Oksennustaudista. Pitkiäkö nyt ovat olleet itämisajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä yksi lapsi oksensi eilisen päivän, aamusta iltapäivään.
Kukaan muu perheestä ei ole vielä sairastunut.
Taudin saanut lapsi on periaatteessa voinut saada taudin vaan viikko sitten perjantaina,
maanantaina tai sitten torstaina. Jos tartunta tuli torstaina niinkuin epäilin, niin
lapsi sairastui tuosta n.20h kuluttua.

Ripulia ei ollut, vaan pelkkää oksentelua ja lievää mahakipua. Nyt ok, syö normaalisti ja sanoo, ettei enää kipeä/huono olo.
Tämä lapsi on pari kertaa ennemmin tehnyt niin, että on yöllä oksentanut kerran tai kaksi, aamulla ei mitään. Viimeksi näin kävi 4kk sitten. Mutta nyt oksentelua kesti 10h.

Nyt sitten tässä mietin, että miksi muut ei sairastu. Ei nyt sillä, että niin haluaisin, mutta
sitten pitää ihmetellä, että miksi tämä lapsi oksentelee, mistä muusta voi olla kyse?
Perusterve lapsi, ei allergioita eikä muutenkaan sairastele paljon.

Kokemuksia?

Meillä yleensä tullut vuorokauden sisään toisellekkin perheenjäsenelle. Nyt oli kuitenkin vatsatauti jossa viikko itämisaika perheensisällä. Ja just lievä yhden illan-yön tauti.

Minä aloin oksentaa ti iltana klo 21, mies ke klo 15 ja poika tänään la klo 16. Näin meillä iti. Toivottavasti tyttö 1 v. ei sairastuisi. Melkein jo tuon pojankin suhteen huokaisin helpotuksesta, mutta ei ollutkaan niin hyvä tuuri.

mulla oli pari viikkoa sitten pari päivää maha löysällä ja sitten lauantaina oksensin kaks kertaa ja se oli siinä. Tyttö oli just sillon lauantaina isänsä luona, eikä tauti tarttunu ollenkaan

Kiitos vastauksista. Hajontaa näkyy olevan. Varmaan riippuu itse kunkin vastustuskyvystä miten nopsaa sitten tarttuu, jos on tarttuakseen. Ei auta kuin ootella, kellekkä seuraavaksi rysähtää. Noilla isommilla meneekin jotenkuten, mutta jos 2veelle tulee, niin voi sitä sotkun määrää..

Pojan luokalla oli ollu kans joku yrjötaudissa ja nyt pelkään että pojalla eri tauti mikä meillä oli ja saadaan se miehen kans sit ens viikolla, just ku ollaan toivuttu edellisestä.

Meillä on ollu tuota viikon itämisaikaa vatsataudissa. Mä oksensin 20h, samoin tyttö jolla oli vielä kuumetta 38-39 ja ripulilla, miehellä kans. Meillä tais tuo toinen tyttö selvitä terveenä, yli viikko menny eikä mitään oireita oo tullu, pitänee vielä koputtaa puuta...

Meillä on just kuopus 2v. oksutaudissa, alkoi eilen illalla, oksensi yön ja tänään päivällä kerran klo n 15 aikaan. Kukaan muu ei ole vielä sairastunut, mutta luulisin että se kiertää meidät kaikki..

Yhteistyössä