Olematon ruokahalu

Onkos muiden "taaperot" huonoja syömään? Meijän poika 1v3kk syö TOSI huonosti! Tai ainakin mun mielestä :ashamed:
Aamulla menee puuro, mut sit päivällä vaihtelevalla menestyksellä n. ½ purkkia liha/kalasosetta (2x/pvässä) ja sit EHKÄ välipalaksi viiliä/jogurttia. Illalla sit taas puuro lautanen... Eikös oo aika vähän?? Mut kun ei voi pakottaakaan syömään...

Sit muutenkin on aika "huono" syömään ns. tavallista ruokaa... kun yritän kyl antaa samoja ruokia kun muu perhe syö... Pliis, kommentteja/neuvoja... :flower:
 
Meillä ihan sama juttu! Poika on tosi huono syömään ja viimeksi tänään itkua väänsin, kun olen niin huolissani tuon taaperon syönneistä( tai syömättä jättämisestä)

Mutta kun ei pakottaakaan voi. Toivon ja luotan siihen, että syö kun on nälkä. Ruokaa tarjoan 3 tunnin välein ja välillä syö 3 lusikallista, välillä vähän enemmän.

Miinuskäyrillä mennään ja huolella. ( -17 ), mitä sitten tarkoittaakaan.

Tsemppiä ja voimia sinulle. Toivotaan, että se ruokahalu jostain putkahtaisi takaisin.

Ai niin ja meidän poikanen on kanssa juuri tuon 1v ja 3 kk..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 17:34 Diamanto kirjoitti:
Meillä ihan sama juttu! Poika on tosi huono syömään ja viimeksi tänään itkua väänsin, kun olen niin huolissani tuon taaperon syönneistä( tai syömättä jättämisestä)

Mutta kun ei pakottaakaan voi. Toivon ja luotan siihen, että syö kun on nälkä. Ruokaa tarjoan 3 tunnin välein ja välillä syö 3 lusikallista, välillä vähän enemmän.

Miinuskäyrillä mennään ja huolella. ( -17 ), mitä sitten tarkoittaakaan.

Tsemppiä ja voimia sinulle. Toivotaan, että se ruokahalu jostain putkahtaisi takaisin.

Ai niin ja meidän poikanen on kanssa juuri tuon 1v ja 3 kk..
Siis ihanaa kuulla (jos näin voi asian esittää...) et on muitakin! Eiköhän näille meidän pojille se ruokahalu sieltä sitten löydy kun on sen aika =)
Muuten meidän poika on tosi vilkas ja energinen, et ei se syöminen sen suhteen oo vaikuttanut. Mut tietty oon kans huolissani et saako tarpeeks kaikkea :ashamed:
Mut yritellään ainakin pitää tarjolla sapuskaa aina... ja jos se ruokahalu sitten kehittyis pikku hiljaa...
Voimia sinullekin!! :hug:
 
mamiska
mulla pian 2.v ja aina ns.huono syömään neuvolassa todettiin ettei hätää jos käyrä pysyy tasaisena eikä tipu monia pykäliä yhtäkkiä meillä koko ajan-15 painossa ja pituus nolla käyrää,itse kovin huono ruokainen myös lapsena joten en viitsi siitä stressata muut tekee sen mun puolesta :)
 
meillä on ollut syömisien kanssa kaikenlaisia vaiheita ja olen tässä sen oppinut että kyllä tyttö sit syö kun on nälkäinen.tarjoan ruokaa samoihin aikoihin joka päivä samat määrät ja valikoi itse mitä tarvii.pakottaakaan kun ei voi....
 
kanssasisar
hei,

meidän poika kans 1v3kk ja syöminen on todellakin aivan olematonta. puuro ei tipu ollenkaan (on yritetty kaikilla lisukkeilla), joten aamulla ja illalla velliä. sitten lounaaksi välillä muutama lusikka pääruokaa ja leipäpaloja, raejuustoa. välipalaksi muutama lusikka jugurttia. päivällinen taas se kuuluisa muutama lusikka ja leipää ja illalla ennen velliä yritetään syödä esim. paahtoleipää.

poika on supereläväinen ja villi, joten jostakin sitä energiaa saa, mutta mistä?!?!?

joskus äidin olo äärimmäisen huolestunut, masentunut jne jne. te, joilla samoja ongelmia, tiedätte kyllä tunteen!!!

yritetään jaksaa! :hug:
 
Velmerin äiti
Meillä kanssa alkoi tämä huonosti syödään kausi. Poika on 1v 2kk ja tähän mennessä on ollut todella hyvä syömään. Käyrällä mennään plussan puolella. Pikkunen oli tossa kipeä ja nyt tämän jälkeen on toi ruokakin huonosti maistunut. Mutta hyvin jakselee eikä väkisinkään pysty syöttämään. Olen kanssa luottanut siihen että kun on nälkä niin syö sitten.
 
Meillä pojan ruokamäärät tipahti noin 1v3kk ikäisenä. Sitä ennen söi vaikka mitä ja paljon. Nyt 1v8kk ja yhä pieniruokainen. Välillä on päiviä, ettei mitään syödä; ei aamupuuroa, ei edes välipaloja, ei mitään. Viime neuvolakäynti jännitti, mutta omilla käyrillä kuljetaan eli hoikka poika, mutta jokunen gramma oli tullutkin. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että kuulostaa normaalilta tämän ikäisen syömiseltä. Ja tässä vaiheessa tärkeintä olisi vaan totuttaa syömään erilaisia ruokia, ettei itse sortuisi syöttämään nakkeja, jos ne on ainoa ruoka, mikä 'kelpaa'. Ja ruoka-ajoista pitäisi pitää kiinni, ettei tuputtaisi hädissään välipaloja liikaa. No...neuvoja on aina helppo antaa. Meillä ainakin syödään aiempaa useammin nakkeja... Mutta kiva kuulla, että muillakin samoja 'huolia'.
 
meillä tyttö 1v2kk ja syöminen on huonoa, välillä oikein huolestuttaa. Aamulla ei mitään, ehkä hyvänä aamuna puolikas leipäviipale. Päivä ruoka 2-5 lusikallista ruokaa (siis t-lusikallista) ja iavan sama mitä siinä on, vettä jano juomana. välipalaa ei ollenkaan. Illemmalla seuraavat 2-5 t-lusikallista ruokaa ja vettä päälle. iltapalalla ehkä puolikas leipäsiivu.
Enempää ei mene ja jos yrittää tuputtaa niin oksentaa nekin mitkä jo saanut alas. Puuroa ei syö ollenkaan, eikä velliä......
 

Yhteistyössä