olemmeko outoja?

  • Viestiketjun aloittaja nivea
  • Ensimmäinen viesti
Me on lomailtu aika paljonkin hotelleissa, mut mun tietääkseni ei oo koskaan kysytty luottokortin numeroa, siis suomessa. Mulla se on miehen rinnakkaiskortin yhteydessä, mut itse en sellaista näillä kotihoitotukituloilla edes sais.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Meillä ei luottokorttia ole koskaan ollut, eikä tule. Mielummin boikotoimme hotelleja ja asumme teltassa jos jenkkisysteemi valtaa kaikki Suomen hotellit
Onko teillä jotakin erityistä luottokortteja vastaan?

Luottokorttiahan voi käyttää ihan samalla tavalla kuin pankkikorttiakin, jos ei halua luotto-ominaisuutta käyttää. Sitten esim. ulkomailla on kätevä nostaa automaateista käteistä eikä tarvitse huolehtia rahanvaihdosta yms.

Totta kai esim. Visalla on vuosimaksu, mutta se on aika pieni minusta suhteessa hyötyihin.

joo, mutta kun ei me kaikki edes reissata ulkomailla, ja Suomessa pärjätään ilman Visaa, niin miks se sitten pitäis olla? eli "onks pakko jos ei taho?"
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo, mutta kun ei me kaikki edes reissata ulkomailla, ja Suomessa pärjätään ilman Visaa, niin miks se sitten pitäis olla? eli "onks pakko jos ei taho?"
Ei tietenkään ole pakko, jos kerran sellaista ei tarvitse. Ei mullakaan ole ollut Visaa kuin vasta 2 vuotta eli hankin vasta sitten, kun tiesin, että tulen sitä tarvitsemaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Meillä ei luottokorttia ole koskaan ollut, eikä tule. Mielummin boikotoimme hotelleja ja asumme teltassa jos jenkkisysteemi valtaa kaikki Suomen hotellit
Onko teillä jotakin erityistä luottokortteja vastaan?

Luottokorttiahan voi käyttää ihan samalla tavalla kuin pankkikorttiakin, jos ei halua luotto-ominaisuutta käyttää. Sitten esim. ulkomailla on kätevä nostaa automaateista käteistä eikä tarvitse huolehtia rahanvaihdosta yms.

Totta kai esim. Visalla on vuosimaksu, mutta se on aika pieni minusta suhteessa hyötyihin.

Mä arvasin että joku kysyy tätä. Noh, mun mielestä luottokortilla ei ole mitään virkaa mun elämässäni. Jos halun jotain ostaa, niin ostan. Jos ei ole rahaa tarpeeksi, niin velaksi en rupea ostamaan, mieluummin olen ilman. Asuntovelka on ainut minkä hyväksyn omassa budjetissani. Jos joku taho vaatii asiakkailtaan luottokorttia, niin vaatikoon minuun nähden. En ole sitten heidän asiakaskuntaansa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Mä arvasin että joku kysyy tätä. Noh, mun mielestä luottokortilla ei ole mitään virkaa mun elämässäni. Jos halun jotain ostaa, niin ostan. Jos ei ole rahaa tarpeeksi, niin velaksi en rupea ostamaan, mieluummin olen ilman. Asuntovelka on ainut minkä hyväksyn omassa budjetissani. Jos joku taho vaatii asiakkailtaan luottokorttia, niin vaatikoon minuun nähden. En ole sitten heidän asiakaskuntaansa.
Mä kyllä harkitsin jo edellisessä työpaikassani luottokortin hankkimista. Esim lentoliput työmatkoille piti maksaa itse, tosin ne rahat tietysti sai matkan jälkeen matkakorvaushakemusta vastaan firmalta takaisin. Olisi ollut yksinkertaisempaa hommata Visa kuin pitää aina huolta siitä, että rahaa on varmasti vaikka pariinkin lentoon kuukaudessa taikka nostella säästötililtä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Mä arvasin että joku kysyy tätä. Noh, mun mielestä luottokortilla ei ole mitään virkaa mun elämässäni. Jos halun jotain ostaa, niin ostan. Jos ei ole rahaa tarpeeksi, niin velaksi en rupea ostamaan, mieluummin olen ilman. Asuntovelka on ainut minkä hyväksyn omassa budjetissani. Jos joku taho vaatii asiakkailtaan luottokorttia, niin vaatikoon minuun nähden. En ole sitten heidän asiakaskuntaansa.
Mä kyllä harkitsin jo edellisessä työpaikassani luottokortin hankkimista. Esim lentoliput työmatkoille piti maksaa itse, tosin ne rahat tietysti sai matkan jälkeen matkakorvaushakemusta vastaan firmalta takaisin. Olisi ollut yksinkertaisempaa hommata Visa kuin pitää aina huolta siitä, että rahaa on varmasti vaikka pariinkin lentoon kuukaudessa taikka nostella säästötililtä.

Niin no toiset sitä tarvitsee ja en epäile ettei osaisi käyttää (niitäkin löytyy jotka ei Visaa osaa käyttää..) mutta meidän perheen periaatteen vuoksi semmoista läpyskää ei taloon tule.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Niin no toiset sitä tarvitsee ja en epäile ettei osaisi käyttää (niitäkin löytyy jotka ei Visaa osaa käyttää..) mutta meidän perheen periaatteen vuoksi semmoista läpyskää ei taloon tule.
Ei millään tavalla huono periaate =) Ja ihan vapaaehtoisesti mäkin siinä duunipaikassa olin, olisin voinut irtisanoa itseni jo heti ensimmäisen työmatkan tullessa eteen. Mulle oli kyllä vähän yllätys se käytäntö, koska aiemmin olin työskennellyt isoissa firmoissa, joissa pakollisia kotimaan työmatkoja varten firma hanki liput eikä rividuunareita lähetetty koskaan ulkomaille, missä olisi luottokorttia tarvinnut.
 
vieras
Mulla kävi viime viikolla Ruotsissa paikallisessa Ikeassa niin, että siellä ei kelvannut ruotsin raha, vaan oli pakko pakko ostaa visalla. Ulkomaalaisilta ei huolittu käteistä, vaikka oli siis ruotsin omaa valuuttaa ja pienestä summasta kyse. Oli sitten mukava ostaa visalla n. 5 euron ostos, kun ostin vaan lapsen vaientaakseni jonkun pienen lelun.
 
rikas
Kyllä visa helpottaa elämää;sillä on kätevä maksaa lennot,hotellit ihan kaikki.eikä jälkeen päin tarvitse kuittien kanssa "taistella". aikaa säästyy.en visasta luopuisi,eikä kyllä työnantaja antaisi luopuakkaan,sehän ne maksaa.
 
kyllä me ulkomailla saatiin ihan vuokarttua auto ilman luottokorttia. pari viikkoa sitte oltiin hotellissa, varauksen yhteydessä eivät kysyneet mitään luotookortti numeroa, sitten kun mentiin hotelliin ottivat kirjaantumisen yhteydessä pankkikortin (siis höyläsivät) ja seuraavana päivänä kuittattiin. tämä oli mulla ainakin ihan uusi kokemus. varmaankin muuttunut etteivät ihmiset jätä maksamatta huoneitaan.
 

Yhteistyössä