostaan, keskittyisin niihin 2 termiittiin. Jos yksin jäät ni rankkaa sulle tulee olemaan, hermot kireellä.

[QUOTE="Harmaana";23723377]Vaikka raakalta kuulostaa mutta jos ei isä ottaisi sitä pyörätuolissa olevaa jos eroaisitte, niin antaisin sen huostaan, keskittyisin niihin 2 termiittiin. Jos yksin jäät ni rankkaa sulle tulee olemaan, hermot kireellä.[/QUOTE]

NEVER!

Tää on taas näitä ketjuja missä valitetaan mutta mikään ehdotus ei kelpaa.

Ei se lastensuojelu mikään mörkö ole vaan sieltä saisitte sitä kaipaamaanne apua.
Ja missä lastensuojelun asiakkuutta pitäisi selitellä? Mistä kukaan saisi tietää että olette asiakkaina?
Ja ne tahot mitkä saavat tietää,ymmärtävät varmaan kysymättäkin että olette siellä vammaisen lapsen takia.

Yhteistyössä