olemmeko outoja?

  • Viestiketjun aloittaja nivea
  • Ensimmäinen viesti
nivea
varailin tuossa hotellihuonetta helsingistä elokuulle pariksi yöksi koko perheelle ja kysyivät sitten luottokortin numeroa.... minä siinä sönkkäämään että ei meillä mitään luottokorttia ole kun pankkikortti tai käteisellä maksamme....
 
maanvaiva
eipä ole meilläkään ja käteisellä maksetaan. Viimeksi saatiin siten vaan sellainen hotelihuone jossa baarikaappi tyhjä, että ei vaan syödä tyhjäksi ja jätetä maksamatta, :-()
On mun mielestä uusi käytäntö.
 
mustikkatassu
Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
eipä ole meilläkään ja käteisellä maksetaan. Viimeksi saatiin siten vaan sellainen hotelihuone jossa baarikaappi tyhjä, että ei vaan syödä tyhjäksi ja jätetä maksamatta, :-()
On mun mielestä uusi käytäntö.
ohhoh...millonkohan tämä käytäntö on astunut voimaan? olisko jollain tietoa...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
eipä ole meilläkään ja käteisellä maksetaan. Viimeksi saatiin siten vaan sellainen hotelihuone jossa baarikaappi tyhjä, että ei vaan syödä tyhjäksi ja jätetä maksamatta, :-()
On mun mielestä uusi käytäntö.
Tuohonhan se perustuu eli luottokortilla varmistetaan asiakkaan maksukyky ja -halukkuus. Jenkeissä ihan yleinen käytäntö eikä auta, vaikka huone olisi maksettu etukäteen vaan luottokortti on oltava.

 
rikas
Ette varmasti ole outoja ,mutta kenties harvinaisia.Ette taida paljon ulkomailla kulkea?Siellä kun lähes kaikkeen tarvitsee luottokortin.Jo lentolippujentilaamiseen tarvitsee luottokortin,tai kai ne saa käteiselläkin jos on aikaa sitten käydä niitä hakemassa...
 
maanvaiva
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
ohhoh...millonkohan tämä käytäntö on astunut voimaan? olisko jollain tietoa...
Oletettavasti on ihan hotellikohtainen juttu.


Jaa a, muistaakseni vuosi sitten kesällä ei vielä tällaista ollut, mutta tämän vuoden puolella. Ei meillä tietty ole kokemusta kaikista maailman hotelleista. Mutta sinänsä ihan sama, kyllä me se baarikaappi jätettäis jokatapauksessa koskematta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Välissä meren ja maan:
Niinpä. Ei mekään matkusteluun olla sitä luottokorttia tarvittu. Oikeestaan ihan hullua, että semmonen pitäisi ottaa. Kai se on pakko tässä siihen sortua kun on muuten niin ongelmallista yöpyä esim. hotelleissa.
Mä luulen, että menee vielä pitkään ennenkuin joka paikassa luottokorttia kysytään. Jos nyt sellaista päivää koskaan edes tulee. Matkaa varatessaan kannattaa asia kuitenkin aina tarkistaa...esim tonne, missä mä kävin maaliskuussa, piti luottokortti olla ollut vähintään vuoden. Eli jos vasta matkaa varatessa olisin sen hankkinut, niin hotelliinpa en olisi päässyt, vaikka maksoin hotellihuoneen koko viikoksi etukäteen Suomessa.
 
vieras
ei meilläkään oo luottokortteja eikä osteta osamaksulla. mietin vaan että miten luottokortti todistaa ihmisen maksuhalukkuuden tai -maksukyvyn? ihan tarpeeks kuullu tarinoita visan vinguttajista joilla ei loppupeleissä olekaan maksaa näitä luottolaskujaan ja sitten tulee maksuhäiriöitä sun muita luottotietoihin.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
eipä ole meilläkään ja käteisellä maksetaan. Viimeksi saatiin siten vaan sellainen hotelihuone jossa baarikaappi tyhjä, että ei vaan syödä tyhjäksi ja jätetä maksamatta, :-()
On mun mielestä uusi käytäntö.
ohhoh...millonkohan tämä käytäntö on astunut voimaan? olisko jollain tietoa...
oli meillä ainakin heinäkuun puolessa välissä hotellin baarikaapissa tavaraa, ja lähtiessä maksettiin. kai ne nyt laskun kotiin lähettää postissa jos joku juomat maksamatta jättää?
Huone varattiin puhelimitse ja varauksen teki meidän ystävä pariskunta, varasi siis kaksi huonetta omalla nimellään eikä heillä ole luottokorttia.
 
Ei kai siinä mitään outoa ole, mutta ulkomailla ilman luottokorttia oleminen on aika hankalaa, jos matkustaa muuten kuin pakettimatkoilla.

Minä esim. varasin netin kautta Pietarista B&B-majoituksen, eikä se olisi onnistunut, jos en olisi antanut luottokortin numeroa. Samoin äskettäin tekemäni nettilentolipputilaus Etelä-Amerikan-lennoista ei olisi ilman luottokorttia onnistunut.

Kaikkein tylsintä olisi se, että ei voisi nostaa automaatista käteistä rahaa ulkomailla, vaan pitäisi käydä pankissa tms. paikassa vaihtamassa paikallista valuuttaa. Se on kyllä maailman tylsintä puuhaa. :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei meilläkään oo luottokortteja eikä osteta osamaksulla. mietin vaan että miten luottokortti todistaa ihmisen maksuhalukkuuden tai -maksukyvyn? ihan tarpeeks kuullu tarinoita visan vinguttajista joilla ei loppupeleissä olekaan maksaa näitä luottolaskujaan ja sitten tulee maksuhäiriöitä sun muita luottotietoihin.
Mä luulen, että kyse on jenkkiläisestä tavasta. Siellä kun kaikki maksavat kortilla paitsi ne, jotka ovat sössineet raha-asiansa eivätkä siksi saa luottokorttia. Suomalaisten, jotka ovat tottuneet maksamaan rahalla, on vaikea tajuta, mitä tekemistä luottokortilla ja maksukyvyllä on toistensa kanssa, mutta jenkeille se luottokortti on ikäänkuin tae maksukyvystä ja -halukkuudesta. Eikä sitä luottokorttia ole pakko hankkia, kunhan varmistaa matkaa varatessaan asiat etukäteen (hotellihuone, auton vuokraus jne), jotta ei tule paikan päällä ikäviä yllätyksiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Meillä ei luottokorttia ole koskaan ollut, eikä tule. Mielummin boikotoimme hotelleja ja asumme teltassa jos jenkkisysteemi valtaa kaikki Suomen hotellit
Onko teillä jotakin erityistä luottokortteja vastaan?

Luottokorttiahan voi käyttää ihan samalla tavalla kuin pankkikorttiakin, jos ei halua luotto-ominaisuutta käyttää. Sitten esim. ulkomailla on kätevä nostaa automaateista käteistä eikä tarvitse huolehtia rahanvaihdosta yms.

Totta kai esim. Visalla on vuosimaksu, mutta se on aika pieni minusta suhteessa hyötyihin.
 

Yhteistyössä