Olen aika karu ihminen, kun toivon kaverilleni keskenmenoa...

  • Viestiketjun aloittaja paha paha
  • Ensimmäinen viesti
paha paha
Se pariskunta ei edes ole mitenkään sen tyyppinen, että osaisivat olla vanhempia. Nyt tämä nainen on raskaana ja heillä on esikoinenkin jatkuvasti jonkun muun nurkissa hoidettavana. :(
Tuntuu pahalta, että ajattelen näin, mutta minusta kaikista parasta olis se, että tulis keskenmeno ja vasta parin vuoden kulutta uutta yritystä. :ashamed: Minusta se olisi paras ratkaisu, eikä se, että heillä on 2 pientä lasta kerrallaan.

Niin ja osasyy ajatteluuni on se, että he ovat aika välinpitämättömiä ja eivät mielestäni katso tarpeeksi hyvin lapsensa perään. :( Pelkään tämän nykyisenkin puolesta, saati että siihen tulee toinen vahdittava, kun ensimmäiselläkään ei ole vielä täyttä kontrollia tekemisistään.
 
Blue
Se pariskunta ei edes ole mitenkään sen tyyppinen, että osaisivat olla vanhempia. Nyt tämä nainen on raskaana ja heillä on esikoinenkin jatkuvasti jonkun muun nurkissa hoidettavana. :(
Tuntuu pahalta, että ajattelen näin, mutta minusta kaikista parasta olis se, että tulis keskenmeno ja vasta parin vuoden kulutta uutta yritystä. :ashamed: Minusta se olisi paras ratkaisu, eikä se, että heillä on 2 pientä lasta kerrallaan.

Niin ja osasyy ajatteluuni on se, että he ovat aika välinpitämättömiä ja eivät mielestäni katso tarpeeksi hyvin lapsensa perään. :( Pelkään tämän nykyisenkin puolesta, saati että siihen tulee toinen vahdittava, kun ensimmäiselläkään ei ole vielä täyttä kontrollia tekemisistään.
Siinä vaiheessa kun on itse läpikäynyt kymmenen keskenmenoa niin sitä ei toivo kyllä kenellekään. Et ole karu, olet paha.
 
"vieras"
Kannattaa varoa, mitä toivoo. Elämä on siitä outo, että voit saada toiveesi takaisin ja moninkertaisesti pahempana. Tämän olen nähnyt liian monta kertaa, eikä ihmisille siksi kannata ikinä toivoa mitään ikävää tapahtuvaksi. Voit koettaa sen sijaan ajatella voisitko vaikuttaa heihin jollakin hyvällä asenteella ja löytää tapa, jolla herättäisit heissä enemmän vastuuntuntoa.Joten vedä ajatuksesi pian takaisin ennen kuin ajatuksesi saa tuulta siipiensä alle ja on myöhäistä enää estää sen kulkua.

Täällä joku joskus miettii maailman pahuutta. Tässä on yksi esimerkki, miten sitä synnytetään. Viattomalta tuntuva ajatus saa voimaa muista pahoista ajatuksista. Jos ihminen ei oivalla ajatuksiensa likaisuutta hän ajattelee seuraavan kerran vielä likaisemmin. Siitä on lyhyt matka tekemään myös pahaa käytännössä.
 
"voi elämä"
[QUOTE="vieras";29067295]Kannattaa varoa, mitä toivoo. Elämä on siitä outo, että voit saada toiveesi takaisin ja moninkertaisesti pahempana. Tämän olen nähnyt liian monta kertaa, eikä ihmisille siksi kannata ikinä toivoa mitään ikävää tapahtuvaksi. Voit koettaa sen sijaan ajatella voisitko vaikuttaa heihin jollakin hyvällä asenteella ja löytää tapa, jolla herättäisit heissä enemmän vastuuntuntoa.Joten vedä ajatuksesi pian takaisin ennen kuin ajatuksesi saa tuulta siipiensä alle ja on myöhäistä enää estää sen kulkua.

Täällä joku joskus miettii maailman pahuutta. Tässä on yksi esimerkki, miten sitä synnytetään. Viattomalta tuntuva ajatus saa voimaa muista pahoista ajatuksista. Jos ihminen ei oivalla ajatuksiensa likaisuutta hän ajattelee seuraavan kerran vielä likaisemmin. Siitä on lyhyt matka tekemään myös pahaa käytännössä.[/QUOTE]:LOL:
 
"Carelia"
Eiköhän olis enemmän ystävyyteen viittaavaa, jos toivoisi pariskunnan kypsyvän toisen lapsen myötä? Ja toivoa, että eivät sen jälkeen enää lisääntyisi. Kiva sulla ajatella vajaan vuoden päästä pikkuista katsoessas, et " joo mun mielestä oisit joutanut mennä kesken".
 
