oksitosiinitippaan huomenna....

mie
Mulla on ihan hyvin kokemuksia. Oksitosiinilla käynnistettiin (tai ensi laitettiin se joku nappi kohdunsuulle, joka ei tehnyt oikein mitään) ja (ensi)synnytys kesti 5 h 45 min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
oksitosiinille vai cytotecille oot menossa? Oksitosiinia käytetään todella harvoin suunnitelluissa käynnistyksissä käynnistyslääkkeenä
Oksitosiini se oli. Vähän semmoinen käynnistysyritys enemmänkin, mut jospa se käynnistyis sit kunnolla.
 
Lappitar harmaana
mulla käynnistettiin nimenomaan oksitoniinilla alusta asti, koska sikiön koko oli pieni, eikä tablettien vaikutusta ois voinut kontrolloida. samoin vauva piti saada mahdollisimman tehokkaasti pois masusta, sillä lapsivettä ei ollut ollenkaan. tippaan siis heti aamusta ja siinä sitten kärvisteltiin koko päivä. vauva syntyi ennen kymmentä illalla. mutta oli kyllä hirveetä, ja varmasti on totta kun sanovat, että käynnistettäessä supparit ei oo ns. luonnollisia vaan tosiaankin kemiallisesti tuotettuja. mutta lopputulos on ihana... :) kohta toista menen synnyttämään ja toivon vaan, ettei tarttis käynnistää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Ei hyviä :(
No jee... kerro kuitenkin?
Kärvistelin se tippa suonessa 30h jatkuvien supistusten kans....supistuksia tuli alussa 2 min välein ja sit viimeiset noin 10h tauotta. Ja tätä kaikkea ihanuutta edelsi yli 2 vko käynnistys osastolla cytotecillä....ja lopulta leikkaukseen jouduin ja teholle seurantaan.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mulla on nyt n.3cm auki ja kanavaa ei paljoo oo jäljellä. Onko sillÄ mitään vaikutusta?
Mulla on tuollaisilla arvoilla kokeiltu eka kalvojen puhkaisulla, se saa joskus supparit käynnistymään itekseen. Vaan ei mun muksuilla kun ne ei oo ollesnkaan halunnu tulla tänne kylmään :D sitte on laitettu tippa ja muutaman tunnin päästä on ollu nyytti rinnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
oksitosiinille vai cytotecille oot menossa? Oksitosiinia käytetään todella harvoin suunnitelluissa käynnistyksissä käynnistyslääkkeenä
Oksitosiini se oli. Vähän semmoinen käynnistysyritys enemmänkin, mut jospa se käynnistyis sit kunnolla.
oukkei...mulla on kolme synnytystä oksitosiinilla ja oli rajuja synnytyksiä. En kyllä halua pelotella mutta oksitosiinikäynnistykset on monesti aika lailla kivuliaampia kuin spontaanisynnytykset. Pääasia kuitenkin että vauva ja äiti voi hyvin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mulla on nyt n.3cm auki ja kanavaa ei paljoo oo jäljellä. Onko sillÄ mitään vaikutusta?
on merkitystä..parempi tilanne kun paikat jo kypsyneet..Mulla kanssa tuossa tilassa käynnistettiin oksitosiinilla ja 4 h odoteltiin ja supparit ei kunnolla muuttuneet kivuliaiksi ja sit puhkaistiin kalvot, tuolooin 4cm auki ja kas poistu syntyi siittä 1h50min päästä..eli aikas nopea synnytys..tosin kalvojen puhkaisun jälkeen tulin niin kipeäksi että tuntui et kuolen..sain epiduraalin ja sit kaikki kyl tapahtui silmäräpäyksessä...hyvä muisto jäi synnytyksestä..ja ensimmäinen synnytys siis oli..
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mulla on nyt n.3cm auki ja kanavaa ei paljoo oo jäljellä. Onko sillÄ mitään vaikutusta?
Mulla oli aika tarkkaan noin, nopeutti avautumista aika reippaasti, joten jos haluat puudutuksen niin pyydä heti ... tipan laitosta meni 2h43 min kun neiti syntyi =)
Eli aukes aika haipakkaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
mulla käynnistettiin nimenomaan oksitoniinilla alusta asti, koska sikiön koko oli pieni, eikä tablettien vaikutusta ois voinut kontrolloida. samoin vauva piti saada mahdollisimman tehokkaasti pois masusta, sillä lapsivettä ei ollut ollenkaan. tippaan siis heti aamusta ja siinä sitten kärvisteltiin koko päivä. vauva syntyi ennen kymmentä illalla. mutta oli kyllä hirveetä, ja varmasti on totta kun sanovat, että käynnistettäessä supparit ei oo ns. luonnollisia vaan tosiaankin kemiallisesti tuotettuja. mutta lopputulos on ihana... :) kohta toista menen synnyttämään ja toivon vaan, ettei tarttis käynnistää...
ja mulla myös oksitosiinia sen vuoksi koska vauva oli todella pieni ja tosiaan tipalla käynnistettyä synnytystä helpompi kontroloida kuulemma...
 
Mulla laitettu kummanki lapsen aikana oksitosiinitippa käteen. Esikosta kohdunsuu oli auki 3cm eikä meinannu millään aueta enempää. Tipan laittamisen jälkeen alko supistelee ihan sikana, mut onneksi epiduraali oli ehditty laittaa hetki ennen tipan laittoa. Meni 20 minsaa, ni olin auennu 3cm:stä 10cm:iin. Kuopuksen aikana olin auki 4cm, ni laitettiin tippa. Heti sen jälkeen epiduraali pistettiin eikä menny tipanlaitosta kun 30 minsaa, ni vauveli oli jo rinnan päällä.
ELi mulla on kaikenpuolin hyvät kokemukset tipasta. Vaikka ne supparit tuntu sit välillä ihan sika kipeeltä, niin ei ne ylivoimaisen kipeitä ollu. Ihan siedettäviä, kiitos varmaan epiduraalin.
Mutta se palkinto on maailman ihanin, joten kyllä sen pienen hetken sitä kipua kestääkin :heart:
 

Yhteistyössä