Alkuperäinen kirjoittaja täällä;29067298:
Sun mielestä kaikista siis on äidiksi, ja abortti olis parempi kun keskenmeno? Tekopyhyys taas huipussaan!
Mieluummin adoptio kuin abortti.Tästä en ala sen enempää keskustelemaan.Se ei kuitenkaan ole oikein että toivoo toiselle pahaa.Tekopyhyyttä tässä ei ole mukana.
 
Toisaalta ymmärrän ap sua. Mun kaverilla sama hommeli ja ovat miehensä kanssa eronneet. Ennen toisen lapsen odotusta tää mun kaveri pisti lapsensa lähestulkoon joka viikonloppu johonkin hoitoon ja lähti ite ryyppäämään. Puhelimessa selitti, että lähti toisinaan ryypiskely lapasesta, että veti kolmena päivänä viinaksia putkeen. Lpas sillä välin siellä sun täällä hoidossa. Nyt odottaa itsään reilusti nuoremmalle toista lasta ja tiedän, melko varmasti senkin, että mikä tulee olemaan tahti tuon toisen syntymän jälkeen. Molemmat lapset hoidossa, että äiskä pääsee ryyppää taas olan takaa.

Mutta, en siltikään toivo keskenmenoa. Itse kokenu yhen keskenmenon ja oli hirvee järkytys, kun todella toivottiin ja oltiin innoissamme, että saadaan lapsi.
 
Blue
[QUOTE="vieras";29067295]Kannattaa varoa, mitä toivoo. Elämä on siitä outo, että voit saada toiveesi takaisin ja moninkertaisesti pahempana. Tämän olen nähnyt liian monta kertaa, eikä ihmisille siksi kannata ikinä toivoa mitään ikävää tapahtuvaksi. Voit koettaa sen sijaan ajatella voisitko vaikuttaa heihin jollakin hyvällä asenteella ja löytää tapa, jolla herättäisit heissä enemmän vastuuntuntoa.Joten vedä ajatuksesi pian takaisin ennen kuin ajatuksesi saa tuulta siipiensä alle ja on myöhäistä enää estää sen kulkua.

Täällä joku joskus miettii maailman pahuutta. Tässä on yksi esimerkki, miten sitä synnytetään. Viattomalta tuntuva ajatus saa voimaa muista pahoista ajatuksista. Jos ihminen ei oivalla ajatuksiensa likaisuutta hän ajattelee seuraavan kerran vielä likaisemmin. Siitä on lyhyt matka tekemään myös pahaa käytännössä.[/QUOTE]

Mitäköhän kamalaa minä olen aikanani toivonut jollekin...
 
Blue
[QUOTE="Veera";29067398]No onhan ne nyt eri asiat.
Abortista päätät (yleensä) itse.
Keskenmenossa sulta viedään jotain toivottua ja rakasta.[/QUOTE]

Ne ovat täysin eri asioita. Kumpikaan ei ole toivottava mutta abortti on yleensä huomattavasti armeliaampi vanhemmille kuin keskenmeno.
 
....
Eiköhän meistä jokainen ole joskus ajatuksissaan toivonut jotain ikävää jollekulle,,vaikkei ihan tosissaan ole ollutkaan. Etenkin tuollaisessa ap.n tapauksessa,eiköhän aika monelle tulisi mieleen,että olisi ehkä ollut parempi saada toinen lapsi myöhemmin... Ajatukset on vaan ajatuksia,ja pahoja sellaisia riittää meillä kaikilla.
 
höksötin
[QUOTE="vieras";29067295]Kannattaa varoa, mitä toivoo. Elämä on siitä outo, että voit saada toiveesi takaisin ja moninkertaisesti pahempana. Tämän olen nähnyt liian monta kertaa, eikä ihmisille siksi kannata ikinä toivoa mitään ikävää tapahtuvaksi. Voit koettaa sen sijaan ajatella voisitko vaikuttaa heihin jollakin hyvällä asenteella ja löytää tapa, jolla herättäisit heissä enemmän vastuuntuntoa.Joten vedä ajatuksesi pian takaisin ennen kuin ajatuksesi saa tuulta siipiensä alle ja on myöhäistä enää estää sen kulkua.

Täällä joku joskus miettii maailman pahuutta. Tässä on yksi esimerkki, miten sitä synnytetään. Viattomalta tuntuva ajatus saa voimaa muista pahoista ajatuksista. Jos ihminen ei oivalla ajatuksiensa likaisuutta hän ajattelee seuraavan kerran vielä likaisemmin. Siitä on lyhyt matka tekemään myös pahaa käytännössä.[/QUOTE]

Heko heko!!:) Ja minä oon kokenut 7 keskenmenoa, ja ihan kyllä toivosin sitä joillekin.
 

Yhteistyössä